T5-R_Freddan skrev:
Jag kom ner till datorn som stod på och satte mej att läsa och hamnade på den här tråden. Jag är alltså inte min bror, dvs "T5-R freddan"
Tycker att det är ganska lustigt att mr-hatar-felstavade-annonser inte själv kan stava. Så vitt jag vet stavas "brytt" med två (2) "t". Jag är även helt säker på att regn, som i regnsensor som står omnämnd i den felfria annonsen som ovan nämnda korrekturläsare, black knight, har lagt ut som skolexempel, stavas just R-E-G-N inte reng.
"Sånna annonser hatar jag" skriver black knight. "Såna" är en talspråksversion av sådana, envisas man med att skriva det så, använd ett n, det är nämligen så det stavas. Black knight skriver även "nåt" istället för något, det är talspråk likaså. Skäms på dej!
Det där att man hatar annonser när "säljaren skryter mest hur han har chippat sin bil" är också lite märligt formulerat, hur gör man när man skryter mest om någonting? Jag vet inte, kanske ni vet. Att sen klaga på att vissa skriver "e" istället för "är" och sen skriva ut fjortisar som 14tisar, dvs, fjortontisar är ju fullkomligt absurt.
Ingenting stavas för övrigt "ingenting" inte "ingentin".
En annan sak som förbryllar lite är att black knight inte tycker om säljare som har en "vis" attityd, det måste ju vara jättebra om de är visa. Eller är det så att den felfria, upphöjda, annonsvärldsmästaren och connesauren har stavat fel och hatar en "viss" attityd?
I annonsen med stort A står det Chassi: där står det sedan.?! Är det inte karossen som är sedan? Borde det inte stå:
Chassi: Sedvanlig tysk nedkörd hjulupphängning med glappa leder, övermålad rost och taskig underredsbehandling, byggt av 0,7 mm obehandlad svartplåt med inslag av folie och hönsnät??
För att dra det lite till, varför omväxlande skriva versaler och gemener efter kommatecken. Jag brukar konsekvent skriva med gemener efter komma. Versal bokstav efter punkt och gemen efter komma, kolon semikolon osv. Skulle ALDRIG köpa bli av någon som inte gör så och jag HATAR alla annonser som är skrivna på detta vedervärdiga sätt.
Slarvfel likaså, det måste betyda att alla som snubblar på tangentbordet förmodligen har lagat växellådan med sågspån och rosten med tidningspapper och hönsnät. "Viull" är således ett tecken på att black knight är en riktig skojare.
"faller den en i smaken då gör man affär men gör det inte då blir det inget heller.Helt fel attityd alltså."
Borde det inte heta:
Faller den en i smaken, då gör man affär, men gör DEN det inte, så blir det inget. Helt fel attityd alltså. (?!)
Vad är det som är helt fel attityd förresten, syftningsfel så det skriker om det skulle jag säga. Är det affären som har fel attityd eller är det "den" dvs bilen?
Det står även något med att bmw har inga V6:or, "det finns inga BMW´n med V6". Vad är BMW´n? Den där apostrofen och det där n:et??? Hur uttalas det?
Löjligt inlägg, och det blir ännu löjligare när du själv inte kan stava eller skriva det riktigt.
Skulle bara skriva några rader till, jag har nu läst alla inlägg på den här tråden och det finns inte ETT enda jävla inlägg som inte har en rad felstavningar och andra fel. Jag tycker det är helt sjukt av er att sitta och klaga på alla stackars invandrare som skriver "micket fin in och utredning" när ni inte själva kan stava eller formulera er. Ni är ändå födda här och har säkerligen i de allra flesta fall bott hela era liv här. Ni verkar ju alla vara bilkännare av rang så förmodligen har ni väl uppnått sådan ålder att ni hunnit med grundskolan, något som inte märks i varken er stavning eller era formuleringar.
Så många exempel alla lägger in också, gör ni något annat än att kolla annonser och störa er på alla stavfel? Gör ni något annat än att skriva felstavade inlägg och klaga på alla felstavningar? Hade jag varit er hade jag sannerligen lagt min tid på att starta word, dubbelkolla att stavningskontrollen är aktiverad och sen sätta mej att skriva och kopierat in det jag vill ha sagt. Eller ännu hellre, ta kvällskurser i svenska. Jag säger inte att den som hoppar 2,40 i höjdhopp är kass innan jag kan hoppa högre, men det verkar varenda själ som har skrivit på det här forumet göra.
Over and out
/
Magnus