Transport av flera renoveringsbilar

DimondHannes
7 april · 3 Inlägg

Tjena!

För att gå rakt på saken så siktar jag och min bror på köpa flera renoveringsobjekt/skrotbilar från samma ägare. Dessvärre har vi inte möjlighet att hämta tre bilar samtidigt. Min fråga är då vad det finns för möjligheter att hämta tre bilar utan att spendera skjortan?

Steff240
7 april · 1 023 Inlägg

Hur långt behöver bilarna flyttas?
Är det inte så långt är det väl smidigast att hyra en biltransport eller ett bilsläp och spendera någon dag med att hämta själv, förutsatt att du har dragbil och rätt körkort då. Annars be nån bekant att ställa upp om sådan finns?

Går ju att fråga nån bilbärgare att hämta grejerna om de har lite att göra nån dag? Förutsatt att bilarna finns någorlunda nära då.

Annars kan du kanske fråga nåt åkeri i närheten om de kan få med sig bilarna som returlass ifall de åker tomme förbi?

DimondHannes
7 april · 3 Inlägg

Just distansen gör att vi funderar på att vänta på andra möjligheter men det är tvärs över landet från västra sidan till östra (samma breddgrad som Göteborg).

Steff240
7 april · 1 023 Inlägg

Jag hade nog försökt ragga tag i en biltransportbil med dragkrok, och så en biltrailer på den (om era körkort tillåter det förstås). Då får ni med 2 bilar på en resa.
Det finns biltrailrar som klarar 2 bilar, men då behöver man en stöddig dragbil, och bilarna som ska lastas får inte väga allt för mycket...

Tvärs över landet på tvären är inte hemskt långt ändå, så även om ni bara får med 1 bil per resa löser man det på en helg med lite god vilja. Går åt lite soppa plus nån tusing i släphyra för hela helgen. Tiden sätter man på hobbykontot wink

DimondHannes
7 april · 3 Inlägg

Tackar för vägledningen och råden! Vi ska diskutera lite om hur vi gör framåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang