Få bort klotter.

Khoshe
18 februari 2023 · 4 Inlägg

Hejsan!
Hur ska man få bort de här klotter på bästa sätt? Vad ska man använda?



https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226245/226245-a05414c0d39b25ba9931cac9dd587c68.jpg

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 februari 2023 · 17 528 Inlägg

Denna dunk. Var du köper den är upp till dig men den tar bort allt... Inklusive skinnet på handen om du inte har handskar på dig...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 februari 2023 · 17 528 Inlägg
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nybergrobin
18 februari 2023 · 2 382 Inlägg

Testat thinner och en trasa?

Khoshe
18 februari 2023 · 4 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Testat thinner och en trasa?

Jag testat faktiskt men det gick segt.

Khoshe
18 februari 2023 · 4 Inlägg

Hybrid_ skrev:
https://www.kemshop.se/product/Produkter-147

Jag hittar inte den någonstans utom den webbsidan du skickade.

jaka54
19 februari 2023 · 5 775 Inlägg

Aceton!

Mack Forum- och sitemoderator
19 februari 2023 · 26 167 Inlägg

jaka54 skrev:
Aceton!

Absolut bästa sättet, i min värld, är att hitta slöddret som klottrat och låta denne slicka bort
konstverken..men har man inte denna möjlighet så brukar aceton funka på det mesta också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Nybergrobin
24 februari 2023 · 2 382 Inlägg

Testat biltemas färgborttagning? 

https://www.biltema.se/bat/batvard/batf … 2000041301

Oreggad Ruter Knekt
24 februari 2023 · 670 Inlägg

Fråga en klottersanerare om du får köpa loss någon deciliter av hans mörkaste vätska, värt 500kr för slitet du slipper. Deras grejer är grejen. De brukar ha 5-20L dunkar av olika styrkor i sina skåp.

Kuriosa om de två som skrivit dem där, är att i alla fall en av dem är riktig legendar i den världen. Men kommer en kommer alla med graffiti på skåpbilar. Enklaste att bli av med skit-kråkor är väl att låta någon ha skåpet som canvas för spray.

Är det omålad alu så skulle jag öst på med thinner/bensin/aceton och högtryck. Om du inte får lös riktig klottersanering. Skulle spolat av det med högtryck hur som helst.

Senast redigerat av Duvetdet (24 februari 2023)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Mack Forum- och sitemoderator
24 februari 2023 · 26 167 Inlägg

Duvetdet skrev:
Fråga en klottersanerare om du får köpa loss någon deciliter av hans mörkaste vätska, värt 500kr för slitet du slipper. Deras grejer är grejen. De brukar ha 5-20L dunkar av olika styrkor i sina skåp.

Kuriosa om de två som skrivit dem där, är att i alla fall en av dem är riktig legendar i den världen. Men kommer en kommer alla med graffiti på skåpbilar. Enklaste att bli av med skit-kråkor är väl att låta någon ha skåpet som canvas för spray.

Är det omålad alu så skulle jag öst på med thinner/bensin/aceton och högtryck. Om du inte får lös riktig klottersanering. Skulle spolat av det med högtryck hur som helst.

"Legendar"?

Om du vet vem det är så anmäl den jäveln, eller gå ut med dennes namn.
Det enda jag kan tänka mig som är legendariskt är en ofantlig summa för klottersanering, förmodligen något
du, jag och alla andra betalar av vare sig vi vill eller inte.

Finns en "legendar" här i trakten som alltid sprayar sin tagg, "Dyer", och jag blir bara förbannad varenda gång
jag ser skiten.

Ursäkta smått off topic..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Oreggad Ruter Knekt
24 februari 2023 · 670 Inlägg

Mack skrev:

Duvetdet skrev:
Fråga en klottersanerare om du får köpa loss någon deciliter av hans mörkaste vätska, värt 500kr för slitet du slipper. Deras grejer är grejen. De brukar ha 5-20L dunkar av olika styrkor i sina skåp.

Kuriosa om de två som skrivit dem där, är att i alla fall en av dem är riktig legendar i den världen. Men kommer en kommer alla med graffiti på skåpbilar. Enklaste att bli av med skit-kråkor är väl att låta någon ha skåpet som canvas för spray.

Är det omålad alu så skulle jag öst på med thinner/bensin/aceton och högtryck. Om du inte får lös riktig klottersanering. Skulle spolat av det med högtryck hur som helst.

"Legendar"?

Om du vet vem det är så anmäl den jäveln, eller gå ut med dennes namn.
Det enda jag kan tänka mig som är legendariskt är en ofantlig summa för klottersanering, förmodligen något
du, jag och alla andra betalar av vare sig vi vill eller inte.

Finns en "legendar" här i trakten som alltid sprayar sin tagg, "Dyer", och jag blir bara förbannad varenda gång
jag ser skiten.

Ursäkta smått off topic..

Legendar ja, går rykten och historier om honom. Att polisanmäla att en signatur finns på en bil är lika lönsamt som att be polisen dra åt helvete, du får inte ut något annat än tidsspillan och onödigt samtal med dem. De bryr sig högaktligen inte alls om begågna brott.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Mack Forum- och sitemoderator
24 februari 2023 · 26 167 Inlägg

Duvetdet skrev:

Mack skrev:

Duvetdet skrev:
Fråga en klottersanerare om du får köpa loss någon deciliter av hans mörkaste vätska, värt 500kr för slitet du slipper. Deras grejer är grejen. De brukar ha 5-20L dunkar av olika styrkor i sina skåp.

Kuriosa om de två som skrivit dem där, är att i alla fall en av dem är riktig legendar i den världen. Men kommer en kommer alla med graffiti på skåpbilar. Enklaste att bli av med skit-kråkor är väl att låta någon ha skåpet som canvas för spray.

Är det omålad alu så skulle jag öst på med thinner/bensin/aceton och högtryck. Om du inte får lös riktig klottersanering. Skulle spolat av det med högtryck hur som helst.

"Legendar"?

Om du vet vem det är så anmäl den jäveln, eller gå ut med dennes namn.
Det enda jag kan tänka mig som är legendariskt är en ofantlig summa för klottersanering, förmodligen något
du, jag och alla andra betalar av vare sig vi vill eller inte.

Finns en "legendar" här i trakten som alltid sprayar sin tagg, "Dyer", och jag blir bara förbannad varenda gång
jag ser skiten.

Ursäkta smått off topic..

Legendar ja, går rykten och historier om honom. Att polisanmäla att en signatur finns på en bil är lika lönsamt som att be polisen dra åt helvete, du får inte ut något annat än tidsspillan och onödigt samtal med dem. De bryr sig högaktligen inte alls om begågna brott.

Dom får mindre chans att göra något åt det hela med den attityden.
Men det får såklart stå för dig. Det är ok.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
torsen
25 februari 2023 · 7 264 Inlägg

Jag köpte för många år sedan en begagnad bil som varit ståendes, och någon eller några passat på att klottra på.
Allt klotter gick bort med aceton.
Men det var ett drygt arbete.
Lackeringen skadades inte mer än att den blev matt efter acetonbehandlingen.
Men det gick att polera upp glansen.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2023 · 13 756 Inlägg

jag har med god framgång tvättat bort men cellulosaförtunning    samma sak som man gör rent färgsprutor och dyligt.   så fick man in en bil någon hade bättrat med sprayburk började man att thinnertvätta alla ställen det var sprayat på för annars blir det oftast kaos av slippapper och lacken reste sig väldigt lätt där.

inte varit med om någon gång det inte fungerat faktist..  men visst det tar lite tid.  men man får se det posetiva man får sin dagliga dos av thinner smile  vi hade morgonmöte i rummet där allt thinner stog så man kom igång varje morgon.    bäst var när chefen satte sig på en dunk utan lock och råkade få pungen rätt i thinnret..   jag fick ett gott skratt han skrattade dock inte lika mycket

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Oreggad Ruter Knekt
25 februari 2023 · 670 Inlägg

Growe skrev:
jag har med god framgång tvättat bort men cellulosaförtunning    samma sak som man gör rent färgsprutor och dyligt.   så fick man in en bil någon hade bättrat med sprayburk började man att thinnertvätta alla ställen det var sprayat på för annars blir det oftast kaos av slippapper och lacken reste sig väldigt lätt där.

inte varit med om någon gång det inte fungerat faktist..  men visst det tar lite tid.  men man får se det posetiva man får sin dagliga dos av thinner smile  vi hade morgonmöte i rummet där allt thinner stog så man kom igång varje morgon.    bäst var när chefen satte sig på en dunk utan lock och råkade få pungen rätt i thinnret..   jag fick ett gott skratt han skrattade dock inte lika mycket

Hört att thinner 1031 (tikkurila) är bäst. Har du någon favorit att gå och dutta med?

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2023 · 13 756 Inlägg

Duvetdet skrev:

Growe skrev:
jag har med god framgång tvättat bort men cellulosaförtunning    samma sak som man gör rent färgsprutor och dyligt.   så fick man in en bil någon hade bättrat med sprayburk började man att thinnertvätta alla ställen det var sprayat på för annars blir det oftast kaos av slippapper och lacken reste sig väldigt lätt där.

inte varit med om någon gång det inte fungerat faktist..  men visst det tar lite tid.  men man får se det posetiva man får sin dagliga dos av thinner smile  vi hade morgonmöte i rummet där allt thinner stog så man kom igång varje morgon.    bäst var när chefen satte sig på en dunk utan lock och råkade få pungen rätt i thinnret..   jag fick ett gott skratt han skrattade dock inte lika mycket

Hört att thinner 1031 (tikkurila) är bäst. Har du någon favorit att gå och dutta med?

nej vi hade en 25liters dunkt som vi tvättade sprutorna 
men slutade 2006 så inget minne av märke smile  inte många saker man saknar med billackering kan jag säga smile

Senast redigerat av Growe (25 februari 2023)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang