Många blandade reaktioner om detta bygge, men jag hoppas ni vill följa med in i framtiden. Först provturen är gjord! Nu ska allt snyggas till och bilen sättas ihop. Delar av projektet filmas av MOS som lägger upp löpande avsnitt... Visa mer
Du kan väl installera det där batteriet under exempelvis en stol eller så? Smidig lösning om du vill ha eftermarknadsljud vartefter. Men smidig lösning och hylla. Bockar du med maskin eller muskler?
Du kan väl installera det där batteriet under exempelvis en stol eller så? Smidig lösning om du vill ha eftermarknadsljud vartefter. Men smidig lösning och hylla. Bockar du med maskin eller muskler?
Ser löjligt trevligt ut i alla fall.
Bockar med en maskin, kan knäppa en bild på den imorn 😉👍
Värmaren har hittat en plats nu, får se om det blir där den får bo vid slutlig montering, men tydligen ska den helst va som i bild, pekandes uppåt, väldigt svårt att hitta en plats för den 😅✌️ Detta är alltså förvärmaren som värmer till 25 grader innan den själv stänger av sig, viktigt med varma batterier på vintern ❄️
Snyggt & seriöst som alltid , men såg en sak nu, har du testat så fjädern till huvgångjärnet inte skaver på kylflänsarna där?
Har kört den i botten & det går fritt 😅✌️
Jag är rädd att jag inte kommer kunna använda huvgångjärnen, stor chans är att det blir nått snbbfästen till huv & skuffluckan. Då det inte är inplastat några fästen under huven/skuff så skiter det sig lite.
Dags & göra det jag har dragit mig för att göra, introducerar högspänningslådan, huvudlådan där kontaktorer samt BMS kommer ligga och mysa ner sig i, blir även nån säkring, som sagt mycket teknik på liten yta, mer info kommer.
Detta kommer jag försöka förklara lite mer utförligt så folk kan förstå hur komplicerad denna låda kommer att bli, detta är alltså spindeln i nätet jag ska bygga. Hoppas ni följer med 😉
Små förändringar. Att borra i koppar är väldigt märkligt, när kopparn blir varm så blir den som smör, borren slutar bita, men väntar man och låter det svalna så är det bra igen, tills det självklart blir för varmt igen och det blir segt igen. Väldigt märkligt när man är van att arbeta med järn innan.
Kör torrt 😅✌️ Och varför gör jag det kan man då fråga sig? Vill inte ha oljerester på skenorna när det går el genom dom sen. Andra grejen så slänger jag på lite WD40 eller liknande, mycket för luktens skull 😉👌
När jag kapar aluminiumplåt så brukar jag dränka plåten i T-sprit så den inte blir varm, på så vis går det rätt bra, när värmeutveckling sker, på med mer T-sprit igen 😅👍