3880
Sök

Hur drabbas du av krisen som finns idag?

1 814 Inlägg
8 mars 2009
Min skola (gymnasieskola) fick lite problem med sina försäkringar men det löste sig.

Inget annat va jag vet, men stötta den svenksa industrin och köp svenska varor! smile
Senast redigerat av expect1991 (8 mars 2009)

45 Inlägg
8 mars 2009
Fick färdigt skolan våren -08, blev lovad hur mycket byggnads arbete som helst efter militären. Efter 2 månader i lumpen så fanns de ingen jobb kvar hmm Sen när ja blev färdig från lumpen strax efter nyår så va inte läget bättre. Men fick jobb hos grannen i ladugården å trivs jätte bra tongue det jobbet lär inte ta slut direkt heller för folk dricker väl mjölk å ska ha smör på brödet i framtiden också? big_smile fast ja trivs jätte bra på jobbet så söker ja hela tiden efter byggnadsarbete för det är ja ju utbildad till... Lider med alla dom som e arbetslösa/ permiterade pga. krisen hmm

265 Inlägg
8 mars 2009
jag  vart då varslad och har köpt hus för inte så länge sen . säkert fler än jag som har gjort det kärft?
och svårt att få nytt jobb ! så nån som har nått extra jobb kan ju skriva smile /tb

★★★★★
455 Inlägg
8 mars 2009
har drabbat mej genom att få gå ner från 2-skift till dagskift nu, o går utbildning genom jobbet varannan vecka. och blivit av med skift/ob-tillägget, men e väl bara glad just nu att jag har jobbet kvar så länge de nu varar...

319 Inlägg
8 mars 2009
Arbetslöshet och dåligt humör.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

3 354 Inlägg
8 mars 2009
Lite svårt med att få jobb men tur nog har man vänner och släkt som stöttar en
Senast redigerat av Seth (8 mars 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

265 Inlägg
8 mars 2009
joooo som sagt man klarar sig det är bara att kämpa och kämpa jag trodde jag skulle få behålla jobbet men nej inte det men man får ta nya krafter och kämpa på /t

vinnarskalle!
907 Inlägg
8 mars 2009
Här kommer en till arbetslös. Jag som många andra blev oxå varslad pga. finanskrisen. Jobbet jag arbetade på kommer jag definitivt inte sakna (massproduktion), men däremot tryggheten att få en lön varje månad. Nu fick man drastiskt planera om sitt liv med utgifter, planerat köp av bilar, fritidsaktiviteter osv. Men det är bara göra det bästa av situationen. Antingen ligger man på sina anhöriga (AF kan ta sig där bak) och hör med dom om ev. jobb, eller så pluggar man. Jag kommer plugga, och den utbildningen är ca 1 år. Men det ska bli skönt med ett plugg-år ändå... inte lika slitsamt på samma sätt. smile

265 Inlägg
8 mars 2009
nej samma hära jag ska inte söka jobb på direkten jagt ska ta det lite lugnt har vart mycke på jobbet dom sista 2årena
ska söka jobb för fullt sen eller ev plugga upp betygena men som sagt tjärvt när jag är ensam som har ekonomin och så nyköpt hus :S ZZZzz/t

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
9 mars 2009
Lider lite av det eftersom att jag har ett stressigt jobb med för mycket arbete, och i och med den ekonomiska krisen så har vi blivit tillsagda att inte ta någon övertid. Jävla dubbelmoral. Man sliter som ett as, men kanske inte klarar sina deadlines ändå. Och så får man inte ta övertid. Trams, vill jag säga...

998 Inlägg
9 mars 2009
Har varit arbetslös sen 2005, pluggar till bilmekaniker bara för att ha något alls att göra, får pengar plus en utbildning jag vill ha.
Har inte drabbats så, bara ännu svårare att hitta jobb, när man har allt folk från volvo som söker jobb i samma stad.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

265 Inlägg
9 mars 2009
jo alltså att få jobb i dag är ofta ingen lek ! men man får ej ge upp det bakom negativen finns det postiv säger dom då smile

1 570 Inlägg
9 mars 2009
Troligen arbetslös lagom till sommaren och sen nya friska tag. Allt kommer ordna sig. smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 mars 2009
Krisen påverkar mig med billigare levnadskostnader big_smile

-utan 940
1 728 Inlägg
9 mars 2009
Mortalis skrev:
Krisen påverkar mig med billigare levnadskostnader big_smile

Det går snart över ska du se, allt som vi importerar kommer bli dyrare pga att kronan är så svag. Hemelektronikkedjorna ska höja priserna nu pga just detta.

265 Inlägg
9 mars 2009
jo inget ont som inte har något gott med sig smile

The south shall rise again
39 Inlägg
9 mars 2009
I skogen är det full rulle,folk averkar skog när dom behöver pengar

265 Inlägg
9 mars 2009
jag har läst och hört att det är dåligt även på skogs sidan . iallafall inom målnings / lackerings braschen är det dåligt inom det jag jobbar vi har förlorat massor !

58 Inlägg
9 mars 2009
jag hittar inte ett enda jobb:P går ut transport medbehörigheterna BECE å full adr å jag hittar inte ett enda jobb sad

Ace Ventura
1 240 Inlägg
10 mars 2009
jocke_volvo740 skrev:
jag hittar inte ett enda jobb:P går ut transport medbehörigheterna BECE å full adr å jag hittar inte ett enda jobb sad

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standar … px%3fq%3ds

smile
Senast redigerat av Aruzo (10 mars 2009)

Sök