2670
Sök

Pantar ni mera ??

GREASEMONKEY
822 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare

Hur många är noggranna med att se till att deras burkar och flaskor går till återvinning ?? pantar ni era tysklands burkar ??

Själv har jag gått och blivit en källsorterare sen några år tillbaka, och återvinner !

Mest nyfiken hur många det egentligen är som bryr sig ??

Ha de

Mvh S.Österdahl

denkz
323 Inlägg
30 juni 2010
Jag pantar faktiskt alla mina flaskor och burkar. Glasflaskor slänger jag vid källsorteringen.
Har det dock rätt så bra då källsorteringen ligger 1 min från min port. Även på vägen till mataffären! wink

4 005 Inlägg
30 juni 2010
självklart

:-)
367 Inlägg
30 juni 2010
Är det inte pantbart så går det rätt ner i soptunnan.

OT: Sen förstår jag inte riktigt tanken vid återvinningsstationerna. Finns ju inget för kartong, bara för wellpapp så vart är tanken att man skall göra av mjölkpaket osv om inte i papperskorgen?

OEM <3
6 957 Inlägg
30 juni 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Allt som går att panta blir pantat, det som inte går att panta det slänger jag i soptunnan smile

Samma här, fast även om det inte går att panta så slänger jag ner det i pantkassen så slänger jag det där borta.

Familjen har källsorterat etc. i åratal så det följde med mig när jag flyttade hemifrån, tidningar för sig,
papp för sig etc. tongue

OEM <3

GREASEMONKEY
822 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
-Michael skrev:
Är det inte pantbart så går det rätt ner i soptunnan.

OT: Sen förstår jag inte riktigt tanken vid återvinningsstationerna. Finns ju inget för kartong, bara för wellpapp så vart är tanken att man skall göra av mjölkpaket osv om inte i papperskorgen?

Då är det väldigt otydliga containrar du har i ditt bostadsområde, här hemma står det i klartext vad man ska slänga i dom, inkluderat mjölkpaket, sen om du pantar dina tysk burkar så återvinns dom och pengarna går just nu till Östersjön, se mer info på Returpack.se

Mvh S.Österdahl

huh?
10 427 Inlägg
30 juni 2010
Fullt i källarförrådet med prylar nu (*host*sambo*host*), förr hade jag säckar med pant där (det man inte vet mår man inte dåligt av). Nu står påsar med pant mest i vägen i hallen så man känner sig tvingad
att panta (praktiskt) tongue

1 570 Inlägg
30 juni 2010
Sorterar och slänger i rätt låda i soprummet. Det blir faktiskt smidigare än att lägga allt i samma soppåse. Jag känner mig jätteduktig och klimatsmart för en gångs skull. smile

203 Inlägg
30 juni 2010
Slänger allt i samma sopsäck, my ass att jag traskar bort 300m till miljöstationen när man jobbar 6dagar i veckan

6 649 Inlägg
30 juni 2010
Källsorterar allt.

De/Dem

1 482 Inlägg
30 juni 2010
Allt åker ner i sopptunnan..

BLT Service
Theracords Music Label

1 353 Inlägg
30 juni 2010
Pantar det som går att panta, annars så åker allting i brännbart ^^

There's no replacement for displacement

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
30 juni 2010
Allt går dit det ska! Går inte burken/flaskan att panta så går det som alternativ metall/plast.

502 Inlägg
30 juni 2010
Pantar allt. Både tyska och svenska. Visst det är en massa slit för massor... men man gör naturen en tjänst. Bara köra på.

Das vas das das
179 Inlägg
30 juni 2010
för det jag panta i månaden spela jag sen upp så starten få även där hela kakan tongue

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

Fiskförädlare
108 Inlägg
30 juni 2010
klart man pantar å sorterar tycker de bara är ren lathet å idioti att inte göra de tongue
plus så brukar ju dom där hundra i pant va ett bra tillskott när de är snårt om pengar haha tongue

8 885 Inlägg
30 juni 2010
Har inte panta en flaska/burk på nästan 40 år och lär inte börja med det heller......
Tror frugan pantar det mesta.

Fotograf på tierpidag.se

1 534 Inlägg
30 juni 2010
klart man pantar och källsorterar!

152 Inlägg
30 juni 2010
Pantar aldrig, brännbart is the shit! wink

1 067 Inlägg
30 juni 2010
Sist jag var iväg så aluminium 6kr/kg och rostfritt 11kr/kg..

Bara för att det inte är pant betyder ju inte att det är värdelöst.

Sök