Göra om Bmw e90 till A traktor

-_Danne_-
12 juni 2023 · 5 Inlägg

Tjena.

Håller på att bygga en epa till grabben av en 325 e90

Behöver lite hjälp med viktningen av någon som gjort det tidigare.

Känns väldigt onödigt att vikta upp till 2 ton för att slippa 60% på drivhjulen regeln.

Är det någon som har reggat en som kan berätta hur mycket jag behöver vikta upp bakdelen

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 juni 2023 · 17 528 Inlägg

En 325:a? Är det så bra? Den lär ju dra en del. Den har väl cirka 51/49 i fram/bak. Den ska väga 1505 kg. Dvs  767 fram och 738 bak. Ska vikten bak vara 60% behöver den väga 903kg baktill. Sen vet jag inte om de utgår från den nya totalvikten då? Då blir det mer...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
-_Danne_-
14 juni 2023 · 5 Inlägg

Den är tyvärr redan påbörjad så försent att byta motoralternativ 🤣

Har hört om folk som plockar bort saker fram för att kapa vikt där och hjälpa viktfördelning

Brådhis * Voff voff *
14 juni 2023 · 10 291 Inlägg

Hybrid_ skrev:
En 325:a? Är det så bra? Den lär ju dra en del. Den har väl cirka 51/49 i fram/bak. Den ska väga 1505 kg. Dvs  767 fram och 738 bak. Ska vikten bak vara 60% behöver den väga 903kg baktill. Sen vet jag inte om de utgår från den nya totalvikten då? Då blir det mer...

Värt att tillägga: Den ska väga 903 kg bak om man endast förflyttar befintliga vikter. Så fort du lägger till eller tar bort vikt ökar/minskar dessa 903 kg...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Rikard71
15 januari · 5 Inlägg

-_Danne_- skrev:
Tjena.

Håller på att bygga en epa till grabben av en 325 e90

Behöver lite hjälp med viktningen av någon som gjort det tidigare.

Känns väldigt onödigt att vikta upp till 2 ton för att slippa 60% på drivhjulen regeln.

Är det någon som har reggat en som kan berätta hur mycket jag behöver vikta upp bakdelen

Hej, hur löste du viktfrågan? Vikter i reservhjulsbaljan eller ballastbalja i bakluckan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang