3145
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Bilar, datorer och hundar
187 Inlägg
18 maj 2008
Jo men alla kan inte anpassa sig, folk ska ju inte behöva flytta från sina hem på landet för att de har jobb inne i stan. men det är ju dit vi är på väg.

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 maj 2008
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:
r-ted skrev:

eller så köper man en bil som inte drar så mycket bränsle wink

Min 320d drar under 0,5L/mil på långkörning så jag lipar inte över att dieseln kostar 15kr.

men det är klart skulle man åka bil som drar 2l/mil hela tiden så skulle det ju svida lite mer, men bilvalet är ju frivilligt

Du får formulera dig hur du vill, för är du ändå så nöjd med allt som det verkar. Så är du ju i fel tråd och engagerar dig. Eller -Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern.. kanske är en hyllning till det för dig alldeles lagom "låga" bränsle priset............
Jag har ingen aning.
Men vill du ge bort dina slantar så är det ju upp till dig.

Jag tycker oxå att det är dyrt, men man måste anpassa sig till hur det ser ut.

ett hus som kosta 200 000kr för 20år sedan kostar kanske 2miljoner idag, inte fan lipar jag för det.

tycker det är mycket lipsillar här som har svårt att anpassa sig.

då skickar jag mina bensinräkningar till dig då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
Jo men alla kan inte anpassa sig, folk ska ju inte behöva flytta från sina hem på landet för att de har jobb inne i stan. men det är ju dit vi är på väg.

nej men man kan köpa en bil som är mer ekonomisk, jag har över 30mil enkel väg till jobbet

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

187 Inlägg
18 maj 2008
jo men moms på skatten, de hittar du bara på bränsle.
moms = mer omsättnings skatt
med andra ord skatt på skatten mad
Senast redigerat av V40ThoppE (18 maj 2008)

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
jo men moms på skatten, de hittar du bara på bränsle.

ja och det är inte bra , men det är ju inget nytt påfund som man kan beskylla våran nuvarande regering för

187 Inlägg
18 maj 2008
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:

nej men man kan köpa en bil som är mer ekonomisk, jag har över 30mil enkel väg till jobbet

och det åker du dagligen då eller?

162 Inlägg
18 maj 2008
haha shiiit. t-red igång med sitt snack som vanligt ser jag smile

187 Inlägg
18 maj 2008
Per Nuder körde ju oskattat när bensinskatteupproret försökte få en kommentar så att jag säger inte att det den nuvarande regeringen som har ställt till det, men om jag inte mins helt fel så lovade den nuvarande regeringen att bränsle skatten INTE skulle höjas med där emot eventuellt sänkas.
vart tog det löftet vägen??????

8 885 Inlägg
18 maj 2008
ironhead skrev:
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:

Du får formulera dig hur du vill, för är du ändå så nöjd med allt som det verkar. Så är du ju i fel tråd och engagerar dig. Eller -Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern.. kanske är en hyllning till det för dig alldeles lagom "låga" bränsle priset............
Jag har ingen aning.

ett hus som kosta 200 000kr för 20år sedan kostar kanske 2miljoner idag, inte fan lipar jag för det.

då skickar jag mina bensinräkningar till dig då

Varför skulle du göra det?
Alla betalar ju sina egna räkningar eller har jag missat något.....

Fotograf på tierpidag.se

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
18 maj 2008
visst, miljön tar skada av all biltrafik... men vafan, måste allt hänga på att sverige gör bilar ekonomiskt okörbara? blir som att förbjuda ris försäljning i kina... fan varenda en skulle ju dö.... lika logiskt som bensinpriserna fan... på de settet e detta ett röv hål till land....

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
18 maj 2008
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:
r-ted skrev:

eller så köper man en bil som inte drar så mycket bränsle wink

Min 320d drar under 0,5L/mil på långkörning så jag lipar inte över att dieseln kostar 15kr.

men det är klart skulle man åka bil som drar 2l/mil hela tiden så skulle det ju svida lite mer, men bilvalet är ju frivilligt

Jag har ingen aning.

jo men lite dåligt exempel... ett hus köper du och bor i i ungefär 10-15 kanske 20år.... försök få en tankning att räcka så länge utan att ställa av bilen.... tänk lite ffs.... bättre på farsans tid.... 1liter 100oktanig för 4kr

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

DFFL
9 020 Inlägg
18 maj 2008
Jag hoppas priset på bensin går upp till över 20kr imorgon.
Ojojoj, så många rishögar man hade sluppit se.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

162 Inlägg
18 maj 2008
Läste nånstans att sverige förstör 0,02% av miljön vilket inte är mycket alls!

DFFL
9 020 Inlägg
18 maj 2008
FCB skrev:
Ingen säger emot regeringen och farbror reinfeldt höjer priserna på allt men vi har fortfarande samma löner!!!
I frankrike blev det kaos när regeringen försökte trycka ner de fattiga. o nån skrev härinne att i sverige har vi bra välfärd....skit snack säger jag! hur mycket kostar det att gå till tandläkare? våra barn krävs på lunchpengar från skolorna, upp till 6 månaders väntetid att gå till en läkare då alla går till privata läkare iallafall....så varför betalar vi så mycket skatt på skatt?? jo för att riksdags gubbar o gummor flyger runt, åker taxi och försörja kungafamiljens med deras dyravanor. betalaskatt för att bygga våra vägar, det kan vi financiera med de trängselskatt som alla betalar!!

När vi är vill att våra röst ska bli hörd skriver vi en protestlapp på ICA eller smsa till kvällstidningar.

Tönt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

DFFL
9 020 Inlägg
18 maj 2008
FCB skrev:
FireTraXX skrev:
FCB skrev:
Ingen säger emot regeringen och farbror reinfeldt höjer priserna på allt men vi har fortfarande samma löner!!!
I frankrike blev det kaos när regeringen försökte trycka ner de fattiga. o nån skrev härinne att i sverige har vi bra välfärd....skit snack säger jag! hur mycket kostar det att gå till tandläkare? våra barn krävs på lunchpengar från skolorna, upp till 6 månaders väntetid att gå till en läkare då alla går till privata läkare iallafall....så varför betalar vi så mycket skatt på skatt?? jo för att riksdags gubbar o gummor flyger runt, åker taxi och försörja kungafamiljens med deras dyravanor. betalaskatt för att bygga våra vägar, det kan vi financiera med de trängselskatt som alla betalar!!

När vi är vill att våra röst ska bli hörd skriver vi en protestlapp på ICA eller smsa till kvällstidningar.

Tönt.

tönt? va fan e ditt jävla problem?
vem har bett dig att sitta bakom skärmen och leka tuff med alla?
idiot.

haha, skaffa ett jobb.

Russel Crowe, Gladiator.

2 014 Inlägg
18 maj 2008
Skärpning och håller till ämnet, eller så låses tråden och varningar utdelas.

Finns fortfarande regler om att hålla god ton här på forumet.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
V40ThoppE skrev:
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:

och det åker du dagligen då eller?

nej men 2ggr veckan ... så det blir 120mil i veckan MINST

Teddan
2 495 Inlägg
18 maj 2008
Andy_88 skrev:
r-ted skrev:
V40ThoppE skrev:

Jag har ingen aning.

jo men lite dåligt exempel... ett hus köper du och bor i i ungefär 10-15 kanske 20år.... försök få en tankning att räcka så länge utan att ställa av bilen.... tänk lite ffs.... bättre på farsans tid.... 1liter 100oktanig för 4kr

det jag menar är att boende oxå har blivit dyrare precis som att bensin blivit  dyrare.

2 014 Inlägg
18 maj 2008
Och du gav tillbaka.

Spelar ingen roll vem som började, det som spelar roll är vem som är mogen nog att sluta.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

538 Inlägg
18 maj 2008
FireTraXX skrev:
FCB skrev:

Tönt.

mogen kommentar!
oj ska du kalla mig tönt nu oxå!?

Sök