2911
Sök

Uppkörning misslyckades =(

3 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Början
Jag började med att göra en säkerhetskontroll genom att fixxa sätet, speglarna, spolarvätska, vindrutetorkaren samt handbromsen.

Körde upp i norrtälje och började köra dit inspektören sa, allt funkade fint. Jag körde in i en enkelriktadväg och skulle backparkera men sen så kom det en bil bakom och ville inte köra om så jag fick köra fram sen fortsätta istället. Ingen större problem här heller. Körde lite i stadstrafik, fick göra några vänster och högersvängar.

Körde in i en landsväg funka fint från början, gjorde högersväng och kom ut i en vanlig väg igen men sen så kom jag in i en annan landsväg igen och skulle göra en vänstersväng, här vare inga problem heller, körde rakt fram in till höger sen höger igen sen backa ut och till vänster ut i landsvägen o körde in till vänster som jag kunde. Jag fortsatte rakt fram i en vägsträcka på 90km/h och höll en säkerhetavstånd på 3-4 sekunder på framförvarande bil.

Det här är ungefär 5 minuter innan jag skulle avsluta så när jag körde tillbaka på landsvägen var det lugnt med trafik, jag kom fort ifatt en postbil och motorbromsade för att inte gå för nära, men precis när jag skulle trycka på bromsen lite för att få en ännu bättre säkerhetavstånd så tvärnitade postbilen och inspektörer blev tvungen att trycka i bromsen. Här blev det katastrof för min del.

Till slutet
så körde jag tillbaka till uppkörningsparkeringen och parkerade fint, då fick jag höra "Du körde hur bra som heöst, du kunde garanterad få körkortet men efter postbil incidenten så kan jag tyvärr inte ge dig godkänd"

Så gick det till för mig, ska köra upp väl igen i norrtälje så fort som möjligt, har någon haft lika otur som mig berätta vad som hände så kanske jag inte är lika deppig i eftermiddag =(.

Tycke jag höll bra avstånd till alla bilar förutom när postbilen kom, då kom jag nog lite för nära. Tycker fortfarande att jag hade oturen med mig där :(((, vet iaf vad jag ska tänka på till nästa körning. Ska försöka boka så fort jag kan som sagt, önska mig lycka till =).

(Ignorera stav- och gramatikfel :d)

med lem
1 147 Inlägg
11 juli 2006
stackare=/

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

107 Inlägg
11 juli 2006
otur:(
Senast redigerat av TOO_BÉÉ (11 juli 2006)

mer bas en gas :)

608 Inlägg
11 juli 2006
du hade nog bara otur där! du kunde ju inte veta att han skulle nita.och så hann inspektören trycka på bromsen före. men ni krocka ju inte så säkerhetsavstånde kunde ju inte ha vari för litet! hmm  men det går nog bättre nästa gång , lycka till smile

old volkswagens never die,they just get lower:D

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 juli 2006
lider med dig

1 231 Inlägg
11 juli 2006
taskigt läge sad
du kommer klara det nästa gång wink
tycker det är konstigt att han kuggade dig pga det ... som någon sa ... du kunde inte hjälpa att han tvärnitade och läraren tryckte på bromsen ... kanske skulle låta dig prova och se hur du hade hanterat situationen ... dåligt ...

hade en polare som nästan köra ner i en å ... och en annan polare backade ner lite i ett dike ...
men dom klarade ändå ...

gäller att ha lite tur med lärare också kanske smile

3 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Tigerofsweden skrev:
taskigt läge :(
du kommer klara det nästa gång ;)
tycker det är konstigt att han kuggade dig pga det ... som någon sa ... du kunde inte hjälpa att han tvärnitade och läraren tryckte på bromsen ... kanske skulle låta dig prova och se hur du hade hanterat situationen ... dåligt ...

hade en polare som nästan köra ner i en å ... och en annan polare backade ner lite i ett dike ...
men dom klarade ändå ...

gäller att ha lite tur med lärare också kanske :)

jo men jag tyckte fortfarande inte att inspektören var så petig, han var bra :), eller så kanske han va petig och jag körde grymt bra, hursomhelst så klara jag inte det :/. MEN ska jag köra upp i norrtälje igen så vill jag absolut ha honom för att någon annan kanske är sämre :S.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
11 juli 2006
Tyvär är det så att om inspektören måste ingripa på något sett så är det direkt en misslyckad uppkörning, har också hört om folk som mer lr mindre kvaddat bilarna på uppkörning och klarat sig med då pga att dom inte varit vållande på något sett.

Men men tråkigt ändå, bättre lycka nästa gång.

- Time Attack -

Bärs!
3 456 Inlägg
13 juli 2006
faan va surt... skulle leta upp den där postbilschaffisen å "!?%#!! ungefär.... aja, men nu gick det ju bra iaf?? tongue grattis!

Garaget.org peakade 2008.

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 juli 2006
hehe vad surt.

jag betalade och körde upp det första jag gjorde, ingen bilskola. hade inte övningskört mycket och det visste han om så han kuggade mig på att jag körde om en bil med släp som låg i 50-60km/h och sen när jag var förbi motorbromsade jag ner till kommande 70-skylt men när vi passerade låg mätaren på 75km/h och det kuggade jag på. hade jag bromsat ner 5km/h till just där så hade jag haft kortet direkt.

Körde upp igen nästan direkt efter med en trevlig typ så vi körde bara runt och snackade bandy/ishockey, parkerade i stan efter en kort runda och det räckte, fick godkänt då.

inte för att det spelar roll, behövde jag bilen så åkte jag iaf men tjatigt att behöva kliva upp tidigt en dag extra och 600:- eller vad det var. men men.

Åt helvete med sura gubbar.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

454 Inlägg
14 juli 2006
nån här som har provat "hur mycket kostar det där lilla misstaget att köpa tillbaka, inspektören ?"

1 Inlägg
15 mars 2007
Undrade lite över var man ska ringa för att boka en sista  minuten uppkörning i norrtälje? (vill gärna ha en imorgon)

misslyckades i uppsala förut och skulle vilja testa att köra upp i norrtälje, på www.vv.se hittar jag bara:

Stockholm;     
Farsta      070 - 551 05 25 (gäller endast körprov B)
Sollentuna      070 - 600 19 90 (gäller endast körprov B)
Jakobsberg      070 - 600 19 90 (gäller endast körprov B)
Södertälje      070 - 551 05 25 (gäller endast körprov B)

Och jag kan inte hitta någon norrtälje, någon som vet vilket nummer jag ska ringa för att komma till norrtäljes sista minuten ?

tack! (sorry jag lånar din tråd lite. smile)

Leg. Spådam
816 Inlägg
15 mars 2007
Tigerofsweden skrev:
taskigt läge sad
du kommer klara det nästa gång wink

men dom klarade ändå ...

gäller att ha lite tur med lärare också kanske smile

Det är ju inget konstigt, vi vet ju inte hur nära han låg postbilen. Hade inspektören väntat för att se vad som skulle ske är det ju möjligt att de krockat istället.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

211 Inlägg
15 mars 2007
Körde du upp som privatist eller genom körskola? Tror det kan spela in när något sånnt här händer.. Men det kommer gå lyysande nästa gång ska du se wink

102 Inlägg
16 mars 2007
KaZeN skrev:
Undrade lite över var man ska ringa för att boka en sista  minuten uppkörning i norrtälje? (vill gärna ha en imorgon)

misslyckades i uppsala förut och skulle vilja testa att köra upp i norrtälje, på www.vv.se hittar jag bara:

Stockholm;     
Farsta      070 - 551 05 25 (gäller endast körprov B)
Sollentuna      070 - 600 19 90 (gäller endast körprov B)
Jakobsberg      070 - 600 19 90 (gäller endast körprov B)
Södertälje      070 - 551 05 25 (gäller endast körprov B)

Och jag kan inte hitta någon norrtälje, någon som vet vilket nummer jag ska ringa för att komma till norrtäljes sista minuten ?

tack! (sorry jag lånar din tråd lite. smile)

prova att bara ring ett nr o säg att du vill boka i norrtälje, typ så fungerar det i skåne  big_smile

Sök