Motorvärmare/slangvärmare till -09 335i N54 LCI

PlumCrazy
10 december 2017 · 881 Inlägg

Hej gott folk!

Jag funderar på att införskaffa en motorvärmare till min -09 BMW 335i LCI Touring med N54-motorn. Problemet jag ser är att jag bara hittar kontaktvärmare till den motorn som monteras på oljetråget. Vad jag vill ha är en slangvärmare då dom arbetar mycket effektivare än tidigare nämnda enligt min mening.

Är det någon som monterat en slangvärmare på en 335i, eller som vet om det över huvud taget går att få fungera rent tekniskt?

Tacksam för svar!

MVH

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
pucko97
10 december 2017 · 93 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Hej gott folk!

Jag funderar på att införskaffa en motorvärmare till min -09 BMW 335i LCI Touring med N54-motorn. Problemet jag ser är att jag bara hittar kontaktvärmare till den motorn som monteras på oljetråget. Vad jag vill ha är en slangvärmare då dom arbetar mycket effektivare än tidigare nämnda enligt min mening.

Är det någon som monterat en slangvärmare på en 335i, eller som vet om det över huvud taget går att få fungera rent tekniskt?

Tacksam för svar!

MVH

Tror du behöver en cirkulerande motorvärmare till den där bilen för att styrsystemet kan få panik när slangvärmaren bara värmer på ett ställe och det resulterar i att när du startar bilen så börjar det cirkulera och ECUn ser väldigt snabbt stigande/sjunkande temperaturer från sensorn.

Janneutanb
10 december 2017 · 7 272 Inlägg

Slangvärmare med pump är riktigt bra!

PlumCrazy
10 december 2017 · 881 Inlägg

pucko97 skrev:

PlumCrazy skrev:
Hej gott folk!

Jag funderar på att införskaffa en motorvärmare till min -09 BMW 335i LCI Touring med N54-motorn. Problemet jag ser är att jag bara hittar kontaktvärmare till den motorn som monteras på oljetråget. Vad jag vill ha är en slangvärmare då dom arbetar mycket effektivare än tidigare nämnda enligt min mening.

Är det någon som monterat en slangvärmare på en 335i, eller som vet om det över huvud taget går att få fungera rent tekniskt?

Tacksam för svar!

MVH

Tror du behöver en cirkulerande motorvärmare till den där bilen för att styrsystemet kan få panik när slangvärmaren bara värmer på ett ställe och det resulterar i att när du startar bilen så börjar det cirkulera och ECUn ser väldigt snabbt stigande/sjunkande temperaturer från sensorn.

Först och främst tack för alla svar! smile

Den jag har tittat på är denna: Länk


Den är återcirkulerande, dvs med inbyggd pump. Men kan jag montera denna måntro utan att bilens elektronik får frispel? Jag läste också någonstans att när bilen slås av stängs en ventil till värmepaketet i kupén så att få vattnet att cirkulera där och ut i motorutrymmet igen går inte? I sådana fall måste jag göra en bypass?

MVH

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang