Sänka BMW-E39

Brezcf
23 april 2015 · 5 Inlägg

Hej! :)
Har tänkt att sänka min E39 sedan ett tag nu, tanken har alltid varit att köpa coilovers och sänka med de men efter att ha kollat lite på videor osv om hur man ska göra för att få loss original stötdämparna verkar det lite krångligt speciellt ibak.
Blir resultatet med coilovers värt det med tanke på allt jobb? eller är det lättare än det ser ut? 
Jag har också tänkt att sätta på sänkfjädrar men är osäker på hur mycket det sänker? Blir det det lättare installation med sänkfjädrar?

                                                                                                                                                     
Vill ha min bil ungefär lika låg som den här om det inte blir för mycket? vill fortfarande ha lite komfort!       

http://vehicle24.info/wp-content/upload … 24x576.jpg

MVH:)

MFred
23 april 2015 · 164 Inlägg

Det är ju lite grejjer som måste bort, men svårt är det inte smile  Det är samma procedur oavsett om du har tänkt montera coilovers eller sänkfjädrar.
Ska du ha komfort så bör du inte köpa de billigare coilsen(TA/JOM osv) utan satsa på BC, d2, xyz eller liknande. Dom kan du ställa in hårdheten själv på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang