Pris vid lackning....

Hamilton
4 maj 2008 · 8 873 Inlägg

sinaen skrev:
Behöver göra en upprustning av bilen lack + rostlagning.... lackfärgen vill jag gärna ska vara någon av Volvos orginal-lackfärger, gärna metallic... men tja... rostlagningen är också viktig.

Finns de de som gör allt det jobbet??

Det gör det säkert, men varför dra upp det i en 3år gammal tråd...?

Fotograf på tierpidag.se
AudiFors
4 maj 2008 · 906 Inlägg

Han sökte la antagligen och hitta en tråd om det? Måste la vara bättre att ta upp det här än att göra massa nya trådar? Eller jag kanske har missuppfattat det här med att söka innan man skapar en ny trådyikes

=)
mooe
13 april 2010 · 3 Inlägg

www.vgskadecenter.se dom har en ungerfärlig prislista online!

Janken Driver
13 april 2010 · 2 111 Inlägg

Nattens trådlyft smile

Men välkommen till G.org!  smile

Mvh Janken

Senast redigerat av Janken (13 april 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
vykan Kung
22 september 2010 · 26 Inlägg

När denna tråd endå e bumpad så passar ja på o fråga lite här med..

Har en S70 mblåmetallic som fick en parkeringsskada nyss..F-bolaget vägrar betala

Så nu till frågan : Vart i sthlm(norr,västra) finns det en billig lackerare?  Ej plåtskador utan bara konstiga repor..Som om en vagn el moppe el nåt åkt imot bilens högra sida

Från passagerardörren till baklysen låååånga repor.

Lackskola?  vad som helst som gör det för max 2500..

Får den lackad jävligt fint o bra för 1500kr, MEN då måste jag åka över 100mil o de klarar ja inte av.

eller om nån har blåa dörrar ligger o ge/byta till mig ..så behöver den bara typ putsas lite i bak

-vv-

Noxxer
23 september 2010 · 1 482 Inlägg

Problemet i stockholm är att timpengen är ganska dyr. Sen brukar man ta en startavgift på ca 1000kr.

Åk till MR Cap o kolla med dom, dom har riktigt duktiga lackerare runt om i stockholm som dom lämnar jobben till.

BLT Service
Theracords Music Label
JonR
23 september 2010 · 3 259 Inlägg

740Fors skrev:
Han sökte la antagligen och hitta en tråd om det? Måste la vara bättre att ta upp det här än att göra massa nya trådar? Eller jag kanske har missuppfattat det här med att söka innan man skapar en ny trådyikes

Man söker efter svar om man har en fråga, hittar man inte svaret på frågan så startar man en ny tråd... så har jag uppfattat det! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Mattiiiz
27 februari 2016 · 7 Inlägg

På tiden att väcka liv i denna tråden igen!!

Blivit påbackad av nått pucko som inte har nån koll på sitt fordon så bakre kofångaren blivit lite paj på lin bil, liten spricka i plasten samt skrapningar i lacken o en bula som lacken lossna runt om (dragkroksbula).. Kör en Saab 9-3 sportkombi 2009 så någon som vet vad det kan kosta att lämna in den på en verkstad att få lackerad o fixad? Tacksam för svar

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 februari 2016 · 14 082 Inlägg

Mattiiiz skrev:
På tiden att väcka liv i denna tråden igen!!

Blivit påbackad av nått pucko som inte har nån koll på sitt fordon så bakre kofångaren blivit lite paj på lin bil, liten spricka i plasten samt skrapningar i lacken o en bula som lacken lossna runt om (dragkroksbula).. Kör en Saab 9-3 sportkombi 2009 så någon som vet vad det kan kosta att lämna in den på en verkstad att få lackerad o fixad? Tacksam för svar

Åk till en billackeringsfirma och visa upp bilen så får du säkert ett pris. Det är ju hur omöjligt som helst att gissa pris på nåt man inte kan se.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Janneutanb
27 februari 2016 · 7 272 Inlägg

Mattiiiz skrev:
På tiden att väcka liv i denna tråden igen!!

Blivit påbackad av nått pucko som inte har nån koll på sitt fordon så bakre kofångaren blivit lite paj på lin bil, liten spricka i plasten samt skrapningar i lacken o en bula som lacken lossna runt om (dragkroksbula).. Kör en Saab 9-3 sportkombi 2009 så någon som vet vad det kan kosta att lämna in den på en verkstad att få lackerad o fixad? Tacksam för svar

4000 fick jag pris på ungefär samma sak på en bmw.

N_W V8 de bästa som finns!
28 februari 2016 · 1 092 Inlägg

Fick betala 4000 för front, huv och bakstötfångare. De var jäkligt slitna så det räckte inte direkt med nermattning och lacka direkt utan det tog sin tid. Jag plockade dock lös allt och lämnade delarna bara. Ordinarie med kvitto är 6-7000 för det jobbet.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
NIzmO Ollikkala Racing
28 februari 2016 · 1 724 Inlägg

Demonterar du allt själv så tror jag nog det ska vara fullt möjligt att få en bra lack runt 35K

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 februari 2016 · 14 082 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Asså jag vill inte demontera mer än det jag skrivit...Lister,handtag mm får firman pilla bort...Tips på bra seriös lackerare? Kvitto är inte nödvändigt, men däremot utmärkt resultat.

Varför söker du inte bara upp en billackerare i din närhet och beskriver vad du vill ha hjälp med så får du säkert ett pris. Sitta här och gissa blir med största säkerhet bara fel.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 februari 2016 · 14 082 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Vad är det för svar Vette? Ja jag kan söka upp "första bästa Nisse Lack AB". Alla kommer säg att de gör bra jobb. Men jag vill höra andras erfarenheter, dvs vilka firmor som verkligen gör bra jobb. Jag har lackat om flertalet bilar tidigare, dock i andra delar av landet. O denna gång vill jag hålla mig i mina hemtrakter. Bilpedanten i Alvesta vet jag gör bra jobb, men 40 mil iväg sad. Moses.se gör oxå bra jobb, har till o med frågat om offert, 100'! Har fått tips av "min" verkstad om en firma de anlitar för lackjobb, o de säger att hittills har det sett bra ut. Men de har precis börjat samarbetet, så frågan är hur hanterar de eventuella defekter i arbetet, säg om lacken reser sig? Hur ser en omlackerad bil ut efter 3 år? Massa sjunkningar? Klarlackssläpp? Bubblor? Sånt kan man aldrig se när bilen rullar ut från boxen. En bil jag lackade om för över 10 år sedan är än idag "lika perfekt" som den dag den rullade ut ur boxen. En annan jag hade började klarlacken lossa i små små flagor efter 4 år ungefär, förvisso inte större än 3-4mm men ändå.

Jovisst, men du måste ju ändå ta bilen till billacken för att visa upp den för att få ett riktigt och rättvist pris. Du kan säkert få 100 olika svar här på forumet men när du kommer till billacken får du det 101:a priset. Det är alltid svårt att sitta bakom en dataskärm och gissa på nåt man aldrig kommer att se hur det ser ut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 februari 2016 · 14 082 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Vette du tolkar mina inlägg helt galet. Jag undrar först om man kan klara sig undan med 35' (i huvudstadsregionen!) men skriver oxå att resultatet är viktigare än priset, inom rimliga gränser. Så frågan är alltså, seriösa duktiga lackerare med rimliga priser inom huvudstadsregionen? Det vet jag oxå att de måste se bilen för att kunna ge korrekt pris, men jag har erfarenhet nog att påstå att bilen i fråga är ett utmärkt utgångsobjekt, i praktiken fri från rost, några mindre knappt synliga dörruppslag finns men det är ju standard. Och som sagt, Moses fixar allt, för 100', och han har sett bilen, men nästan 50 mil bort. I de 100´ ingår allt, jag gör ingenting, men 100' är jag inte sugen på att betala, alls.

Med tanke på att jag fått sådan lackeringar gjorda tidigare för 25-30' (utan kvitto!) med viss demontering själv så vill jag veta vem/vilka som kan göra sådana jobb för rimliga pengar, i huvudstadsregionen. Att få det gjort för runt  35', med kvitto, på en mindre ort, hos en seriös lackerare är inte omöjligt, men då måste jag köra typ 35-40 mil till verkstaden. Vill helt enkelt hålla mig i närheten av huvudstaden denna gång.

Ok! Sorry. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
SportPilot Ubåtsingenjör
28 februari 2016 · 7 247 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Vette du tolkar mina inlägg helt galet. Jag undrar först om man kan klara sig undan med 35' (i huvudstadsregionen!) men skriver oxå att resultatet är viktigare än priset, inom rimliga gränser. Så frågan är alltså, seriösa duktiga lackerare med rimliga priser inom huvudstadsregionen? Det vet jag oxå att de måste se bilen för att kunna ge korrekt pris, men jag har erfarenhet nog att påstå att bilen i fråga är ett utmärkt utgångsobjekt, i praktiken fri från rost, några mindre knappt synliga dörruppslag finns men det är ju standard. Och som sagt, Moses fixar allt, för 100', och han har sett bilen, men nästan 50 mil bort. I de 100´ ingår allt, jag gör ingenting, men 100' är jag inte sugen på att betala, alls.

Med tanke på att jag fått sådan lackeringar gjorda tidigare för 25-30' (utan kvitto!) med viss demontering själv så vill jag veta vem/vilka som kan göra sådana jobb för rimliga pengar, i huvudstadsregionen. Att få det gjort för runt  35', med kvitto, på en mindre ort, hos en seriös lackerare är inte omöjligt, men då måste jag köra typ 35-40 mil till verkstaden. Vill helt enkelt hålla mig i närheten av huvudstaden denna gång.

Helt ot... men Moses är duktiga men absolut inte bäst, de tar otroliga överpriser, en polare lät moses lacka hans bil under tiden han praktiserade där, då gjorde han allt under arbete själv under tiden han var där och allt var godkänt utav lackeraren. Ändå så fick han betala 35k för att de la lacken ....

Cami som också ligger i Kristianstad är minst lika duktiga och mycket billigare. Jag vet att detta inte hjälper dig ett dugg men kände ändå att jag behöver skriva det

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang