Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Har läst igenom hela tråden nu och jäklar vilket jobb du har gjort! Gillar verkligen hur du lägger tid på varje liten detalj. Det blir riktigt wow känsla, grymt! Blir sugen att ut och skruva nu på en gång, hehe
Tackar att du gillar mitt jobb. Ju äldre man blir, så blir man noga med alla detaljer att det ska se bra ut.
Var till Gcp i Jönköping och hittade den här delen! Vi hittade den här grenröret i botten på en låda! Den här lägger jag på lagerhyllan! Har försökt att få på do88 slangen på röret, men den har jag inte fått på då jag tycker hålet är för litet. Nu blir det original slangen istället. Någon annan som har haft problem med att sätta på den här slangen.
Nu har jag fått ny slang från do88. Efter att jag har pratat med dom om problemet med tomgångslangen så kom vi fram till att hålet var för litet, do88 skickade mig en ny slang. Vill tacka do88 för riktig bra service. Fick nya slangen + slangarna till kylet som jag beställde på samma gång. Den nya slangen var inga problem att sätta på plats. Så här ser det ut med do88 slangar. Övre slangen hann jag sätta dit idag innan man åker till jobbet. Min plan nu är att starta upp motorn nästa helg, så nästa vecka få jag ta hem alla oljor som behövs och att lufta bromsarna.
Oj vat intressant att läsa om, jag blir insperera och vill renovera min 31årig Volvo 750. Men ja förstår att det tar lång tid och att det krävs lite kunskap. Ja är så sugen på att se resultatet!
Oj vat intressant att läsa om, jag blir insperera och vill renovera min 31årig Volvo 750. Men ja förstår att det tar lång tid och att det krävs lite kunskap. Ja är så sugen på att se resultatet!
Tackar så mycket att du gillar projektet. Har själv inte hållit på så mycket med bilar innan jag fick iden att skaffa en sommarbil.
Nu är motorn igång efter 4 års vila. Blev lite förberedelse innan jag startade upp motorn i garaget. Plockade bort allt som inte ska ligga i garaget, så man kan öppna dörren och sätta in förarstolen. Nu finns det plats i garaget inför uppstarten. Motorn är nu igång efter lite strul, hade ingen gnista och fick börja felsöka och felet låg inne i koppling som inte var ditsatt riktigt efter jag satte tillbaka kabelhärvan på vänster sida. Motorn startade direkt. När motorn väl var igång, så hade jag fullt upp att kolla oljan i aut o servon och kolla efter läckor. Dagens jobb blir att fixa bromsarna då jag tror att det finns luft i systemet.
En fråga: Vad tror ni att man kan ha för effekt på motorn med de här trim? Bsr chipp Kam ENEM V15 Turbo se bild Turbon ombyggd till 15T Ladd 0,8 Avgassystem Ferrita 2,5 tum Jag antar att det är ca: 200 hk.
Har haft lite strul med hög tomgång. Men nu har jag fixat det. Fick plocka bort spjällhuset, då jag misstänkte att felet låg där. Efter lite funderingar så såg jag att det inte var tät i hålet, fick vända brickan och nu ser den ut som den ska göra. Nu ligger tomgången på 7-8 varv och det är bättre än att ha 1000 varv.
Nu är det lite lugnt med bilen. Har nu blockat ut innertaket från min gamla bil som jag håller på att skrota. Har i varje fall fixat instrument huset till ladd-mätaren, så den sitter fast riktigt. Kommer att börja med inredningen under vintern och byta taket och förbereda bilen för lack. Insuget ifrån bilen jag skrotar. Som vanligt så gör jag i ordning alla delar som ska läggas på lager för framtiden, eller hamnar i någon av våra andra bilar.