Tjo!
Tänkte att det var dags att lägga upp en projekttråd här också.
Det finns lite framtidsplaner på den, även om jag inte har så bråttom med dom i nuläget direkt.
Första veckan fick den en Ditec lackbehandling och en Cupra R läpp monterad.
Här är några av de första bilderna som togs.
Och så en bild efter monteringen av Cupra R.
Fick återigen ett ryck att updatera bilen med en personlig touch.
Inte helt lätt dock, pga "juridiska frågor" och "märkesintrång"? Då det tydligen finns en amerikansk Ford modell som heter "Edge Sport".
Så med ett intyg av Ford, har jag nu min personliga skylt.
Eftersom Originalstereon med 6vxl cdväxlare inte hade stöd för mp3, kände jag mig ganska snabbt begränsad av brända skivor, och som musikälskare ville jag bättra på ljudet lite i bilen.
Redan i den gamle röde GTin jag hade innan ville jag ha en dubbeldin.
Så det fick bli en resa till Hasse på CDr på Backaplan.
Och efter lite snack kom vi fram till att en Alpine IVA-W520R skulle passa fint.
Eftersom jag gillar armstöd och denna inte hade något, gav jag mig ganska snabbt in på ebay och beställde ett. I svart läder såklart, måste ju matcha inredningen!
Någon vecka eller 2 senare kom armstödet och jag kunde ju inte hålla mig, utan lånade plats i Ericks garage och monterade, passade även på att dra in USBn till armstödet.
Några veckor senare fick jag sålt den röde GTin, det var rätt segt, bara en massa drömmare som mailade och skulle pruta ner den till mer än hälften.
Hur som helst så kunde jag börja koncentrera mig på att bygga vidare, suget fanns ju helt klart!
Eftersom ljudbygget redan var påbörjat så var det bara att fortsätta!
Åkte återigen in till Hasse på CDr, och beställde en specialsladd och en imprint processor.
Snön kom och vi vart ju bara tvungna att leka lite också!
Erick fick ett ryck och tyckte att vi skulle modda avgasventilen lite så att den är konstant öppen istället.
Sagt och gjort!
Här är ett litet klipp från dagens lek.
http://www.youtube.com/watch?v=X9wq1oPDjs4
Helgen fortsatte i sedvanlig bygg andra!
Guld värt att ha med Erick, massa bra kunskap och uppvärmt stort garage!
Perfekt när det snöar och är kallt och blött ute!
Här kommer lite bilder från ljudbygget som påbörjades i helgen.
Eftersom jag blivit lite av en expert att riva mk4 dörrsidor nu plockade jag ner och monterade tillbaka, medan Erick drog kablar.
Kopplas in i kontakten till originalhögtalarna.. (tills vidare).
Noga skare va, stripas till originalhärvorna så att de inte skall skramla i dörrarna.
Baljan isoleras och fungerar lite som ljuddämp/vibrationsdämp/stöd för plattan med steg etc.
Erick does it the Evo style!
Noga skare va!
Notera gärna det grymma monosteget!
Det kommer typ inte synas, men om man lyfter och kollar så är bagaget inklätt det med.
Arbetsmiljön.
Tur man hade med sig lite riktiga verktyg också!
Sladdarna tittar upp lite snyggt.
Mer bilder kommer när allt är klart sen.
Saknas fortfarande ett monosteg och sen en diskret baslåda i sidan bak.
Väl hemma igen låg det lite trevliga paket i brevlådan, sweeet!
Oljelock i borstad Alu. Mumma!
Skall monteras under panelen bak för att lysa upp bagageutrymmet.
Veckan efter kom det lite mer paket från TMtuning.com i Tyskland .
"Day driving lights"/dimljus i LED och ljus switch i borstad alu för att matcha resterande inredning i R32an.
Dags för uppdatering igen då...
Hmm.. vart skall man börja... Jo.. Daydriving lighs i led vare ja...
Jodå, det började la bra att vi saknade lite grejer så vi fick ta en omväg om jobbet och hämta lite småsaker som gjorde det möjligt att gå på installationen.
Nytt ljusvred i borstad alu, för att matcha interiören bättre, såklart!
Dessutom behövde jag ändå nytt vred eftersom jag ville åt en knapp till att tända ledsen utan att montera en extra ful brytare nånstans.
Sagt och gjort, el-installationen stod Erick för, som vanligt! Han kan ju dom här grejerna!
Allt gick ju som vanligt BÄSTH!
Enda tills jag körde ut bilen ur garaget... upptäcker att 3 av 6 dioder har gett upp hoppet på passagerarsidan.
En stund senare kör jag hem, (ca 2,5 mil). Upptäcker då till min förskräckelse att alla 6 dioderna på förarsidan också gett upp hoppet om ett lysande liv i fronten på min bil, några dioder har tom släppt från lödningen..
Ser därför ingen egentlig nytta att slänga upp några bilder på det, utan bjuder istället på övrig installation.
Ny bild på inreriören. Här syns armstödet i svart läder, nya stereon, moddade mobilhållaren och nya ljusreglaget i borstad alu.
Erick frodar ihop elen.
Lysande Erick!
Fortsatte lite med en "julklapp" till mig själv och bilen.
Åkte in till Hasse på CDr, Backaplan och fick med mig ett stycke Alpine MRP-M500, monoblock och ett stycke 10" Bas: Alpine SWR-1043D.
Nu återstår det bara att bygga en snygg och diskret låda.
Helgen efter, frodade vi in monoblocket, och testspelat lite med Ericks gamla baslåda från C4an bara för att vi kunde.
Vi passade även på att åka till jobbet och hämta lite byggmtrl.
En liten fjuttig bild från dagens pill.
Ny dag nya möjligheter säger man ju, javisst blev det så, lådbygge!
Med riktiga verktyg får man bra snitt!
Evolution FTW!
Den lilla biten av lådan byggs in bakom hjulhuset, mätte hela 7,42L.
Så blev den, fogad och allt.
Nästa del kapas upp och passas in.
Den lilla lådan monteras på den större lådan.
Citat Erick: "Rätt cp låda.."
Skickar i lite vadd också, för att dämpa lite resonans som inte slås sönder av alla vinklarna i lådan.
Skruvhål och andra mindre ojämnheter spacklas igen, och i sann Loudness anda får spacklet hjälp att torka snabbare! Hehe
Provmontering.
Här förbereds ett av två fästen, så att lådan sitter fast ordentligt för eventuella vinter och sommar aktiviteter.
Ett stycke baslåda där vi hamnade nånstans runt 25-27 faktiska lådliter..
Lådan kläddes in i samma tyg som övriga bygget där bak.
Nej Erick, inte så!
Sweet!
Done!
Nu är det bara nytt golv och snygga till kablar kvar här bak.
Tack som fan Erick för hjälpen med lådan! Untz! \/
Kom på att jag inte tagit nån bild på dessa innan... de damp ner i brevlådan dagen innan jul.
Kommer sitta fint på sommarfälgarna sen. Liknande ventilhattar med VW logga sitter på originalfälgarna Tack vare Sandra, (Missmums).
Tänkte att det var dags att lägga upp en projekttråd här också.
Det finns lite framtidsplaner på den, även om jag inte har så bråttom med dom i nuläget direkt.
Första veckan fick den en Ditec lackbehandling och en Cupra R läpp monterad.
Här är några av de första bilderna som togs.
Och så en bild efter monteringen av Cupra R.
Fick återigen ett ryck att updatera bilen med en personlig touch.
Inte helt lätt dock, pga "juridiska frågor" och "märkesintrång"? Då det tydligen finns en amerikansk Ford modell som heter "Edge Sport".
Så med ett intyg av Ford, har jag nu min personliga skylt.
Eftersom Originalstereon med 6vxl cdväxlare inte hade stöd för mp3, kände jag mig ganska snabbt begränsad av brända skivor, och som musikälskare ville jag bättra på ljudet lite i bilen.
Redan i den gamle röde GTin jag hade innan ville jag ha en dubbeldin.
Så det fick bli en resa till Hasse på CDr på Backaplan.
Och efter lite snack kom vi fram till att en Alpine IVA-W520R skulle passa fint.
Eftersom jag gillar armstöd och denna inte hade något, gav jag mig ganska snabbt in på ebay och beställde ett. I svart läder såklart, måste ju matcha inredningen!
Någon vecka eller 2 senare kom armstödet och jag kunde ju inte hålla mig, utan lånade plats i Ericks garage och monterade, passade även på att dra in USBn till armstödet.
Några veckor senare fick jag sålt den röde GTin, det var rätt segt, bara en massa drömmare som mailade och skulle pruta ner den till mer än hälften.
Hur som helst så kunde jag börja koncentrera mig på att bygga vidare, suget fanns ju helt klart!
Eftersom ljudbygget redan var påbörjat så var det bara att fortsätta!
Åkte återigen in till Hasse på CDr, och beställde en specialsladd och en imprint processor.
Snön kom och vi vart ju bara tvungna att leka lite också!
Erick fick ett ryck och tyckte att vi skulle modda avgasventilen lite så att den är konstant öppen istället.
Sagt och gjort!
Här är ett litet klipp från dagens lek.
http://www.youtube.com/watch?v=X9wq1oPDjs4
Helgen fortsatte i sedvanlig bygg andra!
Guld värt att ha med Erick, massa bra kunskap och uppvärmt stort garage!
Perfekt när det snöar och är kallt och blött ute!
Här kommer lite bilder från ljudbygget som påbörjades i helgen.
Eftersom jag blivit lite av en expert att riva mk4 dörrsidor nu plockade jag ner och monterade tillbaka, medan Erick drog kablar.
Kopplas in i kontakten till originalhögtalarna.. (tills vidare).
Noga skare va, stripas till originalhärvorna så att de inte skall skramla i dörrarna.
Baljan isoleras och fungerar lite som ljuddämp/vibrationsdämp/stöd för plattan med steg etc.
Erick does it the Evo style!
Noga skare va!
Notera gärna det grymma monosteget!
Det kommer typ inte synas, men om man lyfter och kollar så är bagaget inklätt det med.
Arbetsmiljön.
Tur man hade med sig lite riktiga verktyg också!
Sladdarna tittar upp lite snyggt.
Mer bilder kommer när allt är klart sen.
Saknas fortfarande ett monosteg och sen en diskret baslåda i sidan bak.
Väl hemma igen låg det lite trevliga paket i brevlådan, sweeet!
Oljelock i borstad Alu. Mumma!
Skall monteras under panelen bak för att lysa upp bagageutrymmet.
Veckan efter kom det lite mer paket från TMtuning.com i Tyskland .
"Day driving lights"/dimljus i LED och ljus switch i borstad alu för att matcha resterande inredning i R32an.
Dags för uppdatering igen då...
Hmm.. vart skall man börja... Jo.. Daydriving lighs i led vare ja...
Jodå, det började la bra att vi saknade lite grejer så vi fick ta en omväg om jobbet och hämta lite småsaker som gjorde det möjligt att gå på installationen.
Nytt ljusvred i borstad alu, för att matcha interiören bättre, såklart!
Dessutom behövde jag ändå nytt vred eftersom jag ville åt en knapp till att tända ledsen utan att montera en extra ful brytare nånstans.
Sagt och gjort, el-installationen stod Erick för, som vanligt! Han kan ju dom här grejerna!
Allt gick ju som vanligt BÄSTH!
Enda tills jag körde ut bilen ur garaget... upptäcker att 3 av 6 dioder har gett upp hoppet på passagerarsidan.
En stund senare kör jag hem, (ca 2,5 mil). Upptäcker då till min förskräckelse att alla 6 dioderna på förarsidan också gett upp hoppet om ett lysande liv i fronten på min bil, några dioder har tom släppt från lödningen..
Ser därför ingen egentlig nytta att slänga upp några bilder på det, utan bjuder istället på övrig installation.
Ny bild på inreriören. Här syns armstödet i svart läder, nya stereon, moddade mobilhållaren och nya ljusreglaget i borstad alu.
Erick frodar ihop elen.
Lysande Erick!
Fortsatte lite med en "julklapp" till mig själv och bilen.
Åkte in till Hasse på CDr, Backaplan och fick med mig ett stycke Alpine MRP-M500, monoblock och ett stycke 10" Bas: Alpine SWR-1043D.
Nu återstår det bara att bygga en snygg och diskret låda.
Helgen efter, frodade vi in monoblocket, och testspelat lite med Ericks gamla baslåda från C4an bara för att vi kunde.
Vi passade även på att åka till jobbet och hämta lite byggmtrl.
En liten fjuttig bild från dagens pill.
Ny dag nya möjligheter säger man ju, javisst blev det så, lådbygge!
Med riktiga verktyg får man bra snitt!
Evolution FTW!
Den lilla biten av lådan byggs in bakom hjulhuset, mätte hela 7,42L.
Så blev den, fogad och allt.
Nästa del kapas upp och passas in.
Den lilla lådan monteras på den större lådan.
Citat Erick: "Rätt cp låda.."
Skickar i lite vadd också, för att dämpa lite resonans som inte slås sönder av alla vinklarna i lådan.
Skruvhål och andra mindre ojämnheter spacklas igen, och i sann Loudness anda får spacklet hjälp att torka snabbare! Hehe
Provmontering.
Här förbereds ett av två fästen, så att lådan sitter fast ordentligt för eventuella vinter och sommar aktiviteter.
Ett stycke baslåda där vi hamnade nånstans runt 25-27 faktiska lådliter..
Lådan kläddes in i samma tyg som övriga bygget där bak.
Nej Erick, inte så!
Sweet!
Done!
Nu är det bara nytt golv och snygga till kablar kvar här bak.
Tack som fan Erick för hjälpen med lådan! Untz! \/
Kom på att jag inte tagit nån bild på dessa innan... de damp ner i brevlådan dagen innan jul.
Kommer sitta fint på sommarfälgarna sen. Liknande ventilhattar med VW logga sitter på originalfälgarna Tack vare Sandra, (Missmums).
Senast redigerat av Edge (9 november 2011)
//Edge
0
0
0
0