Farsan ligger i! Och jag planerar en mekträff med honom i början på januari. Det får väl bli ett av nyårslöftena.
Tänkte visa en bild på farsan, inte min, men han som skapade Minin – Sir Alec Issigonis.
Ett citat från Wikipedia:
"In 1999 the Mini was voted the
second most influential car of the 20th century, behind the Ford Model T, and ahead of the Citroën DS and Volkswagen Beetle. This distinctive two-door car was designed for BMC by Sir Alec Issigonis."
Han fick ju en del kritik för att ha tillverkat en sådan liten bil med inte alltför mycket deformationszoner så att säga, vilket kunde leda till allvarliga personskador vid trafikolyckor. Jag läste någonstans att hans svar var "–Jag har designat denna bil med bra bromsar och med riktigt bra väghållningsegenskaper. Den som krockar får skylla sig själv!"
Nåja, en liten nostalgitripp skadar ju aldrig.
Förresten, någon som vet om man får ha svart nummerplåt med vita regnummer i Sverige? Eller så får jag UK-regga den och hämta ut en sådan svart nummerplåt. Stylish.
Farsan har rostskyddsmålat de nya hjulhusen både inne i kupén, inne i kofferten och utanpå. Bra att det blir grundligt utfört. Och med hjulhusen klara visar sig sänkningen med HiLos sig från sin bästa sida – nämligen 20 cm från tröskelskarven till golvet. Rätt stuk erhållet. Check.
Framfjädrarna har anlänt från engelsmännen. Röda. Trevligt. De verkar styva enligt rapport. Så det blir till att byta dessa i januari. Då ska inte bilen röra sig alltför mycket upp och ner. Baktill är det styvt redan.
Sen vill man ju ofta påminna sig själv om att bilen blir bred också. Innan nyår tror farsan att han har svetsat igen antennhålen och även svetsat dit de nya bakljusena (konverteringsplåtarna). Och så har jag fått ett nytt bakljuse, rätt denna gång.
Bubblan i bakgrunden får återigen se sig slagen, dock i prioordningen, av "the second most influential car of the 20th century". Sen ska nog farsan ge sig på den också.
• • • TRANSLATION • • •Dad is in action! And I'm planning a workshop with him in early January. It might become one of the New Year's resolutions.
I thought I'd share a picture of Dad, not mine, but the one who created the Mini – Sir Alec Issigonis.
A quote from Wikipedia:
"In 1999 the Mini was voted the second most influential car of the 20th century, behind the Ford Model T, and ahead of the Citroën DS and Volkswagen Beetle. This distinctive two-door car was designed for BMC by Sir Alec Issigonis."
He received some criticism for manufacturing such a small car with not too many deformation zones, so to speak, which could lead to serious injuries in traffic accidents. I read somewhere that his response was, "–I have designed this car with good brakes and excellent handling. Those who crash have only themselves to blame!"
Well, a little nostalgic trip never hurts.
By the way, does anyone know if you can have a black license plate with white numbers in Sweden? Or maybe I'll have to register it in the UK and get one of those stylish black license plates.
Dad has rust-proofed the new wheel arches inside the cabin, inside the trunk, and outside. Good that it's being done thoroughly. And with the wheel arches ready, the lowering with HiLos reveals its best side – namely, 20 cm (7.8") from the threshold joint to the floor. The right stance achieved. Check.
The front springs have arrived from the Englishmen. Red. Nice. They seem stiff according to the report. So, I'll be changing them in January. Then the car shouldn't move too much up and down. It's already stiff in the rear.
Then, one often wants to remind oneself that the car will be wide too. Before New Year, Dad thinks he'll have welded the antenna holes shut and also welded the new taillights in place (conversion plates). And I've got a new taillight, the right one this time.
The Beetle in the background will once again find itself surpassed, albeit in priority, by "the second most influential car of the 20th century." After that, Dad will probably tackle it too.