Jag skulle skruva på ett par andra fjäderben fram som hade sportfjädrar på. Dock upptäckte jag sen att där inte var hål för ABS sensorn, så det sket sig. Men när jag skulle skruva fast styrleden igen så råkade jag dra itu leden
Så jag fick köpa en ny och montera den ihopa med ett gäng biltema tändstift som för övrigt sög ganska stort. Olika elektrod avstånd och det misstände och höll på
Jag skaffade mig även en M tech kopia Front av en polare, billigt och bra!
annan vinkel
Den blev inte riktigt rätt nyans, haha
Prov på bilen
Jag skaffade mig även en M tech vinge/Läpp
såhär såg det ut innan
sen såhär
Rätt nöjd. Satte även på sportluftfilter
använde mig av en plåt för att hålla den på plats
passade samtidigt på att mäta min luftmassemätare. Den visade rätt skumma värden. Den gick aldrig över 350 ohm på mätaren, oavsett hur snabbt och långt jag tryckte in spjället
Här är filtret på plats
och det blev en provruna Lät rätt fint med filtret
Och nu idag tonade jag även bakrutan och satte på hardtoppen. För övrigt fick jag även en liten böter på 1500:- av farbror blå då den inte är besiktigad. Otur att stöta på han på den lilla rundan jag körde och jag har tid till besiktning imorgon
Var och besiktigade bilen. Fick några småfel typ saknas reflexer bak, svagt halvljus höger fram, spolarpump ur funktion, upphängning avgassystem osv. Så det var skönt Köpte mig även en ny stereo
kopplade in den och provade spela. Lät ungefär som en ko med dålig mage. Plockade av skyddet över hötalarna och såg detta
Så det blir även något mindre billjud nu i månaden. Slutsteg är fixat, vill ha lite högtalare och någon bas kanske. Någon som har för en billig peng?
Visste är det Fick slänga i biltema hötalare sålänge, men dom passar inte någon stans så dom får ligga i handsfacket och skaka sålänge haha. Fet E30 du har btw, fick 5 stjärnor av mig
sk8koffe skrev: Visste är det Fick slänga i biltema hötalare sålänge, men dom passar inte någon stans så dom får ligga i handsfacket och skaka sålänge haha. Fet E30 du har btw, fick 5 stjärnor av mig
larsson91 skrev: Alltså den fronten är till en 88 front och nyare, och just nu har du monterat den upp och ner, den passar inte riktigt på en 87a men din bil din smak
Bilen är en -88a Och det går inte montera den på andra hållet, och hade det gått så hade varken dimljus eller bogserkrokar gått ihop. Plus det hade blivit svinfult
Är du verkligen säker på att den inte sitter upp o ner?
Ska jag vara ärligt så tycker jag det såg riktigt illa ut som den sitter nu! Men självklart ditt åk och du ska bygga precis som du själv tycket är snyggt! Alla är vi olika och det som gör bilbyggande intressanta!
På dessa bilder ser du vart dimljusen ska monteras i M-Tech fronten DVS utsidan av fronten där det fortfarande sitter glasfiber kvar på din front! Du ska alltså kapa det för att få dit dimljusen då hålen som sitter där är för kylning.
Ska jag vara ärligt så tycker jag det såg riktigt illa ut som den sitter nu! Men självklart ditt åk och du ska bygga precis som du själv tycket är snyggt! Alla är vi olika och det som gör bilbyggande intressanta!
På dessa bilder ser du vart dimljusen ska monteras i M-Tech fronten DVS utsidan av fronten där det fortfarande sitter glasfiber kvar på din front! Du ska alltså kapa det för att få dit dimljusen då hålen som sitter där är för kylning.
Fronten är en Kina kopia med otroligt dålig passform, dimljusen vet jag att man skall skära ut men dom sitter framför hålen där dimljusen egentligen skall sitta. Fronten passar inte på andra hållet då den nedersta kanten inte kommer in under nummerplåten. Men nu när jag tänker efter så är det nog egentligen tänkt den skall vara på andra hållet bara att han som skar ut hålen för bogserkrokarna gjorde det fel. Det ser rätt dumt ut när den pekar ut som den gör. Jag ska mixtra lite med det imorgon och se hur det blir, kan vara att ni har rätt, fast då stämmer inte hålen överens med dimljusen
Att du kan ha problem med passformen förstår jag då fronten du har somsagt är till en 88 och nyare alltså facelift fronten, den fronten kom inte på caben förens efter 90 så även fast du har en 88a så har du gamla fronten. Därav att dimljus och bogsehålshålen inte stämmer överens med hur din bil ser ut.
Idag kapade jag bogseröglorna och vände på fronten. Det ser bra mycket bättre ut men passformen är inte precis den bästa. Jag får göra riktiga fästen och tvinga på den ordentligt
Jag har visst varit lite slarvig med att uppdatera
Jag har varit hos min käre vän Philip (Superphilip här på Garaget)
Här skruvade jag av halva röret och ersatte det med ett 2" med en dämpare, för ljudets skull
Efter det så skulle vi polera upp bilen ( eller rättare sagt, philip polerade bilen haha ) Detta är förebilden men som ni ser så är det världens sämsta vinkel då man inte ser hur matt den är
Såhär blev det sen, i samma vinkel
Haha ja där stack philips huvud upp. Får väl visa vad han gör
Han folierade bög kromet på min stötfångare med biltemas kolfiber film
Halvfärdigt
Nu provade jag tona rutorna med biltemas "supermörka" solfilm
Jag blev nöjd!
Sen var jag i full gång med att slipa på min front så den kunde få sig en stänk färg
Sakta min säkert (svindrygt!)
Här är det nästan klart
Det blev några lager platsprimer, några lager lack och några lager klarlack
Medans färgen torkade så passade jag på att skära ut en bit från min kolfiberfilm och sätta på BMW emblemet Här ser man även stötfångaren Philip folierade, Tack igen Philip! Jag blev svin nöjd!
Efter färgen torkade så tyckte jag att den var lite väl ljus och skrikig färg. Jag provmonterade fronten på bilen och såg att det inte alls gick ihop!
Vad som händer med bilen härnäst är att jag tänkte be Philip lite snällt om han vill foliera hela fronten i kolfiber film. Sen ska jag dra kablar och sätta en separat knapp till spolarvätskan och köpa en reflektor till besiktningen. Sen ska jag montera mina sänkfjädrar som jag precis köpt, måla min lackskadade vinge svart och luska ut vad som är fel med tändningen då bilen knappt är körbar under 2000 varv
Ett tag sen jag uppdatera. Dock har där inte precis varit världens bästa respons på tråden, men vafan
Jag har äntligen bytat fjädrar! Fram iallafall då jag ville prova köra med original bakfjädrar några dagar först för det gick lite mer brett då, hehe
Här var batteriet dött. Jag fick traska hem till mamma och låna hennes bil som hjälp haha
Klämde ihop fjädern
Bulten till undre spindelleden satt fast och jag kom inte åt att banka ut skiten
så jag fick lossa framvagnen och sänka ner den några cm...
så jag sedan kunde dra ut hela fjäderbenet från hjulhuset så jag kunde byta fjäder så istället
Efter jag lossa fjädern. Tro fan jag sket ner mig när fjädern poppa haha
Gamla vs nya
Satan vad nöjd jag blev!!
Jag är medveten om att fronten är sned och nummerplåten likaså.
Fick även ett gäng stickers av en polare, hade bara denna bilden dock
Nu har jag även bytat tändstift (igen), kopplat bas och slutsteg, monterat strömbrytare på batteriet, köpt rätt färg till fronten så jag äntligen kan bli klar med den sen fästa upp den ordentligt och så har jag köpt skokräm som jag ska gnida in i sätena så dom blir lite "förfriskade"