En tråd om min sommarbil.

Har läst en del projekttrådar. Denna kommer vara av enklare och betydligt lägre nivå än de fantastiska totalrenoveringar som behandlas i många andra projekt.
Det är min första entusiastbil. Jag tog B-kort 87 sen dess har en del bilar passerat revy. Alla har varit året runt bruksbilar.
Jag har fantiserat om att det skulle vara roligt att köra runt i en gammal amerikanare.
I somras gjorde jag slag i saken och köpte en cadillac. (en 68:a, eftersom jag är 68:a)
Intentionen har varit att inte göra ett endaste skit, "bara" hålla den rullande och besiktigad.
Här är utgångsläget.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214921/214921-a389261e12c3db6bba345ab577d5fd61.jpg]()
Jag har bekantat mig med bilen. Kört en hel del.
Som vanligt visar det sig att det finns att göra, om man vill..
Jag har ställt upp den på pallbockar. Tänkte fixa med bromsarna i vinter. Sen får vi se. Det läcker olja från växellådan. motorn skulle kanske behöva en översyn. cabben är inte ny. lacken. rost. Ja, ni vet.
Jag är ingen erfaren bilrenoverare. Jag har en del basverktyg och ett garage. Nivån har varit att hålla bruksbilarna igång. Jag servar själv. Byter olja, filter, fixar med bromsar och sånt. En och annan kamrem har det blivit. Något enstaka topplock har jag för länge sen lyft. Thats it.
Återkommer med bilder på bromsar mm.