Dags för en ny projekttråd för nya bilen.
Skulle ha köpt en E36 328Ci förra året och få till lite M3 stuk på den, men efter många objekt som inte levde upp till förväntningar/beskrivningar blev det en Peugeot 206 GTI. Efter att ha tröttnat på avsaknaden av motoreffekt väcktes BMW begäret igen. Först var det E36 Coupe jag var efter, sen sneglade jag på Z3 Coupe men kom till slut fram till E46 Coupe.
Med mycket hjälp från Rquired, ett stort tack för alla tips, så lyckades jag hitta ett objekt som hade det mesta och till ett överkomligt pris. Blev en 330 Ci Clubsport vi fick inbytt på jobbet när jag redan siktat in mig på en 325a, tur att jag tog tid på mig å leta denna gången.
Första gången jag såg bilen, liten provrunda och jag var såld, snart efter bilen också
Var lite osäker på SMG lådan först men efter en provrunda så kändes den mycket bättre än vad man kunde tro efter att ha läst mycket om den online.
Just nu.
Projektets mål är att snygga till skavankerna på bilen och få lite eget stuk på den utan att ändra för mycket på hur bilen ser ut från fabrik, dom visste vad dom gjorde när bilarna ritades. Bilen kommer vara i daglig/året runt bruk så mycket som det går så blir inga stora ingrepp pga det heller.
tl:dr= Projektet: [ ]Ska göras, [/]Beställt/Påbörjat, [X]Gjort... Kommer uppdateras och ändras under projektets gång.
[X] Service med filter och vätskor
[X] Byte bromsar fram
[X] Fixa backsensorer
[X] Fixa navigatorn
[X] Omlackering
[X] Plastidippa njurar
[X] CSL-bagagelucka
[X] Röktonade framblinkers
[X] Snyggare glödlampor
[X] Sportluftfilter
[ ] Nya/Renovera 18" (sommar)
[ ] Nya/Renovera 17" (vinter)