Eftersom kadett city visade sig vara den ultimata flyttbilen så lyckades jag få besiktning av gamla lägenheten redan fredag eftermiddag istället för måndag, perfekt då hinner man ju hem till corsan!
Nu är det gjort, har varit nervös inför detta men det har gått rätt bra ändå
Förhoppningsvis ska det komma in nog med luft där för att hålla kylaren i lagom temp.
Ser att den nervikta delen av taket går i en liten svacka , är det över burens bakre del den gör en liten sväng? Inget fel i det , det blir faktiskt lite mer limjer i och med den svängen , ser ut som det har en funktion vilket det kanske har också. Vet inte om du sett denna tråd , men ett grymt jobb den killen gör . Något liknande det det gör. Han har också hål i taket ...
Ser att den nervikta delen av taket går i en liten svacka , är det över burens bakre del den gör en liten sväng? Inget fel i det , det blir faktiskt lite mer limjer i och med den svängen , ser ut som det har en funktion vilket det kanske har också. Vet inte om du sett denna tråd , men ett grymt jobb den killen gör . Något liknande det det gör. Han har också hål i taket ...
Njaa alltså det svänger i en båge neråt för att slippa skarpa kanter, längst bak är det dock bockat en kant att fästa tunneln i. Det är från den tråden jag snott ideén, kommer bygga min tunnel på liknande vis också. Väldigt fint bygge i övrigt också!
Exsicco skrev:
Klart att du ska fälla in det... ser lite "ditslängt" ut nu... Grymmt bygge för övrigt som jag slaviskt följer
Det lutar ditåt, började montera det på enklaste sättet för att få känna mig för men det är precis som du säger, det ser billigt ut!
Ser som vanligt bra ut. Snyggt att falsa ut originalskärmen i en kant där du sedan fäster glasfiberskärmen. Ger mer stadga kan jag tänka.
PS Hur har dett gått med Calibran , inga nya bilder på den?
Jag hoppas det håller tills jag har hunnit gjuta av dom iaf Calibran har jag bara kört lite med i sommar, ska fixas några småsaker så man kan prova sälja den som den är, vill lägga alla lediga helger på få klart corsan nu
Vilka framsteg du gör:) skulle du kunna bjuda på några bilder och mått på kylaren, har själv funderat på en griffin nämligen:p
//Niklas
Min är 775x400mm yttermått (31x16 tum) Finns väl närmare en halv miljard olika storlekar att välja på hos summit racing med bilder och mått. den jag köpte är en universalmodell så inga fästen finns.
Rawad skrev:
slutar aldrig imponeras av ditt bygge säger bara snyggt jobbat o du är en slug jävel på att bygga. båda tummarna upp för dig
Vilka framsteg du gör:) skulle du kunna bjuda på några bilder och mått på kylaren, har själv funderat på en griffin nämligen:p
//Niklas
Min är 775x400mm yttermått (31x16 tum) Finns väl närmare en halv miljard olika storlekar att välja på hos summit racing med bilder och mått. den jag köpte är en universalmodell så inga fästen finns.
Rawad skrev:
slutar aldrig imponeras av ditt bygge säger bara snyggt jobbat o du är en slug jävel på att bygga. båda tummarna upp för dig
//Niklas
Rawad skrev:
Tack
ok exakt den ja kollat på:) hur tjock är den?:p
//Niklas
3" gavlar och 2,25" cellpaket, tror även det står i webshoppen. kylarn kosta 179 dollar + frakt, moms å tull, ca 2700kr hem till dörren