Vaxa nya fälgar

-HardcOre-
30 juli 2023 · 145 Inlägg

Tjena, har fått hem nya fälgar och tänkte lägga på något av följande, har en flaska av biltemas keramiskt vax (EJ 2k lackskydd) och en flaska sonax flytande hårdvax i skåpet. Vad hade ni valt och varför? Silver lackat centrum och kromad kant på fälgarna.

torsen
30 juli 2023 · 7 264 Inlägg

Verkar vara en god idé.
Fälgarna bör bli lättare att tvätta.
Har dock aldrig gjort de själv.

Svenska_bil
30 juli 2023 · 218 Inlägg

Jag hade valt ett keramiskt lackskydd anpassat för fälgar. Det blir bra och är gjort för att kunna flexa något i o m fälgarna rör sig.

zzr94092
30 juli 2023 · 4 404 Inlägg

"Fälgarna rör sig " Det har jag svårt att tro!!!

-HardcOre-
31 juli 2023 · 145 Inlägg

zzr94092 skrev:
"Fälgarna rör sig " Det har jag svårt att tro!!!

Haha ja det känns som om den skulle bli en väldig obalans då

zzr94092
31 juli 2023 · 4 404 Inlägg

Haha,ja! Undrar var en del får allt ifrån!🤔

Svenska_bil
1 augusti 2023 · 218 Inlägg

Tror man att en fälg är 100% stum under all körning oavsett gupp, håligheter eller t ex bankörning så behöver man nog läsa på lite.
Men ni kanske är såna som behöver all info i tydlig och väl utförlig skrift för att förstå, då ska jag absolut ta med mig det framöver så även ni får lära er ett och annat smile

Köp en anpassad wheel-coat (keramiskt) eller testa med den du redan har. Kul är att jämför t ex två olika sidor på bilen.

mb_pucken
1 augusti 2023 · 5 088 Inlägg

Skulle definitivt köra på något keramiskt, dels för att stå emot div kemikalier som används vid tvätt samt hållbarhet. Kör biltemas keramiska på mina och fortfarande lätta att tvätta. La skyddet i april.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
-HardcOre-
12 augusti 2023 · 145 Inlägg

Svenska_bil skrev:
Tror man att en fälg är 100% stum under all körning oavsett gupp, håligheter eller t ex bankörning så behöver man nog läsa på lite.
Men ni kanske är såna som behöver all info i tydlig och väl utförlig skrift för att förstå, då ska jag absolut ta med mig det framöver så även ni får lära er ett och annat smile

Köp en anpassad wheel-coat (keramiskt) eller testa med den du redan har. Kul är att jämför t ex två olika sidor på bilen.

Tills dess att du skickar en källa på det du säger stämmer, att fälgen skulle röra sig utan att det skapar en väldig obalans så kommer iaf jag fortsätta tro att dom är stumma

jaka54
12 augusti 2023 · 5 775 Inlägg

Vad har att vaxa eller inte vaxa fälgar med att  "de rör sig" eller inte?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang