Nehe skrev:
Det som är lite konstigt här är väl allting egentligen? Såhär hade jag agerat i situationen,
Björn lär ju iaf vara försäkrad hemma i Sverige antingen genom jobbet eller egen försäkring. På något håll tror jag att han är försäkrad, att han inte köpte till försäkringen när han åkte utomlands som gör att de står för all sjukvård under utomlandsvistelsen är väl förstålig men det innebär ju endast att han själv får betala kostnaden utomlands för att sedan väl hemma i Sverige få ersättning från det egna bolaget han är försäkrad hos.
Vilket för mig betyder att om det nu krävs 500.000kr så kan en släkting eller liknande mycket väl masa sig till banken och låna dessa pengar för att skicka till Björn. Sen när han kommit hem så kan han kräva de pengarna på sin försäkring och på så sätt betala tillbaka lånet.
Personligen så tycker jag att sjukvården i Thailand är överlägset mycket bättre än vården i Sverige, då talar jag om privatsjukhusen. Och de är alltid väl talförmågna när det kommer till engelska och väldigt "service minded", men visst så krävs det pengar.
Sen tycker jag att det är väldigt konstigt att i början av bloggen beskrivs olyckan som att en pickup körde in i han när han åkte mc, medans nertill i bloggen så beskrivs olyckan som att han skulle ha krockat med en lastbil? Jag undrar också hur alla organ i kroppen kan vara utslagna och han ändå har överlevt en bra tid under ambulans transport på en längre sträcka? Om alla organ är utslagna så transporterar man knappast en patient med ambulans?
Luktar bedrägeri om du frågar mig, i annat fall så beklagar jag det som inträffat men det finns alltid en lösning.