2844
Sök

Hjälp björn hem!!!! det handlar om liv och död!!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
http://hjalpsos.blogg.se/ vart enda öre hjälper!!! tack på förhand

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Licenssvetsare
927 Inlägg
28 oktober 2009
ehm, fick vibbar av bedrägeri det första jag kände men om det är sant så lider jag med er!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
dcay skrev:
ehm, fick vibbar av bedrägeri det första jag kände men om det är sant så lider jag med er!

det är inte jag som är drabbad, det är en kompises familj ,men försöker i alle fall göra allt för att hjälpa till.
Senast redigerat av saablover_1 (28 oktober 2009)

Ointresserad.
936 Inlägg
28 oktober 2009
usch, fy va hemskt neutral

Borde inte svenska myndigheter kunna få hem honom?
Senast redigerat av Snitch (28 oktober 2009)

Teabag appreciation club.

1 210 Inlägg
28 oktober 2009
Är han fortfarande svensk medborgare??  för isåfall borde svenska myndigheter hjälpa till och få hem honom..  som sagt där uppe känns konstigt.. men folk tar till konstiga saker när man känner sig maktlös.. hmm lider med er.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Snitch skrev:

tydligen inte utan att man ska behöva betala mellan 500 000 -800 000 kr , de e sinnessjukt

hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Är han fortfarande svensk medborgare??  för isåfall borde svenska myndigheter hjälpa till och få hem honom..  som sagt där uppe känns konstigt.. men folk tar till konstiga saker när man känner sig maktlös.. hmm lider med er.

de e ju de han e men han e inte försäkrad och då kunde dom tydligen inte göra något utan att man va tvungen att betala en jävla massa pengar:/

1 210 Inlägg
28 oktober 2009
saablover_1 skrev:
Snitch skrev:

tydligen inte utan att man ska behöva betala mellan 500 000 -800 000 kr , de e sinnessjukt

Nja sluta nu! de funkar inte så. klart svenska myndigheter ställer upp på de om han är fortfarande svensk medborgare.. vi har ett socialt skyddsnät i sverige som varje skattebetalare har rätt till...

hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
saablover_1 skrev:
Snitch skrev:

Nja sluta nu! de funkar inte så. klart svenska myndigheter ställer upp på de om han är fortfarande svensk medborgare.. vi har ett socialt skyddsnät i sverige som varje skattebetalare har rätt till...

man tycker ju de , jag e inte superinsatt i samhället på det viset .....

8 886 Inlägg
29 oktober 2009
Ekis! skrev:
saablover_1 skrev:
Snitch skrev:

Skyddsnätet du syftar på gäller inte i Thailand och saknar man försäkring så är det dyrt.

Fotograf på tierpidag.se

Evolution Garage
478 Inlägg
29 oktober 2009
ber om ursäkt men varför itne göra tidningar uppmärksamma på det istället?
För min del kommer jag itne sätta in pengar till ngt sådant här av den enkla anledningen att jag tycker det lutar mer åt bedrägeri.. Sett liknande saker ute på nätet förut....

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Mr_Redbull skrev:
ber om ursäkt men varför itne göra tidningar uppmärksamma på det istället?
För min del kommer jag itne sätta in pengar till ngt sådant här av den enkla anledningen att jag tycker det lutar mer åt bedrägeri.. Sett liknande saker ute på nätet förut....

jag förstår helt vad du menar med att du sett liknande saker förr, jag skulle också bli tveksam. men jag kände att ja var skyldig att hjälpa en kompis så gott jag kan i alla fall men det är ju ett induviduelt val hur han gör.

Evolution Garage
478 Inlägg
29 oktober 2009
om det e sant så hoppas jag verkligen at det löser sig, men som sagt ring tidningar skulle tro att det blir en himla fart på regeringskansilet då.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Mr_Redbull skrev:
om det e sant så hoppas jag verkligen at det löser sig, men som sagt ring tidningar skulle tro att det blir en himla fart på regeringskansilet då.

ja de får vi hoppas... tack för tippset i alle fall.

687 Inlägg
29 oktober 2009
Det som är lite konstigt här är väl allting egentligen? Såhär hade jag agerat i situationen,

Björn lär ju iaf vara försäkrad hemma i Sverige antingen genom jobbet eller egen försäkring. På något håll tror jag att han är försäkrad, att han inte köpte till försäkringen när han åkte utomlands som gör att de står för all sjukvård under utomlandsvistelsen är väl förstålig men det innebär ju endast att han själv får betala kostnaden utomlands för att sedan väl hemma i Sverige få ersättning från det egna bolaget han är försäkrad hos.

Vilket för mig betyder att om det nu krävs 500.000kr så kan en släkting eller liknande mycket väl masa sig till banken och låna dessa pengar för att skicka till Björn. Sen när han kommit hem så kan han kräva de pengarna på sin försäkring och på så sätt betala tillbaka lånet.

Personligen så tycker jag att sjukvården i Thailand är överlägset mycket bättre än vården i Sverige, då talar jag om privatsjukhusen. Och de är alltid väl talförmågna när det kommer till engelska och väldigt "service minded", men visst så krävs det pengar.

Sen tycker jag att det är väldigt konstigt att i början av bloggen beskrivs olyckan som att en pickup körde in i han när han åkte mc, medans nertill i bloggen så beskrivs olyckan som att han skulle ha krockat med en lastbil? Jag undrar också hur alla organ i kroppen kan vara utslagna och han ändå har överlevt en bra tid under ambulans transport på en längre sträcka? Om alla organ är utslagna så transporterar man knappast en patient med ambulans?

Luktar bedrägeri om du frågar mig, i annat fall så beklagar jag det som inträffat men det finns alltid en lösning.

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
29 oktober 2009
Tycker det luktar bedrägeri lång väg, men är det sant så är det ju fruktansvärt.

Svetsare
3 150 Inlägg
29 oktober 2009
MrInfinity skrev:
Tycker det luktar bedrägeri lång väg, men är det sant så är det ju fruktansvärt.

Tycker också det stinker skit, tror inte hade varit så tyst om det om det verkligen hade hänt.  Sen som nån annan sa så borde ju inte lån vara nåt större problem, om man inte har skulder på 500.000 - 800.000kr förstås...
Senast redigerat av ZonaX (29 oktober 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2009
Nehe skrev:
Det som är lite konstigt här är väl allting egentligen? Såhär hade jag agerat i situationen,

Björn lär ju iaf vara försäkrad hemma i Sverige antingen genom jobbet eller egen försäkring. På något håll tror jag att han är försäkrad, att han inte köpte till försäkringen när han åkte utomlands som gör att de står för all sjukvård under utomlandsvistelsen är väl förstålig men det innebär ju endast att han själv får betala kostnaden utomlands för att sedan väl hemma i Sverige få ersättning från det egna bolaget han är försäkrad hos.

Vilket för mig betyder att om det nu krävs 500.000kr så kan en släkting eller liknande mycket väl masa sig till banken och låna dessa pengar för att skicka till Björn. Sen när han kommit hem så kan han kräva de pengarna på sin försäkring och på så sätt betala tillbaka lånet.

Personligen så tycker jag att sjukvården i Thailand är överlägset mycket bättre än vården i Sverige, då talar jag om privatsjukhusen. Och de är alltid väl talförmågna när det kommer till engelska och väldigt "service minded", men visst så krävs det pengar.

Sen tycker jag att det är väldigt konstigt att i början av bloggen beskrivs olyckan som att en pickup körde in i han när han åkte mc, medans nertill i bloggen så beskrivs olyckan som att han skulle ha krockat med en lastbil? Jag undrar också hur alla organ i kroppen kan vara utslagna och han ändå har överlevt en bra tid under ambulans transport på en längre sträcka? Om alla organ är utslagna så transporterar man knappast en patient med ambulans?

Luktar bedrägeri om du frågar mig, i annat fall så beklagar jag det som inträffat men det finns alltid en lösning.

Instämmer, hur kunde det gå från att ha blivit påkörd av en pickup till krock med lastbil.
Man kan fan inte lita på sånt här, och tiggeri är väl inte så trevligt. Alla behöver vi pengar för nåt..
Senast redigerat av Mortalis (29 oktober 2009)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
om ni är tveksamma så skicka till dom som har bloggen , dom kan nog förklara bättre an vad jag kan då jag bara la ut den för att hjälpa familjen( det är altså INTE jag som får pengarna till mitt konto.

945 Inlägg
29 oktober 2009
Jag tvivlar inte en sekund, jag tror på händelsen. Men det är bara en känsla.

För att öka chanserna för folk att tro på det så hade jag lagt ut ett telenummer.
Bilder på personerna osv..  Men ja önskar lycka till.

Sök