Högtalare på förarsidan spelar lågt

Abb3s
5 april · 13 Inlägg

Hej, har ett problem med att mina högtalare på vänstersida plötsligt spelar väldigt lågt? Hörs knappt när man lägger örat emot och vridit balansen mot förarsidan.

vad kan ha hänt? Hur felsöka?

Gäller Audi a4 b8, 2009.

Senast redigerat av Abb3s (6 april )

Mack Forum- och sitemoderator
6 april · 26 167 Inlägg

Eftersom du inte ger någon som helst information om vad för stereo, högtalare eller ens vad för bil du har så gissar jag på att högtalarkabeln för nämnda högtalare förmodligen har lossnat ur sockerbiten baktill på din Biltemastereo.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Abb3s
6 april · 13 Inlägg

Abb3s skrev:
Hej, har ett problem med att mina högtalare på vänstersida plötsligt spelar väldigt lågt? Hörs knappt när man lägger örat emot och vridit balansen mot förarsidan.

vad kan ha hänt? Hur felsöka?

Gäller Audi a4 b8, 2009.

Mack skrev:
Eftersom du inte ger någon som helst information om vad för stereo, högtalare eller ens vad för bil du har så gissar jag på att högtalarkabeln för nämnda högtalare förmodligen har lossnat ur sockerbiten baktill på din Biltemastereo.

Förlåt glömde skriva med det. Fixat nu

Gäller en Audi a4 b8 2009 med original högtalarsystem.

Mack Forum- och sitemoderator
6 april · 26 167 Inlägg

Abb3s skrev:

Abb3s skrev:
Hej, har ett problem med att mina högtalare på vänstersida plötsligt spelar väldigt lågt? Hörs knappt när man lägger örat emot och vridit balansen mot förarsidan.

vad kan ha hänt? Hur felsöka?

Gäller Audi a4 b8, 2009.

Mack skrev:
Eftersom du inte ger någon som helst information om vad för stereo, högtalare eller ens vad för bil du har så gissar jag på att högtalarkabeln för nämnda högtalare förmodligen har lossnat ur sockerbiten baktill på din Biltemastereo.

Förlåt glömde skriva med det. Fixat nu

Gäller en Audi a4 b8 2009 med original högtalarsystem.

Mhm.
Händer något om du öppnar dörren och klämmer på kabelstrumpan vid gångjärnen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Abb3s
8 april · 13 Inlägg

Mack skrev:

Abb3s skrev:

Abb3s skrev:
Hej, har ett problem med att mina högtalare på vänstersida plötsligt spelar väldigt lågt? Hörs knappt när man lägger örat emot och vridit balansen mot förarsidan.

vad kan ha hänt? Hur felsöka?

Gäller Audi a4 b8, 2009.

Mack skrev:
Eftersom du inte ger någon som helst information om vad för stereo, högtalare eller ens vad för bil du har så gissar jag på att högtalarkabeln för nämnda högtalare förmodligen har lossnat ur sockerbiten baktill på din Biltemastereo.

Förlåt glömde skriva med det. Fixat nu

Gäller en Audi a4 b8 2009 med original högtalarsystem.

Mhm.
Händer något om du öppnar dörren och klämmer på kabelstrumpan vid gångjärnen?

Nej, inget alls.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 april · 13 756 Inlägg

skulle ta ur elementet i dörren och känna lite på det..  säkert så att du bränt talspolen..  låter det illa det lilla ljudet du hör så är det väldigt stor chans att det är problemet..     så ur med elementet och ta valfritt annan högtalare och koppla in och lyssna om det verkar bli rimlig volym igen. 
om det gör det så kolla närmaste skroten efter ny högtalare. 

annars är det nog stereon eller slutsteget om du har ett sånt i bilen som är problemet.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Abb3s
8 april · 13 Inlägg

Growe skrev:
skulle ta ur elementet i dörren och känna lite på det..  säkert så att du bränt talspolen..  låter det illa det lilla ljudet du hör så är det väldigt stor chans att det är problemet..     så ur med elementet och ta valfritt annan högtalare och koppla in och lyssna om det verkar bli rimlig volym igen. 
om det gör det så kolla närmaste skroten efter ny högtalare. 

annars är det nog stereon eller slutsteget om du har ett sånt i bilen som är problemet.

Okej tack! Ska försöka få tag på en högtalare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang