2224
Sök

Trimma min Nissan S14... Vad göra? (nybörjare)

1 255 Inlägg
14 juni 2012
#21
Japtunings trimkit för 320hk i en s14

http://www.japtuning.se/tjanster/trimki … -ca-320hk/

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Köp
106 Inlägg
1 255 Inlägg
14 juni 2012
#23
SaTN skrev:
Anubis skrev:
Japtunings trimkit för 320hk i en s14

http://www.japtuning.se/tjanster/trimki … -ca-320hk/

världens mest onödiga kit för honom.

Borde väl funka rätt bra även om han kör e85 så länge han bara gör en mappning istället för o chippa eller?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

179 Inlägg
14 juni 2012
#24
Anubis skrev:
SaTN skrev:
Anubis skrev:
Japtunings trimkit för 320hk i en s14

http://www.japtuning.se/tjanster/trimki … -ca-320hk/

världens mest onödiga kit för honom.

Borde väl funka rätt bra även om han kör e85 så länge han bara gör en mappning istället för o chippa eller?

Du får nog läsa första inlägget ett par gånger till...

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

1 255 Inlägg
14 juni 2012
#25
phille18 skrev:
Anubis skrev:
SaTN skrev:

världens mest onödiga kit för honom.

Borde väl funka rätt bra även om han kör e85 så länge han bara gör en mappning istället för o chippa eller?

Du får nog läsa första inlägget ett par gånger till...

En gång räcker annars finns ingen anledning o va spydig han borde redan ha över 300hk med sina mods så mappa om bilen bara

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

179 Inlägg
14 juni 2012
#26
Du föreslår ett kit som till häften innehåller delar som redan är bytta o resten behöver han inte.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

1 255 Inlägg
14 juni 2012
#27
phille18 skrev:
Du föreslår ett kit som till häften innehåller delar som redan är bytta o resten behöver han inte.

Jo men ända ja läst va att han ville ha runt 280hk så skicka länken så lägg ner nu

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

820 Inlägg
14 juni 2012
#28
vafan LADDA skiten bara..hehe..alla säger samma sak nu..


462 Inlägg
14 juni 2012
#29
Anubis skrev:
phille18 skrev:
Du föreslår ett kit som till häften innehåller delar som redan är bytta o resten behöver han inte.

Jo men ända ja läst va att han ville ha runt 280hk så skicka länken så lägg ner nu

Stört att bara avgassystemet utgör ungefär halva kostnaden i kitet


7 277 Inlägg
14 juni 2012
#30
Få den mappad upp till högre laddtryck om du bara är ute efter 280hk. Det blir en rejäl skillnad på 0.6 mot t ex 1 bar.


619 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
#31
Brains skrev:
Få den mappad upp till högre laddtryck om du bara är ute efter 280hk. Det blir en rejäl skillnad på 0.6 mot t ex 1 bar.

Mappa VEMS system är det nåt man kan göra själv om man inte gjort det förr? Är det mycket som krävs för att ställa upp laddet?


Köp
106 Inlägg
14 juni 2012
#32
Har du en bredbandslamda så kan du ju ställa upp laddtrycket själv och hålla koll på den upp till 1bar för att se hur den står sig.
Du ser ju då om den får för mycket/lite bränsle/luft
Antingen har du en styrning till laddtrycket inbyggt i sprutet, eller så har du en pysventil?

Mappa är nog ingenting du gör själv, men det ska alltid vara en första gång man gör det!
Finns mängder att läsa om du söker lite om vems.


619 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
#33
Okej.. Men har ingen aning vart man skulle lämna in isåfall:/


7 277 Inlägg
14 juni 2012
#34
PPF, PBZ, JRM alla dom 3 är duktiga och ligger inom nära räckhåll.
Du har ingen aning om ifall den är mappad högre än 0.6bar?


619 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
#35
Förra ägaren körde på 1 bar tidigare sa han


51 Inlägg
15 juni 2012
#36
om han körde på de så kan väl du med?


Herr
1 722 Inlägg
15 juni 2012
#37
SaTN skrev:
NOGS.se finner du allt på.

OCH LocKtar, klart man kan byta styrsystem utan att ha för hänsikt att trimma "en massa". Du kan plocka mer effekt och få en finare gång på bilen med ett riktigt sprut, underlättar en hel del jämfört med ett kasst chip.

Med en större turbo är det inte nödvändigt att du behöver ladda mer. En GT2871R har snabb spoolup(tidigt ladd) och dom är inte mycket större än original.

Men kom ihåg att för varje sak man byter och säkrar upp så kommer en ny svaghet.
Te.x kopplingen, som original inte är den hetaste. Finns massor av saker.

Men du har valt en bra bil med mycket potential! Sen att du har ett riktigt sprut underlättar rejält från start. Finns en uppsjö av prylar att köpa och till förhållandevis bra pengar.

Men läs in dig på nogs.se så hittar du allt du behöver.

Ingen har väl sagt att man INTE kan, det jag säger är att det tillhör ovanligheten att köpa ett sprut för 10lök sen låta någon mappa för 10 lök, för att enbart optimera bilen med originaldelar....

Ofta byter man ju ut hela bottendelen mot stakare dito.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Köp
106 Inlägg
15 juni 2012
#38
LocKtar skrev:
SaTN skrev:
NOGS.se finner du allt på.

OCH LocKtar, klart man kan byta styrsystem utan att ha för hänsikt att trimma "en massa". Du kan plocka mer effekt och få en finare gång på bilen med ett riktigt sprut, underlättar en hel del jämfört med ett kasst chip.

Med en större turbo är det inte nödvändigt att du behöver ladda mer. En GT2871R har snabb spoolup(tidigt ladd) och dom är inte mycket större än original.

Men kom ihåg att för varje sak man byter och säkrar upp så kommer en ny svaghet.
Te.x kopplingen, som original inte är den hetaste. Finns massor av saker.

Men du har valt en bra bil med mycket potential! Sen att du har ett riktigt sprut underlättar rejält från start. Finns en uppsjö av prylar att köpa och till förhållandevis bra pengar.

Men läs in dig på nogs.se så hittar du allt du behöver.

Ingen har väl sagt att man INTE kan, det jag säger är att det tillhör ovanligheten att köpa ett sprut för 10lök sen låta någon mappa för 10 lök, för att enbart optimera bilen med originaldelar....

Ofta byter man ju ut hela bottendelen mot stakare dito.

Eller så köper många ett styrsystem som är bra för runt 5k, mappar för runt 5k. Utan att behöva byta bottendelen.
Går att hitta bra med effekt redan på vissa bilar original. Finns ju en hel del bilar som håller för ganska mycket original, om man gör efter konstens alla regler.

(mellanslag kan vara bra, redigerat)
Senast redigerat av SaTN (15 juni 2012)


619 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
#39
jensen_saab skrev:
om han körde på de så kan väl du med?

Jo men hur länge pallar turbon det? Samt hur svårt är det att ställa upp laddet med VEMS??smile


111 Inlägg
15 juni 2012
#40
400hk på origanl kolvar....eller hur hahahahahaha..
men öka laddet till strax under 1 bar så har det hänt mycket
men vill du göra det seriöst, byt turbooch grenrör, oljekylare...öppnare ljudpipor och kolvar och stakar
men att kolla mappnigen...
kvittar hur "starka" prylar man stoppar i, är mappen fel går det år helvete ändå

fråga ninurta här på garaget, han har varit med om allt när det gäller haveri på s14



Sök