Hej bra skrivet!! om man ska satsa på runt 400hk vad krävs då? skulle inte vara fel med bilder från turbokonverteringar. Är det nån som vet vad som krävs för att kunna besiktiga med turbo? priser och sånt? hur håller bakaxlar, växellådor mm för effekt?
drivlina håller välldigt långt på bmws bilar , väl vridet som förstör låder men man kan räkna med att kunna ha 500-600 hk .
det är omöjligt att bes en bmw med turbo "konverterad"
Omöjligt att få igenom en turbokonverterad motor på en bil nyare än -75 på grund av avgascert som kom -76 såvida inte motorn finns med turbo det vill säga går säkert turbokonvertera en b230 eller t.ex i bmws fall en m30b35 det är ju samma motor som sitter i bmw 745 turbo, så den kan kanske gå att få igenom med en turbokonvertering men med m20 som det var frågan om här så är det bara glömma att få den laglig! bara plocka bort varje år, väldigt jobbigt faktiskt ;P därför jag ska bygga på en skattebefriad bil nu
Tjena alla bilkunniga. Jag har en lite pinsam fråga, men om man har en turbo som laddar 1.6 bar. Så har jag för mig att ngn har sagt till mig att man ska räkna bort ett bar eftersom de redan finns i luften! Stämmer detta? för såfall laddar ju bilen bara 0.6 egentligen? MVH
Tjena alla bilkunniga. Jag har en lite pinsam fråga, men om man har en turbo som laddar 1.6 bar. Så har jag för mig att ngn har sagt till mig att man ska räkna bort ett bar eftersom de redan finns i luften! Stämmer detta? för såfall laddar ju bilen bara 0.6 egentligen? MVH
ja tror de e fel.. för bar handlar väl om ett visst antal gånger atmosfärtrycket?
Tjena alla bilkunniga. Jag har en lite pinsam fråga, men om man har en turbo som laddar 1.6 bar. Så har jag för mig att ngn har sagt till mig att man ska räkna bort ett bar eftersom de redan finns i luften! Stämmer detta? för såfall laddar ju bilen bara 0.6 egentligen? MVH
Om du köper en laddtrycksmätare från t.ex BSR så om du ger pluggen och den visar på 1.6 bar så är det 1.6 bars övertryck UTÖVER atmosfärstrycket