4053
Sök

Trimmning av Audi A4 1.8T - 04 ! :)

7 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
#1
Haloj!
Har lite funderingar angående trimmning av min Audi A4 1.8T Quattro -04..
Den har orginal 163 Hk sad Men ska beställa tid för chippning hos (antagligen) bsr . Får då ca 200 hk med sportluftfilter. ( Finns det några andra chipfirmor som är att rekomenderas? )
Funderar hur jag ska klämma upp den lite mer ändå, sådär 220 - 250 hk ca, utan att det ska behöva kosta allt för mycket, någon som vet? smile

Funderar även hur man kopplar dit ett t-kors för att höja laddtrycket på turbon?
                                                   
                                                                                  Tacksam för svar smile / MVH Johan


17 Inlägg
16 maj 2007
#2
BSR har dom bästa chipen till 1.8t, laddar ca 1.3 bra å får ett jävla register, hade ett sånt i en a4 förr. ska man upp mot 250 hk får du byta spridare, turbo, koppling å mappa om den.

Audi Für Alles

28 Inlägg
16 maj 2007
#3
om du ska trimma vidare till 250hk så ska du inte börja me att chippa den. kolla hos www.ace-competition.se som säljer kompletta trimmpaket med programvara. Annars får du börja me att byta turbo avgas hela vägen ic å spridare mm. sen chippar/mappar man bilen dvs. ställer in programvaran efter modifieringarna!

DFFL
9 020 Inlägg
16 maj 2007
#4
AceCompetition skrev:
Programvara, turbo, komplett avgassystem från turbo, packningssats, tändstift, spridare och byte luftmängdsmätare inklusive ombyggnad luftfilterbox med luftkona.
260hk/370Nm.
För 67500kr...
Det tycker iallafall jag är i grov överkant.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skaune
16 maj 2007
#5
Sen vette fasiken om man hade velat höja effekten med sisådär 2/3 av original uttaget, tänker på stakar, lager etc. och dessutom för så bissart mycket pengar?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 maj 2007
#6
A4_Quattro skrev:
Haloj!

Funderar även hur man kopplar dit ett t-kors för att höja laddtrycket på turbon?
Funkar i 2 sekunder sen stänger den spjället för att skydda motorn... Samma sak om du rycker slangen, den laddar fullt i en sekund eller 2 sen stänger den...


2 Inlägg
16 maj 2007
#7
Jag tycker att du ska RINGA till dahlbäck racing och höra vad dom kan göra!

47 Inlägg
24 mars 2014
#8
tja lånar tråden lite. jag har en audi a4 2,0l T 200hk/280nm. jag funderar på att lämna den till v-tech så dom får trimma den åt mig. ( http://www.vtech.se/?car_audi_a4_0508_2 … 2e85f8a3f1 ) bör jag byta något mer i bilen då ellar pallar alla orginal delar trycket som jag kommer att få? funderar på steg 2. mvh



Sök