Audi 90 Quattro 1990. Med 800hp som mål.

Audi 90 Quattro -90. 800hp+
  • 163 Följare
  • 172 200 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 mars 2018
Rndersson
24 maj 2016 · 244 Inlägg

EnNaN skrev:
det brukar inte vara så farligt om det läcker lite, men försök att få det tätt först smile kan komma att uppstå problem som du sedan kliar dig i huvudet över vad det är som krånglar wink

Ja, precis! Upptäckte att dumpen inte vill gå tillbaka riktigt. Så får trycka till den med en skruvmejsel så den går tillbaka, så ska plocka ner den och smörja upp han lite. Sen ska jag kolla över slangarna till vakuum.

Jag går i valet och kvalet för tillfället om det är dags för en bokning för mapp... liksom det börjar ta på arbetet nu, bara småskit kvar. Egentligen skulle jag nog kunna boka en mapp för jag skulle hinna få färdigt allt innan mappningen. Sen så är man ju nervös som fan! Frågan är om jag ens kommer kunna äta dygnet innan big_smile

Niklas_S2
24 maj 2016 · 238 Inlägg

Rndersson skrev:

EnNaN skrev:
det brukar inte vara så farligt om det läcker lite, men försök att få det tätt först smile kan komma att uppstå problem som du sedan kliar dig i huvudet över vad det är som krånglar wink

Ja, precis! Upptäckte att dumpen inte vill gå tillbaka riktigt. Så får trycka till den med en skruvmejsel så den går tillbaka, så ska plocka ner den och smörja upp han lite. Sen ska jag kolla över slangarna till vakuum.

Jag går i valet och kvalet för tillfället om det är dags för en bokning för mapp... liksom det börjar ta på arbetet nu, bara småskit kvar. Egentligen skulle jag nog kunna boka en mapp för jag skulle hinna få färdigt allt innan mappningen. Sen så är man ju nervös som fan! Frågan är om jag ens kommer kunna äta dygnet innan big_smile

Det brukar ju vara bra att i alla fall boka en tid då det ofta kan vara svårt att få tag i en tid när man väl är redo själv wink
Alternativt kört lite gatmappning upp till 1bar och snäll tändning så man kan ordna mindre fel om något sådant skulle visa sig smile

EnNaN
24 maj 2016 · 397 Inlägg

Som Niklas sade så är ju det ett alternativ. sedan förstår ju jag att du är nervös. skulle ligga och tänka igenom allt 100 gånger varje gång man går och lägger sig wink

Rndersson
25 maj 2016 · 244 Inlägg

Tackar för svar! Ja, det lutar nog åt en tidsbokning. Måste kolla över lite småplock innan bara wink

Melin82
17 juni 2016 · 513 Inlägg

Såg att du var ute en sväng igår.

Rndersson
17 juni 2016 · 244 Inlägg

Melin82 skrev:
Såg att du var ute en sväng igår.

Tjenare!

Det har du helt rätt i! Hade varit och provtryckt motorn så ville passa på att ta en tur big_smile

Rndersson
17 juni 2016 · 244 Inlägg

Uppdatering!

Har nu provtryckt motorn upp till 2 bar, och det håller jäkligt tätt och fint! Tar lång tid för luften att gå ur så jag anser det som godkänt.

Macventilen är monterad i bilen med slangar, fattas enbart eldragning nu.

Är det krångligt att konfigurera inställningar till den i vemset eller gör mapparen det kvickt och smidigt? 😁

Der börjar bli lite nervöst nu.. jag har typ inga skäl kvar att dra ut på tidsbokning till mappning wink

Ska byta filter +olja innan mappning, koppla in macventilen och se att vemset hittar den osv.

Ja. Det drar helt enkelt emot att det blir en bokning den närmsta veckan !

Rndersson
22 juni 2016 · 244 Inlägg

Mappning bokad den 7 Juli, kommer bli spännande big_smile

Phranz
22 juni 2016 · 725 Inlägg

Kommer bli grymt spännande! Tur att man får vara med på plats wink

Melin82
26 juni 2016 · 513 Inlägg

Kul att du tagit beslutet och fixat tid. Får helt enkelt hålla utkik efter dig eller tips åka förbi garaget.

acq89
1 juli 2016 · 60 Inlägg

shit vad sköjj! Vart ska du mappa någonstans? smile

Audi A4 (2008)
Rndersson
7 juli 2016 · 244 Inlägg

Tjenare!

Igår var det mappning! Jag blev faktiskt aldrig så nervös, min magkänsla sa att det kommer gå bra. Och det gjorde det! Förutom 2 smågrejer..

Jag hade kopplat macventilen fel, var tvungen att bara switcha plats på 2 vakuumslangar så det tog 5 minuter totalt! Så det var ju hur enkelt som helst, men sen när vi började komma upp emot 400-500 hjulhästar så började inte bränslet räcka till. Så började fundera på om filtren satt igen sig, efter lite felsökning upptäckte vi att en av mina Bosch 044 pumpar inte fungerade!! Så det var ju riktigt jävla otur att jag fått tag i en defekt... men det var bara att öppna lädret och köpa en ny. Så otur verkligen!

Efter det så gick allt hur bra som helst, han svarade riktigt bra på laddtrycksökningen och alla värden såg skitbra ut, mottryck i grenröret innan turbon, avgastempen, vattentempen höll han riktigt fint och även insugstemp så kanon ut. Så jag har gjort ett riktigt bra bygge, så det var ju kul att allt lirade så jävla bra!

Vi nöjde oss när vi kom upp på 610hk och 740nm på naven big_smile Detta på 2,3 bar. Det finns mer att hämta men jag kände att jag vill vara lite safe den här kommer. Kanske maxar ut i höst eller nåt, men i sommar så räcker nog den effekten känner jag big_smile

Film från pullet på 610hk och 750nm på naven.
https://youtu.be/5UqQ1HvYN9M

Sen standardsladden efter en lyckad mappning yikes
https://www.facebook.com/overtakemotors … 257479534/

Vill tacka Axel Hjalte för ett bra jobb på Overtake, rekommenderas!

Senast redigerat av Rndersson (7 juli 2016)

jenstornqvist
7 juli 2016 · 108 Inlägg

Har nyss sträckläst hela tråden, aldrig haft något stort intresse för audis, men fyfan vilket roligt bygge!
Du ska vara stolt över detta, lycka till och hoppas du postar lite fler bilder/videos på den "klara bilen" nu i sommar smile

MatsaBusen
7 juli 2016 · 515 Inlägg

Fasen va gött du!
Roligt att allt arbete börjar löna sig och man kan se va man åstadkommit!
Bra jobbat Richard!

Senast redigerat av MatsaBusen (7 juli 2016)

Niklas_S2
8 juli 2016 · 238 Inlägg

Fan vad härligt!! Bra jobbat och Grattis! big_smile

Cortina1
9 juli 2016 · 1 026 Inlägg

Härligt att få kvitto på allt slit !

Marcus_89 Biltokig elektriker
9 juli 2016 · 3 352 Inlägg

Härligt smile Bra jobbat!

Rndersson
21 augusti 2016 · 244 Inlägg

Tackar för alla svar efter mappningen! Det är sjukt gött att det lirade så bra!! smile


Men just nu skördar jag frukten av det man har satt!

Var på ARNs Sommarlandsträff i Skara igår, väldigt tråkigt väder tyvärr.. men riktigt kul att många kom fram och snackade med mig om mitt bygge. Det uppskattas! Jag delar gärna med mig med tips och idéer, och väldigt kul att folk uppskattar ens arbete man har lagt ner på bättan! smile

Hoppas filmen fungerar för er, passade på och leka lite med polarna igår efter träffen, och dom vart ju inte missnöjda direkt big_smile Lyssna på ljudet och skippa bilden wink
https://www.instagram.com/p/BJWJum1BoJQ … kardgustav

Väldigt obeskrivligt och göra donuts med 4wd istället för rwd, det blir ett helt obeskrivligt tryck i sätet kan jag säga big_smile

Senast redigerat av Rndersson (21 augusti 2016)

Rndersson
21 augusti 2016 · 244 Inlägg

jenstornqvist skrev:
Har nyss sträckläst hela tråden, aldrig haft något stort intresse för audis, men fyfan vilket roligt bygge!
Du ska vara stolt över detta, lycka till och hoppas du postar lite fler bilder/videos på den "klara bilen" nu i sommar smile

Hahah! Sorry för segt svar men tack så mycket! Kommer försöka lägga upp lite filmer osv, och arbetet fortgår! smile

CarpeDiem German Engineering
22 augusti 2016 · 9 083 Inlägg

Bra jobbat och stort grattis big_smile smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang