3437
Sök

Köpråd - Opel Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX

Of World
3 369 Inlägg
25 augusti 2013
thirba skrev:
Blev ingen affär, köpet är inte så akut att jag går med på att bli lurad wink Vet om en desperat säljare på en Fiat Bravo 1,9tdi, 120hk.. 2008, med ca 9000 på klockan, regelbundet servad och landsvägskörd

Tankar om den? smile

Den motorn sitter väl i Opel Astra ochså.. dom delar motor.. bra skit!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 365 Inlägg
26 augusti 2013
Jag hade köpt en Opel fast 95hk modellen. Den används mycket i biluthyrning så den lär vara pålitlig.
Jag har långkört just den modellen och den går bra och billigt och det är förvånansvärt lite vägljud och bra komfort för att vara en småbil.

184 Inlägg
26 augusti 2013
Hade en hel del problem med min gamla Opel Astra H 2005 1.7 CDTI , vilken skit bil säger jag bara. Rost skador, motorproblem. Var nåt varje månad som behövdes bytas på den och då hade den bara gått 18000 ml.

Säger bara en sak, håll dig borta från Opel. Skulle hellre lägg de pengarna på YARIS / AURIS / POLO / GOLF /  FABIA . BMW 116D är inte heller helt fel, där pratar vi kvalité.

Värt att ta en titt på det här också

http://www.vibilagare.se/nyheter/opel-c … otorer-968
Senast redigerat av Mr_Yellow (26 augusti 2013)

Of World
3 369 Inlägg
26 augusti 2013
Mr_Yellow skrev:
Hade en hel del problem med min gamla Opel Astra H 2005 1.7 CDTI , vilken skit bil säger jag bara. Rost skador, motorproblem. Var nåt varje månad som behövdes bytas på den och då hade den bara gått 18000 ml.

Säger bara en sak, håll dig borta från Opel. Skulle hellre lägg de pengarna på YARIS / AURIS / POLO / GOLF /  FABIA . BMW 116D är inte heller helt fel, där pratar vi kvalité.

Värt att ta en titt på det här också

http://www.vibilagare.se/nyheter/opel-c … otorer-968

vafan har du köpt för skit? dom rostar knappast.. så mycket krånglar dom inte heller. .det med rost är jag 110% säker på att den bilen varit misshandlad och allt.. jobbar med dessa dagligen.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

184 Inlägg
27 augusti 2013
Ja du borde veta vad det är för skit som Opel tillverkar med tanke på att du jobbar med dessa skit bilar

* Motorhaveri vid ( 14 000 mil )
* Rost i sparklådan mellan främre dörren bakände
* Rost runt i framskärmen
* Rost bakre hjulhuset främre delen
* Hål i kylaren vid 19500 mil ( känd fel hos Astra 1.7 CDTI )
* Stabilisator stag främre glapp båda sidor ( 19 000 mil )
* Styrled Glapp båda sidor ( 18000 mil )

Och detta var bara vid de 4500 mil som jag ägde bilen. Bilen var fullstämplad och hade samma ägare innan mig , inte för att nämna att den var Svensksåld. De har visserligen låg andrahandsvärde av en anledning.

Of World
3 369 Inlägg
27 augusti 2013
Mr_Yellow skrev:
Ja du borde veta vad det är för skit som Opel tillverkar med tanke på att du jobbar med dessa skit bilar

* Motorhaveri vid ( 14 000 mil )
* Rost i sparklådan mellan främre dörren bakände
* Rost runt i framskärmen
* Rost bakre hjulhuset främre delen
* Hål i kylaren vid 19500 mil ( känd fel hos Astra 1.7 CDTI )
* Stabilisator stag främre glapp båda sidor ( 19 000 mil )
* Styrled Glapp båda sidor ( 18000 mil )

Och detta var bara vid de 4500 mil som jag ägde bilen. Bilen var fullstämplad och hade samma ägare innan mig , inte för att nämna att den var Svensksåld. De har visserligen låg andrahandsvärde av en anledning.

det låter som den stackars bilen vart misshandlad? aldrig varit med om dessa saker.. en polare Astra har gått 51k mil å den går än med samma motor

ang rosten har jag inget vidare bra svar på.. har dock aldrig sätt mer rost än normalt på en bil från -05 te.x Bmws rostar mer under till.

styrleder och sånt är slitvara det heter på alla bilar

kylarproblemen vet jag om.

men visst å andra sidan så betalar du inte mycket för en astra heller.. en -08 för under 50k är inte dyrt

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök