"Go" skarvning för ladd av elbil

KenthIJ
24 juli 2023 · 1 480 Inlägg

Såg en " Go" skarvning för ladd av VW id 3 häromdagen.
Någon hade satt ihop två vanliga vita skarvsladdar för inomhus bruk och hängt ut dem från balkongen på första våningen och laddade en VW ID

volvoqq Lastbilsmekaniker
24 juli 2023 · 5 151 Inlägg

KenthIJ skrev:
Såg en " Go" skarvning för ladd av VW id 3 häromdagen.
Någon hade satt ihop två vanliga vita skarvsladdar för inomhus bruk och hängt ut dem från balkongen på första våningen och laddade en VW ID

Kommer nog bli gått om bränder pågrund av idiotiskt beslut från mindre bättre vetande personer

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 juli 2023 · 17 528 Inlägg

Jo volvoqq : Såg en artikel om brinnande solpaneler häromdagen. Överbelastade billladdare med dåliga anslutningar kommer nog...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 juli 2023 · 13 756 Inlägg

Tror att någon kommer fundera lite nu efter branden på rallycrossen där 2st elbilar började brinna när en av dom började brinna under laddning.       När man inser hur omfattande en elbilsbrand blir eftersom det inte går att släcka och där har dom endå anpassar till 100% för att dom tävlar med elbilar och dom. Kunde endå inte göra ett skit.          Det tar någon rejäl brasa i ett hyres hus sen är det tvärstopp i garage för dom.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
volvoqq Lastbilsmekaniker
24 juli 2023 · 5 151 Inlägg

Kom och tänka på en sak till om skarven är lagom vid räcket och det räcket sprider sig till fler fastigheter och det regnar då blir det den elektriska balkongen för avrättning

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 juli 2023 · 17 528 Inlägg

Har varit med om att ansluta en laddare till en kinesbil. En go explosion när bilens interna laddare öppnade sig som en sprängd konservburk. Som tur är satt den under bilen och eldade lite asfalt bara. Kunde tas på bärgare till den lokala kinesbilsverkstaden. Där de inte fattade mer än vad jag gjorde... Kunskap om dessa är mycket bristfällig. Blir ett problem. Pysslar man med en KIA finns korrekt dokumentation om allt iaf.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juli 2023 · 14 077 Inlägg

KenthIJ skrev:
Såg en " Go" skarvning för ladd av VW id 3 häromdagen.
Någon hade satt ihop två vanliga vita skarvsladdar för inomhus bruk och hängt ut dem från balkongen på första våningen och laddade en VW ID

Jaa, det där med elbilar det kommer att göra att både bilförsäkringarna och villa/hemförsäkringarna kommer att stiga pga bränder i elbilar. Man kan ju hoppas att elbilarna står för sina egna kostnader försäkringsmässigt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
KenthIJ
26 juli 2023 · 1 480 Inlägg

volvoqq skrev:
Kom och tänka på en sak till om skarven är lagom vid räcket och det räcket sprider sig till fler fastigheter och det regnar då blir det den elektriska balkongen för avrättning

Just så...
Balkongerna har metall räcken ( aluminium tror jag) och sitter ihop två och två och är även förbundna tre våningar.
Kör ofta förbi där och har aldrig sett det tidigare. Skulle kunna tänka mig att det är en äldre människa som bor där (är lite den typen av hus, gardiner och lämpor) och att hen fått besök som sagt något i stil med - så bra, om jag ställer mig utanför din balkong så kan jag ladda min bil från vägguttaget i vardagsrummet. Har du någon förlängningssladd ?
And off they go

Senast redigerat av KenthIJ (26 juli 2023)

Mack Forum- och sitemoderator
26 juli 2023 · 26 167 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jo volvoqq : Såg en artikel om brinnande solpaneler häromdagen. Överbelastade billladdare med dåliga anslutningar kommer nog...

Brann hos ett stort företag här i stan bara häromveckan.
Just solpanelerna verkade vara orsaken. Trist för ett lokalt företag som mer eller mindre just flyttat in i nya större lokaler.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang