Mortalis skrev:
Kan de inte överväga att ge pojkarna och flickorna en liten plätt att få leka med sina bilar på?
Pojkarna och flickorna ifråga gör väl inte dessa race olagligt bara för att jävlas utan för att de tycker de e kul att rejsa? Och vanlig racing e inte direkt gratis.
Jag tror om de fick en "Stripp" som Meca i HBG skulle e inte köra där heller då där finns regler
Och alla som pratar om en Plats att köra !
Den platsen ha de ju redan fixat i Skåne och det är Meca Raceway. Där kan man köra hur mycket man vill för en strunt summa varje Onsdag. Nu har de t.o.m ändrart så att "Gatbilar" möter "Gatbilar".
Jag kan förstå att lite av spänning försvinner när man kör lagligt.
Om jag fattar det rätt så vill folk här ha en raksträka där de kan köra av sig ?,
då undrar jag
1. Ska kommunen ge er en "stripp" där ni kan köra utan regler ?
2. Om nu kommunen bygger en "stripp" vem ska sköta underhållet för denna ? för den kommer att slitas
3. Vem kommer hålla i säkerhet eller ni tror om ni får en "Stripp" så kommer där vara fri regler ?
Nä jag tror inte problmet med Meca är tillgängligheten utan jag tror folk vill ha spänningen.
Jag kan säga jag tyckte det var roligt för när det kördes nere i hamnen i Malmö, Det var ju spännande, katt och råtta lek med polisen.
Men jag har faktiskt växt från det. vill jag köra så väljer jag idag en riktig bana.