3297
Sök

Någon som gillar flugfiske?

FreddeK
10 november 2006
Trådstartare
Hejsan undrar om det finns några hängivna flugfiskare på denna bilsida?

Själv älskar jag att lägga en lina ibland....dock dåligt med det nu men till nästa år då jäklar!

Och sen undrar jag vad för spön och rullar ni använder?

Mvh Fredrik
Senast redigerat av Freddeponken (10 november 2006)

238 Inlägg
10 november 2006
Jo jag gillar flugfiske, hållt på med de mycket för drygt 2-3 år sen. var riktigt inne på`t, gjorde egna flugor o allt. men har blivit mer sällan på senare tid då man jobbar och fritiden inte finns:(..men hoppas de blir en del tillfällen framåt sommaren

27 Inlägg
10 november 2006
Hallå du! F.fiskat sen barnsben, riktigt roligt. Bundit en del flugor oxå. expert på montana! hehe
Har inte blivit mkt flugfiskande på sista tiden. tråkigt som fan. Precis, nästa år då jäklar!

Har en Okuma rulle o Ron Thompson spö!

sj då?

238 Inlägg
10 november 2006
Norton skrev:
Hallå du! F.fiskat sen barnsben, riktigt roligt. Bundit en del flugor oxå. expert på montana! hehe
Har inte blivit mkt flugfiskande på sista tiden. tråkigt som fan. Precis, nästa år då jäklar!

sj då?

Härligt, jo den nappar ju diverse äldefiskar på ganska flitigt:)..den är svart om jag inte minns fel, jag har rulle och spö av märket Fenwick, köpte de för nåra år sen, då var de dyrt då man gick i skolan, nu går alla stålar åt bilen..men jag skulle tycka de vore skojj om man kunde åka uppåt i landet ocj fiska röding och harr:)

Sleeper
3 084 Inlägg
10 november 2006
ja jag har 3 spön... suger dock på kasta men det e säkert jäla roligt när man kan smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

FreddeK
10 november 2006
Trådstartare
C2racing skrev:
Norton skrev:

sj då?

Härligt, jo den nappar ju diverse äldefiskar på ganska flitigt:)..den är svart om jag inte minns fel, jag har rulle och spö av märket Fenwick, köpte de för nåra år sen, då var de dyrt då man gick i skolan, nu går alla stålar åt bilen..men jag skulle tycka de vore skojj om man kunde åka uppåt i landet ocj fiska röding och harr:)

´
Fan vad gött killar=)

Sålde mina flugfiskeprylar nyligen för 14000kr så jag hade en del. Tänkte det var dags med lite nytt till nästa säsong.
Får bli ett G.loomis spö och en looprulle..har haft fyra st sådanna rullar och dom är kanon=)
usch nu lät jag skrytig och det var inte alls meningen..måste bara ha ett grymt spö denna gången så man slipper stå och vispa grädde vid vattnet (får ju ingen fisk med flugan i luften) max två drag sen ska linan ligga ute=)

Någon av er som fiskat lax? Norrköping kanske?

FreddeK
10 november 2006
Trådstartare
Sushikocken skrev:
ja jag har 3 spön... suger dock på kasta men det e säkert jäla roligt när man kan smile

Det är så kul att kasta när man hanterar det...när allt lirar som det ska känns det så bra=) vad har du för problem i kastningen då?

Mvh Fredrik

Sleeper
3 084 Inlägg
10 november 2006
nja kastar inte 20m men klart jag kan fiska för det men men har precis börjat.. fick 2 spön när man fyllde år =/

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

FreddeK
10 november 2006
Trådstartare
Sushikocken skrev:
nja kastar inte 20m men klart jag kan fiska för det men men har precis börjat.. fick 2 spön när man fyllde år =/

Bara att nöta så kommer längden med tiden. Det viktigaste är ju att fiska flugan=) fisken kan ju vara 1meter ifrån dig där du står.

2spön...inte illa..då har du lite att slita på ju.

Chef
103 Inlägg
10 november 2006
nu blir man ju inte lite sugen :-)

har blivit alldeles för lite flug fiskepå sista åren å grejjerna har blitt gamla å dammiga.
ska köpa nytt allt nästa sommar DÅ DJ^*^!! ska de fiskas heehehehe......

nån som har nå bra tips på bra spö,rulle osv till vettiga priser för klass 5,6,7 asså inget lax fiske får gärna senda ett meddelande, har dålig koll känner ja.

Måste tipsa om tjirtjam strömmarna ovanför tjounajokk fiskecamp om du vill åka norrut å fiska.
sjukt bra fiske,inga träd ;-) å stora fiskar.. finns harr,röding,sik å även en å annan öring på gott över kilot.
tror de blir å boka en resa snart..........................SUCK!

Habere Unum Acceptabilis Dies!

1 498 Inlägg
10 november 2006
Här är en till som gillar att flugfiska men bor tyvärr nere i skåne där det finns mest söndertuggade rengbågar i små pölar där dom tar ockerpriser ca 100-200 och ett kilo pris på 50kr.  Så ibland önskar man att bo ca 100mil här ifrån.

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 november 2006
En till fiskare här. dock dåligt på senaste säsongen med allt fiske.

Har utrustning och bundit några flugor som man tagit lite öring på.

Var uppe i Hede för några år sedan och flugfiskade harr på hösten, riktigt roligt.

Har ett Ron Thompson 9' NE - spö (Har bara Ron Thompson spön) wink

och en Okuma 380S-rulle.

Började med att jag testade ett spö på gräsmattan hos en kompis och märkte vad enkelt det var att lägga ut 15 meter med precision trots första gångerna jag testade så jag testade fiska lite och fann det roliga i det.

Innan hade jag inte tänkt tanken pga att det verkade svårt.

Sen är man ju en sån tråkig typ som skiter i fisksort och ser minst lika stort nöje i att åka ut och spinna efter abborre från båt i närmsta sjö

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 594 Inlägg
10 november 2006
kul att ni tog upp en sån här tråd smile har fiskat sn jag va liten alla möjliga former av fiske isfiske,lagt ut jäddsaxar håvat sik i bäckar,bäck metat bäck öring-röding,mm mm min absoluta favorit är nog flugfiske. att slänga ut linan i nån norrlänsk älv och bara vänta på att flugan ska försvinna från ytan,finns inge bättre sätt att koppla av på att va ute i naturen en fin vinter eller sommar dag

Mongo
7 Inlägg
10 november 2006
Försöker? Har precis börjat men det är ju skit kul så nästa år blir mycket flugfiske.

Senator
323 Inlägg
10 november 2006
flugfiske? njäe, men allt annat förutom flugfiske! köpte mig en jerkbait utrustning i somras! mycke roligt faktiskt! men har inte fått nått påt än:S haha! men det är ju ganska mkt teknik ju! får dra lite vårgäddor när isen släpper!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
10 november 2006
Här har ni en flugfiskare till. Var i Jämtland och fiskade i juli sen har det inte blivet så mycket efter det. Men man får åter på det till våren.

FreddeK
10 november 2006
Trådstartare
dr_weber skrev:
flugfiske? njäe, men allt annat förutom flugfiske! köpte mig en jerkbait utrustning i somras! mycke roligt faktiskt! men har inte fått nått påt än:S haha! men det är ju ganska mkt teknik ju! får dra lite vårgäddor när isen släpper!

jerkbait har säkert sin charm men jag lovar dig att testar du flugfiske så finner du garanterat mer charm i det=) Du kan fiska gädda med det också!

kom nu inte och säg att du testat och tyckte det var helt B för då har jag skrivit ett helt onödigt inlägg här=) haha

Mvh Fredde

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
10 november 2006
Flugfiske är så sjukt kul. Är det mesta jag gör i fiske väg smile. Alltid lika kul när man får napp på fluga. Lite mer känsla enligt mig tongue

Allt för den där jävla hatten!

2 644 Inlägg
10 november 2006
Jag har flugfiskat mycke men laggt ner på de nu lite halvt men de händer ju smile Såg att de va nån som snacka om nkpg bor där men har inte fiskat i strömmen mit inne i nkpg men ute i skärblacka i mellanströmmen har man dragit mängder av öring och regnbåge på hemagjorda flugor smile Spöet kommer ja inte ihåg för de gick av de bra som ja hade va ute o glan i nkpgs trakten och fiska lite gädda me fluga och trodde inte de skulle va så lyckat men la iaf me spöet i båten o så så åker ja o polarna ut hitta en liten ö som stack upp stog o kasta runt där när vi hade fått 2 gädder var sa ja ja testar me flugspöet o dra åt helvette de va inget lyckat , för stortnapp och för kort lina sad

Johan Lindgren

73 Inlägg
10 november 2006
Och här är en flugfiskare till! smile fiskar för tillfället med ett loop adventure spö och en scierra xda rulle big_smile

Sök