3247
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

251 Inlägg
15 december 2009
Gratis é gott, speciellt om det finns en chans på en riktig racingkarriär i potten hehe.

Men läs detta först så att ni inte blir besvikna.
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5- … ots-video/

The Gran Turismo 5 demo has been made available to a select few people today, with screenshots and videos popping up everywhere. Sure enough, my inside source was correct, and the Indianapolis GP course is the circuit of the day. Unfortunately, GT5’s new damage engine will still not be shown off, so it looks like we’ll have to wait for the full game until we really get to try out that feature. First impressions come from German site VideoGamesZone, but they were a little disappointed with the demo’s visuals outside of the car’s interior.

gran-turismo-5-demo-370z-indianpolis-2With that said, someone with access to the demo also received an email from Sony that wanted to emphasize this is not a demo of Gran Turismo 5, and is only being released for GT Academy. Polyphony Digital has also posted a new press release, clearly stating the demo was “specifically designed for this competition to showcase the realism of the brand-new physics engine” and nothing more. I don’t really know what to call this thing, but it looks like it won’t be the full-blown preview of GT5 that some were hoping for. Regardless, it still looks great, and you’ll be able to pick it up for free this Thursday. Check out the game play video above via InsideGamer.nl, see a video of the menus and options here, and don’t miss the screenshots from various sources below. Stay tuned for more news and media as it comes in – thanks to Mad94d for being first to send this in during the very early hours of the morning!

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
15 december 2009
Crille77 skrev:
First impressions come from German site VideoGamesZone, but they were a little disappointed with the demo’s visuals outside of the car’s interior.
With that said, someone with access to the demo also received an email from Sony that wanted to emphasize this is not a demo of Gran Turismo 5, and is only being released for GT Academy. Polyphony Digital has also posted a new press release, clearly stating the demo was “specifically designed for this competition to showcase the realism of the brand-new physics engine” and nothing more.

Lite surt att man inte får se den nya grafiken. Det ser väl ut som GT5 Prologue.

251 Inlägg
15 december 2009
Får ju testa nya "motorn" iaf, och testa hur bilen känns och låter.

På tal om det så har det kommit lite nya videoklipp man kan se och lyssna på.
Låter ju inte sämre än gt5p iaf.

http://www.gtplanet.net/more-gran-turis … -hd-video/

535 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare

535 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Spelade GT 5 Demo idag! Var rätt coolt, men dock lite tråkigt med en bil och en bana. smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 december 2009
IS-F skrev:
Spelade GT 5 Demo idag! Var rätt coolt, men dock lite tråkigt med en bil och en bana. smile

2 bilar och en bana menar du väl?

1 644 Inlägg
17 december 2009
Laddade ner demot för en stund sedan men har inte hunnit lira så mycket . dock så verkar det skitskoj å riktigt skön känsla med ratten smile

535 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Rspeter skrev:
IS-F skrev:

2 bilar och en bana menar du väl?

Jo, det är sant. Men samma bil modell, bara att en är standad och en trimmad.....

115 Inlägg
18 december 2009
Grymt skön bilkänsla big_smile Fan vad man får kriga i leaderboardsen åkt upp till nr 166 nu sad Måste fixa ett stativ till min g25 sen jäklar !

251 Inlägg
18 december 2009
Fasiken, måste lite fram min G25 också, går inte att vara tillräckligt känslig med handkontrollen.
Men rent spontant så känns spelet riktigt fint. Lite tråkig och platt bana bara.
Saknar vyn då man ser motorhuven också.

115 Inlägg
18 december 2009
Jo håller med, men detta är ju bara ett demo för att visa upp den nya fysikmotorn och inget mer.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
18 december 2009

Nissan Silvia

1 801 Inlägg
19 december 2009
Sebban89 skrev:
Jo håller med, men detta är ju bara ett demo för att visa upp den nya fysikmotorn och inget mer.

Vart får du det där ifrån?

Detta demo är enligt ett uttalande inte det nya gt5. Dvs att det är gt5p:s motor och allt.

115 Inlägg
19 december 2009
Detta är ett demo som ska demonstrera den nya fysikmotorn i GT5, sen om det är gt5p:s grafikkmotor är nåt helt annat, och var inte det jag snackade om.

"With that said, someone with access to the demo also received an email from Sony that wanted to emphasize this is not a demo of Gran Turismo 5, and is only being released for GT Academy. Polyphony Digital has also posted a new press release, clearly stating the demo was “specifically designed for this competition to showcase the realism of the brand-new physics engine” and nothing more."

Citerat på GTplanet.com
Senast redigerat av Sebban89 (19 december 2009)

831 Inlägg
29 december 2009
Alltså jag är besviken om bilarna kommer bete sig såhär. En kraftfullt tunad bil som inte ens kan burna och göra donuts? neutral Nu har jag fattat att jag inte ska ta ut något i förskott baserat på demon, men ska det vara ens i närheten av det där skrattar jag. Känslan fanns ju inte för fem ruttna äckliga korvören!

EDIT: Tankade även hem Racedriver Grid demon och fan vilken skön känsla det var i det. Att snabba bilar verkligen känns snabba och rappa är fan A och O. Skönt som fasen! Riktigt intressant! Precis så jag hoppades att dagens bilspel skulle kännas (senast jag spelade bilspel var till PS1 och första Gran Turismo. Och av den nya GT5 demon att dömma är det precis lika dålig känsla i det som det var ju GT1 mad )
Senast redigerat av CrilleD (29 december 2009)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
30 december 2009
CrilleD skrev:
Alltså jag är besviken om bilarna kommer bete sig såhär. En kraftfullt tunad bil som inte ens kan burna och göra donuts? neutral Nu har jag fattat att jag inte ska ta ut något i förskott baserat på demon, men ska det vara ens i närheten av det där skrattar jag. Känslan fanns ju inte för fem ruttna äckliga korvören!

EDIT: Tankade även hem Racedriver Grid demon och fan vilken skön känsla det var i det. Att snabba bilar verkligen känns snabba och rappa är fan A och O. Skönt som fasen! Riktigt intressant! Precis så jag hoppades att dagens bilspel skulle kännas (senast jag spelade bilspel var till PS1 och första Gran Turismo. Och av den nya GT5 demon att dömma är det precis lika dålig känsla i det som det var ju GT1 mad )

Du verkar gilla lättkörda arkadspel istället för simulator när det gäller bilspel.

831 Inlägg
30 december 2009
Kalla det lättkörda, men det var ju i alla fall känsla i det. Helt ärligt, jag tycker då inte att en bil beter sig så som i Gran Turismo demon. Sen får du säga vad du vill. Sög balle det där!

251 Inlägg
5 januari 2010
Antar att du körde med en schyst ratt osv...?

Lite ny info nu iaf.

http://www.gtplanet.net/night-racing-we … d-for-gt5/

IRL serien kommer också med (jänkarna har tur), samt att samtliga banor kommer finnas för nattrace plus att dom kan köras i olika väder.
MER än 1000 bilar, varav 170 utav dom kommer vara extra välgjorde med deformerbar inredning osv osv osv osv.
Sen bekräftas det även att TOP GEARS testbana kommer finnas med.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
5 januari 2010

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 januari 2010
jo man saknar å spela Gran turismo 4 tongue när man är så långt bort å spela de  smile

MAMLM <3

Nissan Silvia

Sök