Köpråd yamaha mt09

Twowheels
3 mars · 1 Inlägg

Tjena gänget! Hade behövt lite hjälp angående ett köp jag kanske ska göra.

Det handlar om en yamaha mt 09 2019. Den har gått 820mil så inte alls mycket! Men det är 8ägare (6st privatpersoner) hur ser ni på detta med många ägare?

Även en annan sak. 100mils servicen gjorde på 180mil. Och den är inte heller servad 2022 eller 2023 för den inte använts. Så dom enda servicen som gjorts är 2020 och 2021.

Hade ni avstått eller köpt? Priset ligger på 85000kr. Själv tycker jag det är lite varningtecken men kanske inte är så allvarligt?

Tack för mig!

SportPilot Ubåtsingenjör
3 mars · 7 234 Inlägg

Lite oroväckande med så många ägare under så kort tid.. jag hade kikat vidare

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jokabsson
1 maj · 1 181 Inlägg

Beror på hur den känns, ser ut, övergripande skick. MT-09 är väl likt MT-07 en ganska vanlig nybörjarhoj så det kanske är flera som köpt den för att ha att övningsköra och ha första säsongen för att sedan gå vidare till annat? Måste inte vara livsfarligt att köpa hoj med många ägare.

85 000 ligger hyfsat rätt på en så ny MT-09. Men se vad säljaren säger om du bjuder 75? Tryck på att du köper grisen i säcken då den inte blivit servad på så länge.

Jag köpte nyligen en kollegas MT-07 med 900 mil på mätaren. Inte servad sedan 2020 men stått stilla de senaste två åren. Lycka till med MC-jakten! big_smile

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang