Tungt jobbat! Önskar man hade sådana lackerar skills! Bara bromsoken behöver få på sig en ny färg innan sommaren eftersom du ska smälla på nya fälgarna! några fler planer för alfan?
Skön färg! Lite av någon sån där färg skulle sitta fint på mina breda kanter på v70in! Just nu bara tråkig silver! =/ Lite avis iom du har tillgång o göra saker så blanka o fina!
Tungt jobbat! Önskar man hade sådana lackerar skills! Bara bromsoken behöver få på sig en ny färg innan sommaren eftersom du ska smälla på nya fälgarna! några fler planer för alfan?
tackar bromsoken kommer få ny fin silver färg innan dom nya sulorna kommer på i höst
Det som är inplanerat är tona rutorna med mörk film och sänka bilen 40mm (cobra sänkningssats) Sen får vi se vad som händer.
tackar bromsoken kommer få ny fin silver färg innan dom nya sulorna kommer på i höst
Det som är inplanerat är tona rutorna med mörk film och sänka bilen 40mm (cobra sänkningssats) Sen får vi se vad som händer.
Ah, du ska köra på det cleana stuket! 6000k Xenon kanske? och dioder till regskylten/parkeringsljusen. Då tror jag att du får en JÄVLIGT fet alfa att rulla i sommar med! Ser nytt och fräscht ut precis allting!
Ah, du ska köra på det cleana stuket! 6000k Xenon kanske? och dioder till regskylten/parkeringsljusen. Då tror jag att du får en JÄVLIGT fet alfa att rulla i sommar med! Ser nytt och fräscht ut precis allting!
Dioder till regplåt och parkeringsljusen sitter redan på funderat på 6k Xenon men får se hur det blir med det. El är inte min starkaste sida haha
Dioder till regplåt och parkeringsljusen sitter redan på funderat på 6k Xenon men får se hur det blir med det. El är inte min starkaste sida haha
Busenkelt att montera! och då HELT utan att klippa kablar osv!
Busenkelt att montera! och då HELT utan att klippa kablar osv!
Jaha så har arbetet med bilen börjat igen då ska lackeras om helt på nytt då det blivit lustigt nog små grundfläckar som lyser igenom vid några ställen. Istället för att bara ta dom så kör jag igenom hela bilen. Nu har man mer kött på bena än när man gjorde detta projekt från början
Började idag med att riva ner stötfångare fram och bak, lysen och andra lösa delar.
Denna gång ska jag satsa på utställningslack dvs man lägger två feta svängar klarlack och sedan slipar man ned med våtslip 2000 samt 3000 papper för att sen polera upp kommer bli gaaalen glans.
inte ofta man får förmånen att göra en hel lackering 2 gånger på samma bil under loppet av några månader
Här kommer lite bilder från gårdagens lackering men det känns dock fånigt då det nästan i stort sätt är identiska från förra gången haha men här är de:
idag blir det stötarna och sidokjolarna, sedan får lacken vila över helgen sen ska det slipas ner och poleras upp.