Köpråd: chevrolet van 87- , Mil?

Low
14 juli 2015 · 3 335 Inlägg

Hej! är på gång och ska leta efter en cheva van.
Undrar om man får något skapligt för c 20.000? ( inte sett många Senaste veckan som är skapligt nära. )


ÄR 25-35k mil för mycket?




Kommer ha den och köpa bland med och köra skräp och åka till byggmax smile

200-300 mil / året.


Helst high top.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 juli 2015 · 3 730 Inlägg

Low skrev:
Hej! är på gång och ska leta efter en cheva van.
Undrar om man får något skapligt för c 20.000? ( inte sett många Senaste veckan som är skapligt nära. )


ÄR 25-35k mil för mycket?




Kommer ha den och köpa bland med och köra skräp och åka till byggmax smile

200-300 mil / året.


Helst high top.

Gav 30000 för den jag har nu. En 92a med 28000 mil på nacken. Ett riktigt klipp.
En Hitop för 20k är garanterat väl insupen och har minst lika många ägare som antal år den är gammal. Grabbgäng som haft den en sommar och inte bytt en pinal.

Min första gav jag 8tusen för om jag inte missminner mig. Rollad mattsvart men i övrigt i bra skick så man kan göra fynd.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Low
14 juli 2015 · 3 335 Inlägg

DiwraZ skrev:

Low skrev:
Hej! är på gång och ska leta efter en cheva van.
Undrar om man får något skapligt för c 20.000? ( inte sett många Senaste veckan som är skapligt nära. )


ÄR 25-35k mil för mycket?




Kommer ha den och köpa bland med och köra skräp och åka till byggmax smile

200-300 mil / året.


Helst high top.

Gav 30000 för den jag har nu. En 92a med 28000 mil på nacken. Ett riktigt klipp.
En Hitop för 20k är garanterat väl insupen och har minst lika många ägare som antal år den är gammal. Grabbgäng som haft den en sommar och inte bytt en pinal.

Min första gav jag 8tusen för om jag inte missminner mig. Rollad mattsvart men i övrigt i bra skick så man kan göra fynd.

hahah okej,  mer kan man ge , mindre rost är helt ok smile

Just milen kanske man inte ska helt stirra på? dom kanske inte alltid ens stämmer?

Din ser ut att vara otroligt fin!

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 juli 2015 · 3 730 Inlägg

Low skrev:

DiwraZ skrev:

Low skrev:
Hej! är på gång och ska leta efter en cheva van.
Undrar om man får något skapligt för c 20.000? ( inte sett många Senaste veckan som är skapligt nära. )


ÄR 25-35k mil för mycket?




Kommer ha den och köpa bland med och köra skräp och åka till byggmax smile

200-300 mil / året.


Helst high top.

Gav 30000 för den jag har nu. En 92a med 28000 mil på nacken. Ett riktigt klipp.
En Hitop för 20k är garanterat väl insupen och har minst lika många ägare som antal år den är gammal. Grabbgäng som haft den en sommar och inte bytt en pinal.

Min första gav jag 8tusen för om jag inte missminner mig. Rollad mattsvart men i övrigt i bra skick så man kan göra fynd.

hahah okej,  mer kan man ge , mindre rost är helt ok smile

Just milen kanske man inte ska helt stirra på? dom kanske inte alltid ens stämmer?

Din ser ut att vara otroligt fin!

Ju färre mil desto bättre. Men det är inte som med franska eller andra skitbilar att de är slut efter 15000 mil

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 juli 2015 · 14 084 Inlägg

Low skrev:
Hej! är på gång och ska leta efter en cheva van.
Undrar om man får något skapligt för c 20.000? ( inte sett många Senaste veckan som är skapligt nära. )


ÄR 25-35k mil för mycket?




Kommer ha den och köpa bland med och köra skräp och åka till byggmax smile

200-300 mil / året.


Helst high top.

Man ska ju mest gå efter skicket på dom. Milen? Väldigt många vans har ju milesmätare och dom slår om vid 100000 miles alltså 16090 mil. Det är inte många vans som aldrig slagit runt på mätaren. Dom har allt som oftast gått som firmabilar. Men det gäller nästan aldrig Hitop-bilarna. Min van som är en -88 slog runt för första gången för en månad sedan så den har bara gått drygt 16000 mil. Jag har haft den i 15 år och ägaren före mig i 7 år så det blir 22 år av bilens 27 år. Det måste stämma eftersom jag bara kört c:a 2000 mil under dessa år. Det är knappt någon rost på den.

Så, det gäller att gå på känsla och se skicket.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Low
15 juli 2015 · 3 335 Inlägg

oj fin fin van Benny smile!  om man har en budget på 25-35 kanske man har större chans?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 juli 2015 · 14 084 Inlägg

Low skrev:
oj fin fin van Benny smile!  om man har en budget på 25-35 kanske man har större chans?

Tack!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mickeymouse
15 juli 2015 · 337 Inlägg

Hej

Har haft ett par stycken, min erfarenhet av dom "äldre"

Rosten kommer gärna runt kjolpaketet, så trösklarna blir gärna skit.
Samt att listerna runt dörrar när dessa blir äldre så suger gärna dom
in en massa vatten och rosten är ett faktum...

Kolla oljorna, många byter gärna på motorn men skiter i växellåda och
bakaxel m.m.

Min gamla som jag hade en starcraft hitop -88 hade gått 33k när jag sålde den...
Min nya har precis rullat 33k..några delar har jag bytt men sånt händer vilken
bil som helst..

Håller man bara efter rosten och sköter oljebytena så har du bil länge...
Just milen är inget att stirra sig blind på, men visst bilen blir ju inte nyare..

Som sagt när du köper amerikanskt så är det som så att
det som inte går att laga med slägga är inte värt att laga big_smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=21112

Många har gått väldigt långt, polarens gamla van rullade runt 45k innan han sålde den
så det håller!!

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Low
16 juli 2015 · 3 335 Inlägg

tackar Mickey smile NU ska man väl bara och vänta smile

Low
27 september 2015 · 3 335 Inlägg

Hittade en bra tillslut om man jämnför mot andra big_smile.  Dock 20.000 kom man inte långt med .

Mickeymouse
27 september 2015 · 337 Inlägg

Såg profilen den såg väl väldigt fin ut tycker jag!! Kolla bara oljor etc. och håll efter trösklar och listerna....
Listerna kan du känna på efter ett rejält regnväder så kan man klämma ur vatten ur dom när det nästan är torrt ute... rena svampar när dom blivit gamla....

305:an som sitter i din, har jag bara  en taskig erfarenhet av. Kompis till mig köpte en med en sådan i och den drog mer soppa än min som hade en 350 i sig... Någon eller några kommer säkert att argumentera i mot mig... men thats life...

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Low
27 september 2015 · 3 335 Inlägg

Mickeymouse skrev:
Såg profilen den såg väl väldigt fin ut tycker jag!! Kolla bara oljor etc. och håll efter trösklar och listerna....
Listerna kan du känna på efter ett rejält regnväder så kan man klämma ur vatten ur dom när det nästan är torrt ute... rena svampar när dom blivit gamla....

305:an som sitter i din, har jag bara  en taskig erfarenhet av. Kompis till mig köpte en med en sådan i och den drog mer soppa än min som hade en 350 i sig... Någon eller några kommer säkert att argumentera i mot mig... men thats life...

//Micke

Oljehandling är på gång och service efter vintern. Ska stå under vinter.

Får kolla listerna sitter alltid i kall garage så slipper väder och vind.


Jasså bränsleförbrukning är inte jag bryr mig om räknar med 1.5-2.0mil

Något mer om 305? smile annars nöjd bara helljus fungerar inte ännu men det löser sig nog.

Mickeymouse
27 september 2015 · 337 Inlägg

Jag har inget mer om just 305, ända erfarenheten jag har om dom... någon annan kanske kan hjälpa till med tips på just denna...

Min hade jag också problem med just helljusen...
1: mina hade bränt sönder i kontakten till själva lampan, bytte dessa så var det problemet klart.

2: sedan hade något snille(dvs föregående ägaren) kopplat in helljusen direkt på en kontakt som
sitter på ska vi så jag förklara rätt nu. Den som växlar mellan halv och hel ljus sitter en bit ner på
rattstången om jag inte minns fel... där hade dom gått på utan ett relä... var på man körde med heljus och efter en stund så blev den varm och la av. Man kan säga att när denna la av när man körde så blev det inte jätte trevligt 100km/h och så blev det svart ja!!!! Fick vänta tills denna svalnat och fortsätta på halvljus hem...

Bränsleförbrukning, när kompisen köpte denna så och så skulle han serva denna själv... :-)
Tog fel tändkablar till fel tändstift, när har kom så orkade den knapp in i garaget....
Men har för mig att han sa att det låg runt 2L/milen 4pers med packning. Dom köpte denna för att crusa runt ner igenom en sväng..... svårt att tro att dom låg i 100Km/h på autobahn... men vad vet jag??

Jag citerat en klisterlapp jag såg på en annan amerikanare...
You buy a hybrid.... I'll need the gas!!!

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Low
31 maj 2016 · 3 335 Inlägg

Mätte förbrukningen körde 35 mil stads, med o utan släp och landsväg under dessa 35 milen.  Tanka fult sedan 35 mil o tanka igen. Fick snitt till 1.53l milen vilket är mycket bättre än jag kunde tro!

305 v8 med 700 låda. Nya stift o fördelare o olja i låda o motor.

Hoppas det hjälper andra som letar:-)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 maj 2016 · 3 730 Inlägg

Low skrev:
Mätte förbrukningen körde 35 mil stads, med o utan släp och landsväg under dessa 35 milen.  Tanka fult sedan 35 mil o tanka igen. Fick snitt till 1.53l milen vilket är mycket bättre än jag kunde tro!

305 v8 med 700 låda. Nya stift o fördelare o olja i låda o motor.

Hoppas det hjälper andra som letar:-)

Min -92a med 350tbi och th700 drar 1.4 landsväg och 1.8 stads. Detta är med mycket försiktig högerfot

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Low
31 maj 2016 · 3 335 Inlägg

Ungefär samma då :-)

Low
31 maj 2016 · 3 335 Inlägg

Dock landsväg kan jag säkert få lägre :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang