3414
Sök

Annonser Vi hatar

Audiot ;)
195 Inlägg
19 mars 2005
Tycker det är jobbigt när folk skriver en massa,utan att använda , . och enterslag. Det kan vara en jävla text utan punkter eller nånting,inga stora bokstäver heller... Stör mig lite också på dom som verkar komma på att dom ska sälja bilen klockan 23.00 på kvällen och springer ut på stubinen och tar världens sämsta kort på bilen i mörker och sen springer in igen och gör en annons till den dåliga bilden. Man kan väl vänta tills det ljusnar...?
En annons ska vara ordentligt skriven,tycker man borde skriva ut så mycket info man kan,annars ringer det ju en jädra massa folk hela tiden? Det blir ett mycket mer seriöst intryck tycker jag om man skriver på ett bra sätt.

Mr.Speed
Audiot ;)

340 Inlägg
19 mars 2005
tja! har problem med folk som inte kan läsa en annons innan dom ringer, har min ford mustang v6:a på blocket nu, och i fredags ringde det en kille på den och undrade om cylinderantalet..då sa jag att det var en sexa i den och han svarade: ja det ante mig för det priset...rubriken innehåller v6 och annonstexten innehåler cylinder antalet...läskunniga människor? nej nej nej...

Rallyförare
1 075 Inlägg
19 mars 2005
Extra fult ifall det står i annonsen att bilen har en liten krockskada på vänster sida så är den GIVETVIS fottad på höger sida?

Mr.Speed skrev:
Tycker det är jobbigt när folk skriver en massa,utan att använda , . och enterslag. Det kan vara en jävla text utan punkter eller nånting,inga stora bokstäver heller... Stör mig lite också på dom som verkar komma på att dom ska sälja bilen klockan 23.00 på kvällen och springer ut på stubinen och tar världens sämsta kort på bilen i mörker och sen springer in igen och gör en annons till den dåliga bilden. Man kan väl vänta tills det ljusnar...?
En annons ska vara ordentligt skriven,tycker man borde skriva ut så mycket info man kan,annars ringer det ju en jädra massa folk hela tiden? Det blir ett mycket mer seriöst intryck tycker jag om man skriver på ett bra sätt.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
20 mars 2005
Daniel skrev:
Alla där det står lånad mail.

Går som en klocka har jag lite svårt för också, det finns väldigt få egenskaper hos en klocka som jag vill ha i en bilmotor.

Annonser där man inte kan se av rubriken vad det är som säljs. Ex Rubrik: Tuff sportbil, så visar det sig vara en Hyundai coupé (jag  blir förbannad varje gång jag ser en Hyundai coupe, så fula är dom).

Kan ha en del förståelse för de som skriver lånad mail. Har gö själv sett vid försäljning att det är bara de som är seriösa som ringer. Det händer trots allt ganska så ofta att man slänger i väg ett mail när man tittar runt på blocket. Inte för att man är intresserad utan mer utav ren nyfikenhet.

1 639 Inlägg
20 mars 2005
Köpte min bil via e-mail trafik...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 Inlägg
20 mars 2005
Jag kom ner till datorn som stod på och satte mej att läsa och hamnade på den här tråden. Jag är alltså inte min bror, dvs "T5-R freddan"

Tycker att det är ganska lustigt att mr-hatar-felstavade-annonser inte själv kan stava. Så vitt jag vet stavas "brytt" med två (2) "t". Jag är även helt säker på att regn, som i regnsensor som står omnämnd i den felfria annonsen som ovan nämnda korrekturläsare, black knight, har lagt ut som skolexempel, stavas just R-E-G-N inte reng.

"Sånna annonser hatar jag" skriver black knight. "Såna" är en talspråksversion av sådana, envisas man med att skriva det så, använd ett n, det är nämligen så det stavas. Black knight skriver även "nåt" istället för något, det är talspråk likaså. Skäms på dej!

Det där att man hatar annonser när "säljaren skryter mest hur han har chippat sin bil" är också lite märligt formulerat, hur gör man när man skryter mest om någonting? Jag vet inte, kanske ni vet. Att sen klaga på att vissa skriver "e" istället för "är" och sen skriva ut fjortisar som 14tisar, dvs, fjortontisar är ju fullkomligt absurt.

Ingenting stavas för övrigt "ingenting" inte "ingentin".

En annan sak som förbryllar lite är att black knight inte tycker om säljare som har en "vis" attityd, det måste ju vara jättebra om de är visa. Eller är det så att den felfria, upphöjda, annonsvärldsmästaren och connesauren har stavat fel och hatar en "viss" attityd?

I annonsen med stort A står det Chassi: där står det sedan.?! Är det inte karossen som är sedan? Borde det inte stå:
Chassi: Sedvanlig tysk nedkörd hjulupphängning med glappa leder, övermålad rost och taskig underredsbehandling, byggt av 0,7 mm obehandlad svartplåt med inslag av folie och hönsnät??

För att dra det lite till, varför omväxlande skriva versaler och gemener efter kommatecken. Jag brukar konsekvent skriva med gemener efter komma. Versal bokstav efter punkt och gemen efter komma, kolon semikolon osv. Skulle ALDRIG köpa bli av någon som inte gör så och jag HATAR alla annonser som är skrivna på detta vedervärdiga sätt.
Slarvfel likaså, det måste betyda att alla som snubblar på tangentbordet förmodligen har lagat växellådan med sågspån och rosten med tidningspapper och hönsnät. "Viull" är således ett tecken på att black knight är en riktig skojare.

"faller den en i smaken då gör man affär men gör det inte då blir det inget heller.Helt fel attityd alltså."

Borde det inte heta:
Faller den en i smaken, då gör man affär, men gör DEN det inte, så blir det inget. Helt fel attityd alltså. (?!)

Vad är det som är helt fel attityd förresten, syftningsfel så det skriker om det skulle jag säga. Är det affären som har fel attityd eller är det "den" dvs bilen?

Det står även något med att bmw har inga V6:or, "det finns inga BMW´n med V6". Vad är BMW´n? Den där apostrofen och det där n:et??? Hur uttalas det? 
Löjligt inlägg, och det blir ännu löjligare när du själv inte kan stava eller skriva det riktigt.

Skulle bara skriva några rader till, jag har nu läst alla inlägg på den här tråden och det finns inte ETT enda jävla inlägg som inte har en rad felstavningar och andra fel. Jag tycker det är helt sjukt av er att sitta och klaga på alla stackars invandrare som skriver "micket fin in och utredning" när ni inte själva kan stava eller formulera er. Ni är ändå födda här och har säkerligen i de allra flesta fall bott hela era liv här. Ni verkar ju alla vara bilkännare av rang så förmodligen har ni väl uppnått sådan ålder att ni hunnit med grundskolan, något som inte märks i varken er stavning eller era formuleringar.
Så många exempel alla lägger in också, gör ni något annat än att kolla annonser och störa er på alla stavfel? Gör ni något annat än att skriva felstavade inlägg och klaga på alla felstavningar? Hade jag varit er hade jag sannerligen lagt min tid på att starta word, dubbelkolla att stavningskontrollen är aktiverad och sen sätta mej att skriva och kopierat in det jag vill ha sagt. Eller ännu hellre, ta kvällskurser i svenska. Jag säger inte att den som hoppar 2,40 i höjdhopp är kass innan jag kan hoppa högre, men det verkar varenda själ som har skrivit på det här forumet göra.
Over and out
/
Magnus
Senast redigerat av T5-R_Freddan (20 mars 2005)

Rallyförare
1 075 Inlägg
20 mars 2005
Kollade dom 6 billigaste calibrorna på blocket.
Av dom 6 så försöker 4st dölja att dom egentligen är 8ventilare:
14 feb 14:47  Calibra -91 17 000:- Älvsborg Bilar 
17 mar 15:13  Calibra 92 -92 18 000:- Halland Bilar 
5 feb 02:10  Opel Calibra 2,0 AUT mörk blå met 19,000:- Göteborg Bilar
19 mar 13:23  Opel Calibra 2,0 först till kvarn -92 19 500:- Landskrona Bilar

Kollade kadett gsi, av 6stycken så va 2stycken ärliga och skrev 8v

Kollade golf 2 gti, av 6stycken så va 2 stycken ärliga här oxå... 

Skulle aldrig köpa en bil från en annons som ser ut så då man kan antaga att säljare döljer fler saker....

76 Inlägg
20 mars 2005
Kan det inte vara så att 8-ventilarna är vanligast, så säljaren förutsätter att han inte behöver skriva ut det? Om du däremot kollar på dom som är 16-vetilare så ska du se att alla dom annonserna påpekar just det!

711 Inlägg
20 mars 2005
Trådstartare
T5-R_Freddan skrev:
Jag kom ner till datorn som stod på och satte mej att läsa och hamnade på den här tråden. Jag är alltså inte min bror, dvs "T5-R freddan"

Tycker att det är ganska lustigt att mr-hatar-felstavade-annonser inte själv kan stava. Så vitt jag vet stavas "brytt" med två (2) "t". Jag är även helt säker på att regn, som i regnsensor som står omnämnd i den felfria annonsen som ovan nämnda korrekturläsare, black knight, har lagt ut som skolexempel, stavas just R-E-G-N inte reng.

"Sånna annonser hatar jag" skriver black knight. "Såna" är en talspråksversion av sådana, envisas man med att skriva det så, använd ett n, det är nämligen så det stavas. Black knight skriver även "nåt" istället för något, det är talspråk likaså. Skäms på dej!

Det där att man hatar annonser när "säljaren skryter mest hur han har chippat sin bil" är också lite märligt formulerat, hur gör man när man skryter mest om någonting? Jag vet inte, kanske ni vet. Att sen klaga på att vissa skriver "e" istället för "är" och sen skriva ut fjortisar som 14tisar, dvs, fjortontisar är ju fullkomligt absurt.

Ingenting stavas för övrigt "ingenting" inte "ingentin".

En annan sak som förbryllar lite är att black knight inte tycker om säljare som har en "vis" attityd, det måste ju vara jättebra om de är visa. Eller är det så att den felfria, upphöjda, annonsvärldsmästaren och connesauren har stavat fel och hatar en "viss" attityd?

I annonsen med stort A står det Chassi: där står det sedan.?! Är det inte karossen som är sedan? Borde det inte stå:
Chassi: Sedvanlig tysk nedkörd hjulupphängning med glappa leder, övermålad rost och taskig underredsbehandling, byggt av 0,7 mm obehandlad svartplåt med inslag av folie och hönsnät??

För att dra det lite till, varför omväxlande skriva versaler och gemener efter kommatecken. Jag brukar konsekvent skriva med gemener efter komma. Versal bokstav efter punkt och gemen efter komma, kolon semikolon osv. Skulle ALDRIG köpa bli av någon som inte gör så och jag HATAR alla annonser som är skrivna på detta vedervärdiga sätt.
Slarvfel likaså, det måste betyda att alla som snubblar på tangentbordet förmodligen har lagat växellådan med sågspån och rosten med tidningspapper och hönsnät. "Viull" är således ett tecken på att black knight är en riktig skojare.

"faller den en i smaken då gör man affär men gör det inte då blir det inget heller.Helt fel attityd alltså."

Borde det inte heta:
Faller den en i smaken, då gör man affär, men gör DEN det inte, så blir det inget. Helt fel attityd alltså. (?!)

Vad är det som är helt fel attityd förresten, syftningsfel så det skriker om det skulle jag säga. Är det affären som har fel attityd eller är det "den" dvs bilen?

Det står även något med att bmw har inga V6:or, "det finns inga BMW´n med V6". Vad är BMW´n? Den där apostrofen och det där n:et??? Hur uttalas det? 
Löjligt inlägg, och det blir ännu löjligare när du själv inte kan stava eller skriva det riktigt.

Skulle bara skriva några rader till, jag har nu läst alla inlägg på den här tråden och det finns inte ETT enda jävla inlägg som inte har en rad felstavningar och andra fel. Jag tycker det är helt sjukt av er att sitta och klaga på alla stackars invandrare som skriver "micket fin in och utredning" när ni inte själva kan stava eller formulera er. Ni är ändå födda här och har säkerligen i de allra flesta fall bott hela era liv här. Ni verkar ju alla vara bilkännare av rang så förmodligen har ni väl uppnått sådan ålder att ni hunnit med grundskolan, något som inte märks i varken er stavning eller era formuleringar.
Så många exempel alla lägger in också, gör ni något annat än att kolla annonser och störa er på alla stavfel? Gör ni något annat än att skriva felstavade inlägg och klaga på alla felstavningar? Hade jag varit er hade jag sannerligen lagt min tid på att starta word, dubbelkolla att stavningskontrollen är aktiverad och sen sätta mej att skriva och kopierat in det jag vill ha sagt. Eller ännu hellre, ta kvällskurser i svenska. Jag säger inte att den som hoppar 2,40 i höjdhopp är kass innan jag kan hoppa högre, men det verkar varenda själ som har skrivit på det här forumet göra.
Over and out
/
Magnus

Du borde kanske ta och tagga ner dig lite. Till mitt försvar kan jag säga att jag har inte bott i Sverige mer än 5 år och för att bara bott i sverige så korttid tycker jag att jag behärskar språket ganska bra.

Sen jag menar givetvis sedan om du är petig och vill påpeka varför jag skriver BMW'n det är just för att jag kanske kommer från ett land där vi apostroferar vissa ord. Eftersom ni saknar böjning för vissa ord på svenska då passar det bra genom att apostrofera BMW när det handlar om fler än en BMW. Hade det varit bättre om jag skrev Bmwar eller?

Jag jag skrev 14tis just för att poängtera det. Om en person skriver reng istället för regn, är det inte svårt och förstå att han/hon menar regn men ibland när man sitter och skriver framför datan så händer det att man trycker ilte fle på kanpparna.

Sist men inte minst, skulle jag lägga ut en annons då skulle jag be någon som är född i Sverige och behärskar svenska till 100% (min sambo) skriva annonsen åt mig. Det är det som menningen med annonsen, nämligen att kunna marknadsföra sin vara på bästa sätt. Hur tror du då Sony skulle kunna sälja sina varor om en japanes försökte marknadsföra deras varor på svenska?

Som sagt, försök och förstå poängen i ett inlägg innan du försöker bevisa hur duktig du är på svenska. Hade varit intressant och veta hur duktig du skulle vara på att exempelvis skriva på ett helt främmande språk efter bara 5,6 år i bekantskap med språket. Nu talar jag inte om internationella språk som engelska, franska, italienska eller spanska, utan japanska eller arabiska etc. För att det just vad svenskan känns för en som aldrig hört språket förr, totlat främmande med andra ord.

Cheers!
Senast redigerat av Black Knight (20 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

1 414 Inlägg
21 mars 2005
Daniel skrev:
Alla där det står lånad mail.

Går som en klocka har jag lite svårt för också, det finns väldigt få egenskaper hos en klocka som jag vill ha i en bilmotor.

Annonser där man inte kan se av rubriken vad det är som säljs. Ex Rubrik: Tuff sportbil, så visar det sig vara en Hyundai coupé (jag  blir förbannad varje gång jag ser en Hyundai coupe, så fula är dom).

Går som en klocka kan man ju tolka att den tickar som en klocka... tongue

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Rallyförare
1 075 Inlägg
21 mars 2005
Alla som har 8v försöker dölja det in i det sista, många på rejsen här i sthlm som kommer me stylade calibror men aldrig rejsar, när man ber dom öppna huven så har dom inte tid eller orkar inte...... Då brukar jag av ren nyfikenhet ta regnr på deras bil och kolla upp dom på www.vv.se ...
Hittils har alla varit,,, just d,,,, - SKETNA 8v 115hk motor piss

En annan sak som gör mej lite småirreterad är att bilar som definitivt INTE är SPORTBILAR anges som sportbil. Den förstnämda calibran som jag visade i förra avsnittet stod just nånting i stilen: Nu säljer jag min SPORTBIL.
Calibra är absolut ingen sportbil, möjligtvis turbon men tamejfan inte 8v eller 16v...
V8Rules skrev:
Kan det inte vara så att 8-ventilarna är vanligast, så säljaren förutsätter att han inte behöver skriva ut det? Om du däremot kollar på dom som är 16-vetilare så ska du se att alla dom annonserna påpekar just det!

153 Inlägg
21 mars 2005
Sire "tips" var väl fel ord men om man läser det han skrev i det första inlägget kan man förhoppningsvis lära sig lite om annonser. Varför ska man egentligen klaga på att annonserna är dåliga? Den enda som förlorar på det är ju säljaren?

"Bil-Annons-Guide" av garagets medlemmar tongue

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

76 Inlägg
22 mars 2005
carnageman skrev:
Alla som har 8v försöker dölja det in i det sista, många på rejsen här i sthlm som kommer me stylade calibror men aldrig rejsar, när man ber dom öppna huven så har dom inte tid eller orkar inte...... Då brukar jag av ren nyfikenhet ta regnr på deras bil och kolla upp dom på www.vv.se ...
Hittils har alla varit,,, just d,,,, - SKETNA 8v 115hk motor piss

En annan sak som gör mej lite småirreterad är att bilar som definitivt INTE är SPORTBILAR anges som sportbil. Den förstnämda calibran som jag visade i förra avsnittet stod just nånting i stilen: Nu säljer jag min SPORTBIL.
Calibra är absolut ingen sportbil, möjligtvis turbon men tamejfan inte 8v eller 16v...
V8Rules skrev:

Jag har bara 8v i min bil, men den går ganska bra ändå... Fast jag försöker heller inte få min bil att se ut som den klarar 300 knyck. För övrigt tycker jag att det mest är löjlligt att försöka utstråla prestanda som man inte har... Har man inte pengar till både styling och maskin ska man i första hand satsa på maskin och väghållning och skita i stylingen tills man har råd..

För övrigt vill jag fortfarande visa min lilla sleeper...

224 Inlägg
22 mars 2005
Tråkigt när dom skriver "MAILA INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÅNAD MAIL" Ex.
De är trisst...

Ford Focus ST-Line 2018

1 059 Inlägg
22 mars 2005
förstår inte varför man inte får skriva priser med fälgar o utan? Svensson kanske inte vill ha 18 tum alt massor ljud men dom gillar bilen .
Sen är det dom som är seriösa som ringer.Hade min passat ute på blocket o fick hur mycket mail som helst men ingen va direkt seriös utan prutade via mail osv o det kan ju kvitta då,prutat gör man på plats när man sett bilen.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
22 mars 2005
Precis,

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
22 mars 2005
Ztyler_740 skrev:
Tråkigt när dom skriver "MAILA INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÅNAD MAIL" Ex.
De är trisst...

Vad är det som är så tråkigt med det. Undrar du något så finns det gö ett nr att ringa i annonsen. Seriösa köpare ringer de mailar inte.

Rallyförare
1 075 Inlägg
22 mars 2005
Förstår resonemaget....
.... Ugångspriset med eller utan fälgar, sen kan man ju pruta på det...
Dom som mailar är i 99 fall av 100 *oseriösa...
Har sålt en hel del saker, skaffar en ny mail för att kunna sätta ut annonsen.
Kollar den knappast...
Det sista där skrev ja oxå i föregående sida...
PRUTA GÖR MAN PÅ PLATS, enda undantaget är då man ska åka riktigt långt, typ sthlm-gävle då det kan bli svårt att pruta på plats, då kan det vara ok att göra upp på telefon men ja blir lika förbannad varje gång när det ringer nån snubbe å frågar, är bilen kvar? Ja... Sista pris kompis. Då säger jag att det står i annonsen... Och håller fast vid det men säger att vi kan snacka när dom sett vad dom prutar på.....

*Har inte pengar till varan, inte ute efter köp mm

racefan skrev:
förstår inte varför man inte får skriva priser med fälgar o utan? Svensson kanske inte vill ha 18 tum alt massor ljud men dom gillar bilen .
Sen är det dom som är seriösa som ringer.Hade min passat ute på blocket o fick hur mycket mail som helst men ingen va direkt seriös utan prutade via mail osv o det kan ju kvitta då,prutat gör man på plats när man sett bilen.
Senast redigerat av carnageman (22 mars 2005)

Sire
22 mars 2005
Fan, ni måste ha haft väldigt dåliga erfarenheter av "mail-köpare"!
Håller med om att det finns rötägg, men "mail-köpare" ska inte anses vara = oseriösa köpare. Har gjort flera affärer på blocker.se och detta nästan uteslutande genom mail. Av 10 annonser har jag haft problem med kanske 3 stycken oseriösa.

Marcus_C:
"Seriösa köpare ringer de mailar inte."
Då menar du alltså att vi här är oseriösa? Det är ju också ett djäkla påhopp!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
22 mars 2005
Sire skrev:
Fan, ni måste ha haft väldigt dåliga erfarenheter av "mail-köpare"!
Håller med om att det finns rötägg, men "mail-köpare" ska inte anses vara = oseriösa köpare. Har gjort flera affärer på blocker.se och detta nästan uteslutande genom mail. Av 10 annonser har jag haft problem med kanske 3 stycken oseriösa.

Marcus_C:
"Seriösa köpare ringer de mailar inte."
Då menar du alltså att vi här är oseriösa? Det är ju också ett djäkla påhopp!

Vid de tillfällen som jag har haft något på annons så tar jag de som mailar med en stor nya salt. Är man intresserad så ringer man. Det finns en hel del fördelar med att ringa. Man vet gö inte vad det är för någon filur som finns bakom den andra datorskärmen. Vilket man får en hyfsad bild utav då man ringer. Skulle för övrig aldrig köpa något som jag inte har sett med egna ögon.
Senast redigerat av Markus_C (22 mars 2005)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök