Cannabis i trafiken

d-b
6 april · 541 Inlägg

Lucif3r skrev:

iFerz skrev:
Jag är bara otroligt trött på att så fort Cannabis lyfts upp någonstans, så dras kopplingar alltid till benzo-zombies, tjackpundare och andra saker, vilket direkt förminskar och förnedrar debatten.

Håller helt med. Men det är ju tyvärr så vi svenskar blivit "programmerade". Envisa är vi också smile

Jag är varken för eller emot legalisering. Cannabis är dock relativt ofarlig jämnfört med faktiska droger, även "lagliga" sådana som läkare skriver ut, det är bevisat sedan länge och är inte öppet för diskution. Vissa studier påvisar ju t om att det är mindre farligt än ciggaretter sett till helheten. Förutsatt att det inte blandas in massa tjära och elände i cannabisen också tongue

Även du borde kolla sidan 4 här https://www.ias.org.uk/uploads/pdf/News … 011110.pdf

Muskelbil
6 april · 338 Inlägg

d-b skrev:

Muskelbil skrev:
Ok.
Noll och ingen självkritisk sida när det kommer till dina forums frågor om parkerings förbud eller vikbara skylt hållare.
Du resonerade alltså som en pundare innan du började knarka?
Är det så du menar?

Att få ett lakan att ta lite vind är inte direkt någon raket forskning
Att bygga en effekt stark motor från grunden är väl inte heller det, men mycket mer avancerat än att sne segla på sin sne tändning.

För var inlägg du gör bevisar du nyttan av att legalisering inte blir av!

Forumsfrågor är ett ord. Parkeringsförbud är ett ord. Skylthållare är ett ord. Raketforskning är ett ord. Snetändning (sic!) är ett ord (och stavas med två d). För var inlägg du gör bevisar du nyttan av att legalisering inte blir av - meningen behöver skrivas om fullständigt.

Är det att "resonera som en pundare" att inte veta allt? Är det inte snarare tvärtom?

Nej, att fritidssegla undanvind i sjöbris är inte så svårt. Tills du tar ut en grupp nybörjare och kör seglarskola med dem. Kappsegling är något helt annat. Sjömanskap är något helt annat. Det tar betydligt längre tid att lära sig behärska en segelbåt, och allt runtomkring, än det tar att ta körkort.

Vilket återigen skulle bevisas.
När det saknas konkreta argument famlas det efter halmstrån och fokuseras på annat än ämnet och förvrider text.

Senast redigerat av Muskelbil (6 april )

d-b
6 april · 541 Inlägg

jaka54 skrev:
Det här är jävligt enkelt!
Vi ska naturligtvis inte tillåta=legalisera mer droger än vi redan har!

Hade vi levt ensamma någonstans fick vi naturligtvis dricka och knarka hur mycket som helst...men nu lever vi i ett samhälle med andra personer som vi måste ta hänsynt till och då är det enkelt!
Så få droger som möjligt!

Och hur är detta ett argument mot att folk som vill sitta hemma och berusar sig på ena eller andra sättet inte ska få göra det? Ingen tvingas umgås med någon som är påverkad.

d-b
6 april · 541 Inlägg

Vettemannen skrev:
Alkohol och tobak har funnits så länge så det går på gammal hävd. Hade dessa två gifter uppfunnits nu i dessa dagar så hade de med största sannolikhet förbjudits.

/Benny

Och varför skulle det vara önskvärt? Varför tycker du staten ska inskränka människors frihet att leva sin liv efter eget huvud? Du inser att bilar med förbränningsmotor förmodligen ligger illa till inom inte alltför många år? Är du för eller emot ett statligt förbud mot förbränningsmotorer (eller något annat fritidsintresse du har)? Är du en hycklare?

Personligen är jag helt emot förbud mot förbränningsmotorer (däremot för en CO2-skatt) just eftersom frihet att leva sitt liv är fundamentalt.

d-b
6 april · 541 Inlägg

Muskelbil skrev:

d-b skrev:

Muskelbil skrev:
Ok.
Noll och ingen självkritisk sida när det kommer till dina forums frågor om parkerings förbud eller vikbara skylt hållare.
Du resonerade alltså som en pundare innan du började knarka?
Är det så du menar?

Att få ett lakan att ta lite vind är inte direkt någon raket forskning
Att bygga en effekt stark motor från grunden är väl inte heller det, men mycket mer avancerat än att sne segla på sin sne tändning.

För var inlägg du gör bevisar du nyttan av att legalisering inte blir av!

Forumsfrågor är ett ord. Parkeringsförbud är ett ord. Skylthållare är ett ord. Raketforskning är ett ord. Snetändning (sic!) är ett ord (och stavas med två d). För var inlägg du gör bevisar du nyttan av att legalisering inte blir av - meningen behöver skrivas om fullständigt.

Är det att "resonera som en pundare" att inte veta allt? Är det inte snarare tvärtom?

Nej, att fritidssegla undanvind i sjöbris är inte så svårt. Tills du tar ut en grupp nybörjare och kör seglarskola med dem. Kappsegling är något helt annat. Sjömanskap är något helt annat. Det tar betydligt längre tid att lära sig behärska en segelbåt, och allt runtomkring, än det tar att ta körkort.

Vilket återigen skulle bevisas.
När det saknas konkreta argument famlas det efter halmstrån och fokuseras på annat än ämnet och förvrider text.

Du har inte bevisat något alls. Inledningen på mitt inlägg var en illustration av mitt påstående om kognitiv förmåga och bilintresse. Läs den här: https://www.researchgate.net/publicatio … L_Learners

Förvrider text? Det är du som skriver på ett sätt som gör att din gamla svensklärare gråter. Man skulle kunna beskriva det som "förvridet".

jaka54
6 april · 5 752 Inlägg

D-B...Problemet är att dessa "hemmasupare/knarkare" ibland tar sig ut på vägarna och ställer till det för oss andra trafikanter! Så länge man bor i ett samhälle så måste man också ta hänsyn till andra människor...eller hur! Det är därför de flesta av oss inte vill se fler droger tillåtna än de vi redan har.

d-b
6 april · 541 Inlägg

jaka54 skrev:
D-B...Problemet är att dessa "hemmasupare/knarkare" ibland tar sig ut på vägarna och ställer till det för oss andra trafikanter! Så länge man bor i ett samhälle så måste man också ta hänsyn till andra människor...eller hur! Det är därför de flesta av oss inte vill se fler droger tillåtna än de vi redan har.

Det är en helt annan fråga. Du är medveten om att även folk som är trötta regelbundet kör bil?

Muskelbil
6 april · 338 Inlägg

d-b skrev:

Muskelbil skrev:

d-b skrev:

Forumsfrågor är ett ord. Parkeringsförbud är ett ord. Skylthållare är ett ord. Raketforskning är ett ord. Snetändning (sic!) är ett ord (och stavas med två d). För var inlägg du gör bevisar du nyttan av att legalisering inte blir av - meningen behöver skrivas om fullständigt.

Är det att "resonera som en pundare" att inte veta allt? Är det inte snarare tvärtom?

Nej, att fritidssegla undanvind i sjöbris är inte så svårt. Tills du tar ut en grupp nybörjare och kör seglarskola med dem. Kappsegling är något helt annat. Sjömanskap är något helt annat. Det tar betydligt längre tid att lära sig behärska en segelbåt, och allt runtomkring, än det tar att ta körkort.

Vilket återigen skulle bevisas.
När det saknas konkreta argument famlas det efter halmstrån och fokuseras på annat än ämnet och förvrider text.

Du har inte bevisat något alls. Inledningen på mitt inlägg var en illustration av mitt påstående om kognitiv förmåga och bilintresse. Läs den här: https://www.researchgate.net/publicatio … L_Learners

Förvrider text? Det är du som skriver på ett sätt som gör att din gamla svensklärare gråter. Man skulle kunna beskriva det som "förvridet".

Nej, jag bevisar inte något
Det är du som gör det på egen hand gång på gång.
Hade du inte pundat kanske du hade begripit det.

Att du har svårt att läsa och associera kan vara ett annat tecken på drog relaterade skador.
(Jag har förresten inte någon gammal svensklärare då jag flyttade till Sverige efter skol tiden.
Svenska är inte ens mitt fjärde språk i ordningen engelska tyska franska spanska svenska.)

Low
7 april · 3 314 Inlägg

d-b skrev:

jaka54 skrev:
D-B...Problemet är att dessa "hemmasupare/knarkare" ibland tar sig ut på vägarna och ställer till det för oss andra trafikanter! Så länge man bor i ett samhälle så måste man också ta hänsyn till andra människor...eller hur! Det är därför de flesta av oss inte vill se fler droger tillåtna än de vi redan har.

Det är en helt annan fråga. Du är medveten om att även folk som är trötta regelbundet kör bil?

Antingen har du aldrig upplevt missbruk, eller så är du fast i träsket..

d-b
7 april · 541 Inlägg

Muskelbil skrev:
Nej, jag bevisar inte något
Det är du som gör det på egen hand gång på gång.
Hade du inte pundat kanske du hade begripit det.

Att du har svårt att läsa och associera kan vara ett annat tecken på drog relaterade skador.
(Jag har förresten inte någon gammal svensklärare då jag flyttade till Sverige efter skol tiden.
Svenska är inte ens mitt fjärde språk i ordningen engelska tyska franska spanska svenska.)

Drogrelaterade ska inte särskrivas. Skoltiden ska inte särskrivas. Veuillez répondre en français à partir de maintenant, j'aime pratiquer. Merci.

Dina kunskaper i epistemologi lämnar en del övrigt att önska. Bevisa något? Lycka till med det utanför matematik och logik. Jag antar att det är lönlöst att be dig utveckla exakt vad och hur jag bevisar något? Eller överraskar du mig positivt?

d-b
7 april · 541 Inlägg

Low skrev:

d-b skrev:

jaka54 skrev:
D-B...Problemet är att dessa "hemmasupare/knarkare" ibland tar sig ut på vägarna och ställer till det för oss andra trafikanter! Så länge man bor i ett samhälle så måste man också ta hänsyn till andra människor...eller hur! Det är därför de flesta av oss inte vill se fler droger tillåtna än de vi redan har.

Det är en helt annan fråga. Du är medveten om att även folk som är trötta regelbundet kör bil?

Antingen har du aldrig upplevt missbruk, eller så är du fast i träsket..

Vad har detta med något att göra?

Muskelbil
7 april · 338 Inlägg

d-b skrev:

Muskelbil skrev:
Nej, jag bevisar inte något
Det är du som gör det på egen hand gång på gång.
Hade du inte pundat kanske du hade begripit det.

Att du har svårt att läsa och associera kan vara ett annat tecken på drog relaterade skador.
(Jag har förresten inte någon gammal svensklärare då jag flyttade till Sverige efter skol tiden.
Svenska är inte ens mitt fjärde språk i ordningen engelska tyska franska spanska svenska.)

Drogrelaterade ska inte särskrivas. Skoltiden ska inte särskrivas. Veuillez répondre en français à partir de maintenant, j'aime pratiquer. Merci.

Dina kunskaper i epistemologi lämnar en del övrigt att önska. Bevisa något? Lycka till med det utanför matematik och logik. Jag antar att det är lönlöst att be dig utveckla exakt vad och hur jag bevisar något? Eller överraskar du mig positivt?

Du fortsätter likt en pundare att fokusera och prioritera det som är oviktigt för diskussionen
Sär skrivas eller inte är inte relevant för ämnet

Jag fortsätter på svenska
Det är ett svenskt forum
Vill du öva din franska ta kurser

Nej det är nog omöjligt för en pundare att förstå vad jag och andra redan pekat på flera gånger.
Jag undrar om du hade klarat av att förstå innan du började använda droger eller om förmågan redan innan var otillräcklig och det var en anledning till att du började knarka

d-b
7 april · 541 Inlägg

Muskelbil skrev:

d-b skrev:

Muskelbil skrev:
Nej, jag bevisar inte något
Det är du som gör det på egen hand gång på gång.
Hade du inte pundat kanske du hade begripit det.

Att du har svårt att läsa och associera kan vara ett annat tecken på drog relaterade skador.
(Jag har förresten inte någon gammal svensklärare då jag flyttade till Sverige efter skol tiden.
Svenska är inte ens mitt fjärde språk i ordningen engelska tyska franska spanska svenska.)

Drogrelaterade ska inte särskrivas. Skoltiden ska inte särskrivas. Veuillez répondre en français à partir de maintenant, j'aime pratiquer. Merci.

Dina kunskaper i epistemologi lämnar en del övrigt att önska. Bevisa något? Lycka till med det utanför matematik och logik. Jag antar att det är lönlöst att be dig utveckla exakt vad och hur jag bevisar något? Eller överraskar du mig positivt?

Du fortsätter likt en pundare att fokusera och prioritera det som är oviktigt för diskussionen
Sär skrivas eller inte är inte relevant för ämnet

Jag fortsätter på svenska
Det är ett svenskt forum
Vill du öva din franska ta kurser

Nej det är nog omöjligt för en pundare att förstå vad jag och andra redan pekat på flera gånger.
Jag undrar om du hade klarat av att förstå innan du började använda droger eller om förmågan redan innan var otillräcklig och det var en anledning till att du började knarka

Det är precis vad det gör. Som framgår av studien jag länkade till tidigare finns det en stark korrelation mellan kognitiv förmåga och läs- och skrivförmåga och du har mer än antytt att folk som gillar att bli höga antingen är mindre begåvade eller blir mindre begåvade av detta, tex här

När jag läser argument för droger i kombination med gjorda frågor i forumet är det för mig över tydligt att droger inte ska legaliseras.

Samtidigt tyder allt som du postar här på att du varken har hög kognitiv förmåga eller är särskilt påläst. Ditt undermåliga skriftspråk bekräftar bara den bilden. Och varför skriver du inte på franska, om du har lättare för franska än svenska, och jag uttryckligen bad dig skriva på franska. Ljög du om dina språkkunskaper?

Vad menar du att det är att du har påpekat flera gånger? Hur är det egentligen med kunskaperna i epistemologi?

Muskelbil
7 april · 338 Inlägg

d-b skrev:

Muskelbil skrev:

d-b skrev:
Drogrelaterade ska inte särskrivas. Skoltiden ska inte särskrivas. Veuillez répondre en français à partir de maintenant, j'aime pratiquer. Merci.

Dina kunskaper i epistemologi lämnar en del övrigt att önska. Bevisa något? Lycka till med det utanför matematik och logik. Jag antar att det är lönlöst att be dig utveckla exakt vad och hur jag bevisar något? Eller överraskar du mig positivt?

Du fortsätter likt en pundare att fokusera och prioritera det som är oviktigt för diskussionen
Sär skrivas eller inte är inte relevant för ämnet

Jag fortsätter på svenska
Det är ett svenskt forum
Vill du öva din franska ta kurser

Nej det är nog omöjligt för en pundare att förstå vad jag och andra redan pekat på flera gånger.
Jag undrar om du hade klarat av att förstå innan du började använda droger eller om förmågan redan innan var otillräcklig och det var en anledning till att du började knarka

Det är precis vad det gör. Som framgår av studien jag länkade till tidigare finns det en stark korrelation mellan kognitiv förmåga och läs- och skrivförmåga och du har mer än antytt att folk som gillar att bli höga antingen är mindre begåvade eller blir mindre begåvade av detta, tex här

När jag läser argument för droger i kombination med gjorda frågor i forumet är det för mig över tydligt att droger inte ska legaliseras.

Samtidigt tyder allt som du postar här på att du varken har hög kognitiv förmåga eller är särskilt påläst. Ditt undermåliga skriftspråk bekräftar bara den bilden. Och varför skriver du inte på franska, om du har lättare för franska än svenska, och jag uttryckligen bad dig skriva på franska. Ljög du om dina språkkunskaper?

Vad menar du att det är att du har påpekat flera gånger? Hur är det egentligen med kunskaperna i epistemologi?

Precis.
Jag skriver och förklarar men du kopplar inte ändå
men de där mindre smarta fordons entusiasterna förstår precis vad jag skriver..
Dina ord:
Finns ingen koppling mellan dessa två företeelser. Det du ser bland frågorna i forumet är att folk med bilintresse sannolikt inte tillhör den intelligentare halvan av befolkningen. Jag ägnar mig även åt (kapp)segling och det är stor skillnad på nivån på frågor i olika forum för segling jämfört med det här forumet. Det är väl ingen jätteöverraskning att seglare skulle ha "högre IQ" än raggare.

Seglaren och pundaren förstår alltså mindre text än bil killarna han kallar mindre intelligenta

Jag har ingen anledning att använda franska för att du ber mig göra det
Det är som jag förklarade innan
(Återigen har du svårt att läsa och förstå)

Jag fortsätter på svenska
Det är ett svenskt forum
Vill du öva din franska ta kurser

Inte ens det tydliga klarar du av att förstå

Senast redigerat av Muskelbil (7 april )

jaka54
7 april · 5 752 Inlägg

D-B! Är du bilintresserad eller är bara intresserad att diskutera Cannabis? -Det här är ett bilforum!

Senast redigerat av jaka54 (7 april )

Muskelbil
7 april · 338 Inlägg

jaka54 skrev:
D-B! Är du bilintesserad eller är bara intresserad att diskutera Cannabis? Det här är ett bilforum!

Du har en poäng!!
Jag avslutar att älta med knarkaren det går ändå inte att nå fram till hen

Lucif3r
8 april · 2 218 Inlägg

https://nyheter24.se/bloggbevakning/files/2023/07/popcorn-memes-colbert-show.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang