2111
Sök

Eftersnack: ENA-träffen på stora torget i Enköping 6/9

322 Inlägg
6 september 2008
kom på en sak till big_smile
stort TACK till ENA Bilvårdscenter för att vi fick låna tvätthallen. riktigt riktigt snällt wink

14 Inlägg
6 september 2008
lyckad träff:) sånt vill vi se mer av i den här lilla STAN!!!wink

Varningar. 36
1 200 Inlägg
6 september 2008
Japp, detta blev ju riktigt trevligt, synd på skitvädret dock men ni som körde gocart verkade ju ha riktigt roligt iallafall! tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

821 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Japp, detta blev ju riktigt trevligt, synd på skitvädret dock men ni som körde gocart verkade ju ha riktigt roligt iallafall! tongue

Måste säga att vi hade skit kul.. Många som snurrade runt och alla hade skit kul i regn vädret.
Regnet gjorde att det blev mer fair play mellan alla.. Det var riktigt lurigt att köra..

Varningar. 36
1 200 Inlägg
6 september 2008
sengstr skrev:
TFkarlsson skrev:

Måste säga att vi hade skit kul.. Många som snurrade runt och alla hade skit kul i regn vädret.
Regnet gjorde att det blev mer fair play mellan alla.. Det var riktigt lurigt att köra..

Jo tack jag såg det tongue Jag stog ju där på sidan och kikade ett tag.

821 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
sengstr skrev:
TFkarlsson skrev:

Jo tack jag såg det tongue Jag stog ju där på sidan och kikade ett tag.

absolut smile Då måste du ha stått och skrattat åt alla avåkningar och snurrar som alla gjorde då?
och massa gräs var det i min go kart efter att "någon" (för att inte nämna några namn) hade den som gräsklippare ett tag. Ca 3-5 ggr åkte personen av ner i gräset wink

Varningar. 36
1 200 Inlägg
6 september 2008
Hahahha ja självklart stog jag och skrattade, men jag klandrar absolut ingen då det såg riktigt snorhalt ut och om jag hade kört så hade jag garanterat inte vart bättre. tongue Det såg bara så kul ut då någon snurrade eftersom det var som att vända på en femöring! Jag såg dock något riktigt roligt i början. Någon som snurrade kikade ner på höger sidan och var på väg att ta i växelspaken och lägga i backen men sen kom han på att det inte fanns någon! Man såg verkligen hur det började blinka ett frågetecken ovanför huvudet på honom big_smile

15 Inlägg
6 september 2008
Måste oxå säga bra gjort till dom som fixade träffen , riktigt trevligt big_smile
Hoppas de händer ngn mer gång smile

// Suzanne

821 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Hahahha ja självklart stog jag och skrattade, men jag klandrar absolut ingen då det såg riktigt snorhalt ut och om jag hade kört så hade jag garanterat inte vart bättre. tongue Det såg bara så kul ut då någon snurrade eftersom det var som att vända på en femöring! Jag såg dock något riktigt roligt i början. Någon som snurrade kikade ner på höger sidan och var på väg att ta i växelspaken och lägga i backen men sen kom han på att det inte fanns någon! Man såg verkligen hur det började blinka ett frågetecken ovanför huvudet på honom big_smile

Det var riktigt snorhalt. Men det var kul smile Tror de flesta tog någon kurva på ställ.
Så fort man visste att man inte hade något att vinna så var det bara att gå på ställ i varje kurva smile

Jaså smile Det hade ju varit riktigt roligt om man hade haft det på film smile
Åka slicks annars på vatten är ju inte att föredra. Men jävligt kul. det sa vi allihopa.

Haha.. hade ju varit toppen om han kommit och frågat efter den.
Det hade varit pricken över i det.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
6 september 2008
Hahahhaha! Japp, det räckte nästan med att han bara kollade efter den och sen såg man verkligen ( ??? ) och sen kom han på att den inte fanns så då åkte han runt istället! smile

821 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
haha det är ju riktigt bra det smile
säkert någon av arrangörerna wink

1 200 Inlägg
7 september 2008
sengstr skrev:
Då måste du ha stått och skrattat åt alla avåkningar och snurrar som alla gjorde då?
och massa gräs var det i min go kart efter att "någon" (för att inte nämna några namn) hade den som gräsklippare ett tag. Ca 3-5 ggr åkte personen av ner i gräset wink

Ähum... ja, man ska lära känna sin kart på alla väglag roll Någon som såg när jag begravde den och mig själv under en mur av däck efter start/mål-rakan? tongue

Återigen, tack så hemskt mycket för en lyckad träff! Verkligen kul att vi kunde få sådan uppslutning. Detta ger oss motivation att anordna fler träffar framöver, helst utan en flock med gnällande russin. Jag vet inte hur många gånger vi blev "polisanmälda", men jag ska försöka ta reda på det smile Konstaplarna hade som sagt inget emot oss, vi hade deras tillstånd sedan länge, men de var tvungna att lugna äppelförsäljarna genom att prata med oss. Eventuella "dagens ris" lägger jag upp här i tråden på måndag, och för att citera den mustaschprydda herren i rosa jacka, då de tre första bilarna rullade in på torget; "Bilskroten är däråt, det är bara att åka dit med en gång!", "Ska ni spela musik? Då får ni rikta högtalarna åt något annat håll... sådant vill vi inte veta av!"

Det känns som att vi lägger träffen på någon annan plats nästa gång, men annars är jag mycket nöjd med dagen. Gokart-turneringen var helfestlig och vi hade hyfsad uppslutning, även där. Om någon vill ha reda på sina varvtider mm. har jag all data sparad.

Några av er blev intervjuade av Enköpings-Posten. Artikeln ska jag lägga upp här så fort den är tryckt, och eventuellt kan jag posta iväg några exemplar till er som vill ha.

Jag tog en bunt med bilder. Dessvärre var jag alldeles för stressad för att lägga ner någon vidare energi i dem, men här är de i alla fall: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=100969

Grattis till vinsten, Mattias!
http://img377.imageshack.us/img377/4479/dsc0952fixframexc1.jpg

Med vänlig hälsning
Patrik Lindblom
Senast redigerat av Minister (7 september 2008)

245 Inlägg
7 september 2008
Det var en riktigt trevlig träff med mycket folk.
Inte kunde man tro att det va första gången precis, träffen i det stora hela gav ett väldigt seriöst intryck.
Som sagt var det tråkigt med vädret och alla pensionärer som tror att dom äger stan.

Gocarten var väldigt rolig att kolla på, och roligast var det som TFK skrev, den kille/tjej som snurrade och började leta efter växelspaken och skulle lägga i backen, för att kort därefter uppfatta att något sådant inte finns på en gocart. big_smile

Hoppas på fler träffar!
Och självklart creds till arrangörerna som lyckas fixa något så bra i en liten håla som Enköping smile

821 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Minister skrev:
sengstr skrev:
Då måste du ha stått och skrattat åt alla avåkningar och snurrar som alla gjorde då?

Ähum... ja, man ska lära känna sin kart på alla väglag roll Någon som såg när jag begravde den och mig själv under en mur av däck efter start/mål-rakan? tongue

Där har du en poäng. Bara det att den var fylld med gräs redan. Kanske ska få ett nytt smeknamn i form av gräsklipparn?
Jag tror vi alla missade när du gjorde det. Vilket var lite synd. Hade gärna förevigats på ett kort.. wink

821 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Minister skrev:
sengstr skrev:

Eventuella "dagens ris" lägger jag upp här i tråden på måndag, och för att citera den mustaschprydda herren i rosa jacka, då de tre första bilarna rullade in på torget; "Bilskroten är däråt, det är bara att åka dit med en gång!", "Ska ni spela musik? Då får ni rikta högtalarna åt något annat håll... sådant vill vi inte veta av!"

Om vi pratar om samma herre med rosa jacka som det stod "players" på ryggen med en playboy kanin. (varför nu en kille har de, skit samma). Vid englunds volvo så var denna person på väg in i bilen. Det var nämligen så att det kom fram en gubbe som undrade om det var våran bil (stod och pratade med en kille från strängnäs). Vi sa givetvis nej och då undrade han vart killen som ägde bilen var så att han kunde sänka volymen för att det störde så mycket. efter att ha fått ett kort svar om att vi inte visste vart han var så såg vi se till våran förvåning hur han nästan var på väg in i bilen och tänkte sänka ljudet själv men gjorde till viss möda inte detta! Antagligen pga av han inte visste hur man gjorde.

Har den bredaste v70in :)
93 Inlägg
7 september 2008
sengstr skrev:
Minister skrev:
sengstr skrev:

Eventuella "dagens ris" lägger jag upp här i tråden på måndag, och för att citera den mustaschprydda herren i rosa jacka, då de tre första bilarna rullade in på torget; "Bilskroten är däråt, det är bara att åka dit med en gång!", "Ska ni spela musik? Då får ni rikta högtalarna åt något annat håll... sådant vill vi inte veta av!"

Om vi pratar om samma herre med rosa jacka som det stod "players" på ryggen med en playboy kanin. (varför nu en kille har de, skit samma). Vid englunds volvo så var denna person på väg in i bilen. Det var nämligen så att det kom fram en gubbe som undrade om det var våran bil (stod och pratade med en kille från strängnäs). Vi sa givetvis nej och då undrade han vart killen som ägde bilen var så att han kunde sänka volymen för att det störde så mycket. efter att ha fått ett kort svar om att vi inte visste vart han var så såg vi se till våran förvåning hur han nästan var på väg in i bilen och tänkte sänka ljudet själv men gjorde till viss möda inte detta! Antagligen pga av han inte visste hur man gjorde.

Precis därför jag inte har några handtag på bilen:P.....hehe
Senast redigerat av Englund (7 september 2008)

BREDASTE V70:IN ;p

821 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
helt rätt wink Han måste ha sett ut som personen på go karten måste ha gjort när han letade växelspaken för att lägga i backen. massa ?????? över huvudet. Han stack även in huvudet. Men förstod nog mindre då.

Hemmapulare :)
416 Inlägg
7 september 2008
sengstr skrev:
Minister skrev:
sengstr skrev:

Om han inte gillade musiken så hade han väl kunnat gått därifrån...  Hade han bett mig att sänka så skulle jag ha gjort precis tvärt om...  Nåt kul måste man ju få ha..  big_smile

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)

1 200 Inlägg
7 september 2008
ERNEST85 skrev:
Om han inte gillade musiken så hade han väl kunnat gått därifrån...  Hade han bett mig att sänka så skulle jag ha gjort precis tvärt om...  Nåt kul måste man ju få ha..  big_smile

Han stod och sålde äpplen mm. i ett stånd på andra sidan torget.

Det är precis vad många gjorde, vilket resulterade i att polisen dök upp tongue

Team dBakuten
3 453 Inlägg
7 september 2008
Jag vill gärna ha ett ex av EP när den nu kommer ut!! smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök