2484
Sök

Audiotop 15"

21 761 Inlägg
29 mars 2012
Om du bygger lådan 200 liter i innervolym så kan själva rören kapas till 28 cm, sedan sätter du trattar i båda ändar. Beräknad avstämning blir ca 35 Hz i så fall. smile

98 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
några frågor till bara, ska hela porten vara utanför lådan?
Och spelar de någon roll hur måtten är på lådan eller räcker det med att lådan är 200 liter?
Om man vill ha högre hz är de bara att kapa röret lite va?

//Philip

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."

21 761 Inlägg
30 mars 2012
Måtten på lådan spelar ingen större roll. Porten kan sitta i lådan eller utanför, det spelar heller ingen större roll i just detta fall när lådan är så pass stor. För att få högre avstämning så kortas rören av, stämmer. smile

4 074 Inlägg
30 mars 2012
Audiotop basarna spelar gött som fan! smile
Jag köpte Jimmys gamla och dom va ju rätt hårt spelade och jag gav dom rätt friskt oxå men inte en tendens till att ge upp! Det va drönirettab som räkna min låda oxå!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
30 mars 2012
BJonsson skrev:
Jag köpte Jimmys gamla och dom va ju rätt hårt spelade och jag gav dom rätt friskt oxå men inte en tendens till att ge upp! Det va drönirettab som räkna min låda oxå!

Ja hans bygge efter det med 4 Audiotop Nemesis 12" spelade inte så kasst det heller :-)
film från när vi var på ljudiadagen i Mariestad: http://youtu.be/JO0JrFkmkQM

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

4 074 Inlägg
30 mars 2012
Frippe_L skrev:
BJonsson skrev:

Ja hans bygge efter det med 4 Audiotop Nemesis 12" spelade inte så kasst det heller :-)
film från när vi var på ljudiadagen i Mariestad: http://youtu.be/JO0JrFkmkQM

big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök