2783
Sök

Värsta/bästa skolämnet...

116 Inlägg
25 november 2008
Näringslära var väl mindre kul.
Roligaste ämnet var praktiska köksämnerna.

12 086 Inlägg
25 november 2008
Jag fattar inte att folk tycker idrott är så jävla roligt?
Är de för att man slipper tänka lr? Jag gick kanske 10 lektioner på 3 år för de va så jävla tråkigt att stå där med sina överambitiösa svettiga töntar till klasskamrater och leka nån skitlek 1h i veckan.
Ok, idrotten va kul när jag gick i låg o mellanstadiet..

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 november 2008
Bästa var helt klart matte. I grundskolan var det mest fritt fram och gjorde som man ville i egen takt, läraren fixade extrauppgifter från gymnasiet så det skulle bli lite svårt ibland. Annat än mvg i matte finns inte. På gymnasiet gick jag bara A+B+halva C
Fysik och samhälle var väl rätt ok med.

Idrotten var väl sämsta ämnet. Fick iofs VG där men tyckte inte det var värt ansträngningarna. Byta om och lagomt hinna aktivera sig innan man skulle duscha och gå vidare på nästa ämne.

Tyvärr var det för mycket dagisnivå på gymnasiet så det gav inget, hoppade av vid halva tiden och startade eget då så jag har ingen fullbordad utbildning.
Måste dock erkänna att jag är tacksam för att ha det lätt i skolan. Gjorde nästan aldrig läxor hemma, läste man på till prov var det 2 timmar kvällen innan och var lagomt intresserad på lektionerna.
Gick ändå ut högstadiet utan ett G, hade 40% vg och resten mvg. Måste vart snälla lärare helt enkelt smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

biatch
58 Inlägg
26 november 2008
jag hatade verkligen alla språk ämnen.. lol

och sen var de såklart naturämnena som jag var svag för. fast kemin kunde jag nog vart utan! men fysiken och matten! big_smile
Senast redigerat av lucille (26 november 2008)

Saab 9-5 AERO kombi

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
26 november 2008
för min del så va  idrott de bästa å matte de sämsta he he

Nissan Silvia

2 337 Inlägg
26 november 2008
steifan skrev:
Sarge skrev:
Bästa ämnet - Strid på grupp/plutonsnivå

Haha smile Skola kan ju diskuteras, strid på kompaninivå är fint annars wink
~90 AK5:or och ~9 Ksp 58 som lös-brakar loss på varandra i midjedjup snö i skogen tongue

Med ~50 andra AK5:or och Ksp 90 som härjar loss ett par hundra meter bort.

Mäktigt big_smile

Sen grg eller p-skott som understöd också, då mår man gott! wink

Sleeper
3 084 Inlägg
26 november 2008
selle90 skrev:
lindell90 skrev:
selle90 skrev:
Prova på att plugga Fysik för en uppgift!

Wolframglödtråden i en 60W- lampa har arean 0,85cm2. Dess emittans är 35% av emittansen hos en absolut svart kropp. Beräkna glödtrådens temperatur.

räkna och kom med ett bra svar så ska vi se hur nära ni är;D

hehe, är det fysik A eller B? Jag läser B just nu. Tycker det känns helt meningslöst. Kan va bra att veta hur det fungerar men räkna ut de? roll

Svar:
Saker du bör veta i huvudet för att kunna lösa denna är
vi kallar tecknet K ( kan tyvärr inte beskriva Stefan-Boltzmann`stecken)
K= 5,67* 10^-8
M= emittans
T= grader i Kelvin
P= energi betecknas W

formel M= (P/A)  lös ut P        P=M*A
Man vet att emittansen M kan beräknas med formeln ( K* T^4 ) Så ledes kan du byta ut M mot detta och sätta in i formel P=M*A. 
Således får vi den nya formel ( P= K * T^4 * A ) Nu har vi rätt formel för att kunna göra denna beräkning.

60= ((5,67*10^-8 *T^4) *0,35) * 8,5*10^-5    ----->   

60/ 88,5*10^-5 = (5,67*10^-8 *0,35) * (T^4 * 0,35) ------>

T * 0,35= ((60/8,5*10^-5) / (5,67*10^-8 *0,35))^1/4 ----->

T= 2442* 0,35 ------> T= 854,7Kelvin.    T= 854,7 -273 = 581,74 grader Celsius.

Svar är alltså att glödtråden är 581,74 grader Celsius !!!!!

hoppas du fick ut de;)

Enheterna för energi = Ws, J, Nm inte W som i watt wink
fast menar du som storhet så betecknas energi som W ibland
P = Effekt
heh

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 021 Inlägg
26 november 2008
bäst= verkstad, idrott går an ibland och även naturkunskap för vi får ledigt mest hela tiden tongue
Sämst= religion, matte

Avstängd
519 Inlägg
26 november 2008
_Glenne_ skrev:
idrott HATADE jag över allt annat... när jag gick högstadiet så gick jag väll på idrotten ca 3-4 gånger på typ 3år.

hemkundskap och träslöjd gillade jag dock smile

då fick du bra betyg i idrotten när du var där så ofta? tongue hehe

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

998 Inlägg
26 november 2008
JapMax skrev:
Jag fattar inte att folk tycker idrott är så jävla roligt?
Är de för att man slipper tänka lr? Jag gick kanske 10 lektioner på 3 år för de va så jävla tråkigt att stå där med sina överambitiösa svettiga töntar till klasskamrater och leka nån skitlek 1h i veckan.
Ok, idrotten va kul när jag gick i låg o mellanstadiet..

gillade idrotten för jag fick MVG tongue

Gillar inte svenskan för vi hade 4 lärare på 3 år, varav den siste var konstig gav oss ett papper att läsa sen gick hon och kom tillbaka när det var 2 min kvar och sa att nu slutar vi.
Har alltid haft svårt för språk, både läsa och skriva.
Engelska lärde vi oss inget alls.
Matte fick knappt G på matte A.
Gick hotell och restaurang, eftersom jag hade väldigt dåliga betyg enda linjen jag kom in på.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Norrlänning
1 453 Inlägg
27 november 2008
Kemi B måste varit de tråkigaste, och Aktiekunskap och företagsekonomi var lätt de roligaste smile Är även riktigt roligt att kunna.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70447/509730_a4fk0g.jpg

För hur roligt ser de här ut?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök