3341
Sök

slutkört i Hamnen i Helsingborg

Muttley
30 juni 2008
Andree skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Jaha, så Kalle Anka med supran som har 3'' avgassystem och 5'' stort utblås stör ju säkert ingen.

Men det är säkert jättemånga med Toyota Prius som kör på fredagar och lördagar.
Det måste ju vara så.

nu ska jag svara alla tre
först andree,  är din bil tyst när du kör upp till varvstoppet ? de är mycket bilar som kör med japsdämpare och raka rör och allt vad de har på sina bilar i hbg de gångerna jag har varit där. har stått inne i centrum när de kört vid hamnen, och de låter jävligt mycket. jag drar alla som kör streetrace och faktiskt gör de på ett område som stör omgivningen och hindrar annan trafik, detta är trots allt allmänna vägar vi pratar om. att skattepengar ska behöva gå till sådant är fel... men du är från uddevalla så du måste verkligen ha sketabra koll på hur de är i helsingborg?
dock har jag inget emot intresset för körning.

sen har vi bettan?
du har väl ungefär en kommentar jag inte vill svara ens på om du inte har eget och komma med.

firetraxxx vi är eniga en gång till.
men jag har aldrig sett nån prius köra race smile  men de som kör street race kan ju faktiskt aldrig se de ur annan synvinkel än sin egna vilket är trångsynt.

tyst e väl ingen bil, en gång när ja råkade "köra upp till varvsoppet" innan en snutkontroll så klaga inte dom, dom sa bara att ja skulle hålla hastigheten... o dom brukar ju va lite strängare än en gnällspik på ett garaget forum
o tro inte att helsingborg e nåt jävla streetrace centrum, det körs jävligt mkt i u-a oxå

okej smile men åk ner till helsingborg när de är deras storhelger med extremt mycket folk?. de är inte liiite bilar direkt...
hängde faktiskt med en gång när de körde till halmstad, trafiken blev rätt störd på motorvägen.

jag är inte gnällig folk får jättegärna köra men de har gått lite långt när folk faktiskt skiter i polisen och bränner däck när de står och ser på.

217 Inlägg
2 juli 2008
Men när kommer vägguppen ? Det dröjer väl en 2 år innan dem tar tag i det och verkligen bygger det.

G O O G L E .com - Man's best friend.

29 Inlägg
20 juli 2008
Mortalis skrev:
Kan de inte överväga att ge pojkarna och flickorna en liten plätt att få leka med sina bilar på?
Pojkarna och flickorna ifråga gör väl inte dessa race olagligt bara för att jävlas utan för att de tycker de e kul att rejsa? Och vanlig racing e inte direkt gratis.

Kan de aldrig förstå att alla inte tycker golf, vinprovning och fotbolls-em är de enda fritidsintressen som finns?

Helt underbart inlägg!! smile Klockren

Beroede Med Wilje

204 Inlägg
20 juli 2008
Denxor skrev:
Men när kommer vägguppen ? Det dröjer väl en 2 år innan dem tar tag i det och verkligen bygger det.

Vägguppen sitter redan där. Men det är längre upp på "banan". Lite innan svängen.

German Engineering
9 083 Inlägg
20 juli 2008
Tycker synd om er

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

187 Inlägg
20 juli 2008
Jag ska ut en natt o dra upp dom från marken,, whooos with meee??!! wink

204 Inlägg
20 juli 2008
Stephane_ skrev:
Jag ska ut en natt o dra upp dom från marken,, whooos with meee??!! wink

Gör du så smile Så står jag och mina polare vid starten XD

Got VTEC?
1 593 Inlägg
24 juli 2008
Kippy skrev:
Kör till Meca istället för o gnälla så har ni svart på vitt hur "bra" bilen går

Ok gott folk, då är det bara och köra till Meca Raceway i Malmö och betala *** kr för att få köra rakt fram.

Jippi!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

385 Inlägg
25 juli 2008
Fan vad drygt. -_-

Jag står hellre vid vägkanten när ett par bilar susar förbi i hög fart, det är mitt eget val, än att jag går ut på stan och blir nedslagen av ett/flera psykfall.

Nä, det finns andra vägar, oj förlåt, jag menar lösningar...

349 Inlägg
25 juli 2008
Mortalis skrev:
Kan de inte överväga att ge pojkarna och flickorna en liten plätt att få leka med sina bilar på?
Pojkarna och flickorna ifråga gör väl inte dessa race olagligt bara för att jävlas utan för att de tycker de e kul att rejsa? Och vanlig racing e inte direkt gratis.

Kan de aldrig förstå att alla inte tycker golf, vinprovning och fotbolls-em är de enda fritidsintressen som finns?

kunde fan inte sagt det bättre själv! smile

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
25 juli 2008
Mortalis skrev:

Instämmer helt!

Varför spendera 10miljoner på en sporthall som sedan inte används. Man kan fixa en "plätt" för mindre pengar, där pojkar och flickor med bensin i blodet kan få leka istället för ute i trafiken!

Skogsmålare
630 Inlägg
25 juli 2008
Mortalis skrev:

Jag tror om de fick en "Stripp" som Meca i HBG skulle e inte köra där heller då där finns regler

Och alla som pratar om en Plats att köra !

Den platsen ha de ju redan fixat i Skåne och det är Meca Raceway. Där kan man köra hur mycket man vill för en strunt summa varje Onsdag. Nu har de t.o.m ändrart så att "Gatbilar" möter "Gatbilar".

Jag kan förstå att lite av spänning försvinner när man kör lagligt.

Om jag fattar det rätt så vill folk här ha en raksträka där de kan köra av sig ?,

då undrar jag

1. Ska kommunen ge er en "stripp" där ni kan köra utan regler ?

2. Om nu kommunen bygger en "stripp" vem ska sköta underhållet för denna ? för den kommer att slitas

3. Vem kommer hålla i säkerhet eller ni tror om ni får en "Stripp" så kommer där vara fri regler ? 

Nä jag tror inte problmet med Meca är tillgängligheten utan jag tror folk vill ha spänningen.

Jag kan säga jag tyckte det var roligt för när det kördes nere i hamnen i Malmö, Det var ju spännande, katt och råtta lek med polisen.

Men jag har faktiskt växt från det. vill jag köra så väljer jag idag en riktig bana.
Senast redigerat av jynsa (25 juli 2008)

10 Inlägg
25 juli 2008
håller med föregående talare. Tror att många inte vill åka till Malmö p.g.a soppapriset plus det man bränner på banan. Men sen samtidigt så ligger man och bränner soppa fram och tillbaka till raceställena så på det stora hela så tror jag det går +- 0 i stort sett.

MvH:Peter

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 juli 2008
Nizmo0 skrev:
håller med föregående talare. Tror att många inte vill åka till Malmö p.g.a soppapriset plus det man bränner på banan. Men sen samtidigt så ligger man och bränner soppa fram och tillbaka till raceställena så på det stora hela så tror jag det går +- 0 i stort sett.

Vill bara påpeka en sak....Har man så lite pengar att man inte har råd å spendera soppa å inträde för ett par hundra spänn... då vet man nog inte att de både kostar att underhålla en bil å att de til slut går sönder något....å hur har man då råd å laga de...

Muttley
25 juli 2008
Xuri skrev:
Nizmo0 skrev:

Vill bara påpeka en sak....Har man så lite pengar att man inte har råd å spendera soppa å inträde för ett par hundra spänn... då vet man nog inte att de både kostar att underhålla en bil å att de til slut går sönder något....å hur har man då råd å laga de...

men du vet pappa betalar deras bilar=) därför de har råd att bränna upp allt gummi.

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 juli 2008
tkd_rille skrev:
Xuri skrev:
Nizmo0 skrev:

men du vet pappa betalar deras bilar=) därför de har råd att bränna upp allt gummi.

Ja just faen tongue de är nog sånna som står vid macken å frågar hur möe vind i däcken dom ska ha wink

349 Inlägg
26 juli 2008
jynsa skrev:
Mortalis skrev:

Jag tror om de fick en "Stripp" som Meca i HBG skulle e inte köra där heller då där finns regler

Och alla som pratar om en Plats att köra !

Den platsen ha de ju redan fixat i Skåne och det är Meca Raceway. Där kan man köra hur mycket man vill för en strunt summa varje Onsdag. Nu har de t.o.m ändrart så att "Gatbilar" möter "Gatbilar".

Jag kan förstå att lite av spänning försvinner när man kör lagligt.

Om jag fattar det rätt så vill folk här ha en raksträka där de kan köra av sig ?,

då undrar jag

1. Ska kommunen ge er en "stripp" där ni kan köra utan regler ?

2. Om nu kommunen bygger en "stripp" vem ska sköta underhållet för denna ? för den kommer att slitas

3. Vem kommer hålla i säkerhet eller ni tror om ni får en "Stripp" så kommer där vara fri regler ? 

Nä jag tror inte problmet med Meca är tillgängligheten utan jag tror folk vill ha spänningen.

Jag kan säga jag tyckte det var roligt för när det kördes nere i hamnen i Malmö, Det var ju spännande, katt och råtta lek med polisen.

Men jag har faktiskt växt från det. vill jag köra så väljer jag idag en riktig bana.

Om vi säger så här. Malmö har en, visserligen privatfinansierad men endå, sportarena som kostade 750miljoner kroner att bygga. Och där jag bor, Kristianstad, där har dem planer på att bygga en sportarena för 500miljoner kroner. Dem pengarna är dock skattepengar. Det är ju inte så att det är brist på pengar som är orsaken.

EDIT: just det ja. Vi har även en liten skatepark i Kristianstad. Den parken får typ 15.000kr per år har jag för mig. Ingen isolering, inget dass, ingen tillgång till vatten och det bor duvor i lokalen nu. Mycket utav parken är även mycket sletet. Och det är nog en 150medlemar. Men vart går pengarna? Inte till oss iaf.
Jag har inget emot regler bara det inte finns FÖR mycket regler. Men nu bor vi ju I Sverige där Byrokratin regerar så vad gör man...
Senast redigerat av Ertiyed (26 juli 2008)

Skogsmålare
630 Inlägg
26 juli 2008
ja jag säge inte att vi inte ska ha fler ställen där folk kan få köra. Tycker det kunde finnas en bana i varje stad om det skulle vara så. Jag kan hålla med till viss del med ditt jämnförande med sportarenor.

men jag förstår mig inte på folket som säger "om vi bara skulle få en bana så skulle vi inte köra på gatan"

och när man då svarar att de finns möjlighet att köra på t.ex.  Meca så svarar de  Nä där är förmycket regler och man får inte köra som man vill .

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
26 juli 2008
Folk kommer köra på gatan oavsett eftersom det är olagligt. Det förbjudna lockar alltid.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Muttley
26 juli 2008
jynsa skrev:
ja jag säge inte att vi inte ska ha fler ställen där folk kan få köra. Tycker det kunde finnas en bana i varje stad om det skulle vara så. Jag kan hålla med till viss del med ditt jämnförande med sportarenor.

men jag förstår mig inte på folket som säger "om vi bara skulle få en bana så skulle vi inte köra på gatan"

och när man då svarar att de finns möjlighet att köra på t.ex.  Meca så svarar de  Nä där är förmycket regler och man får inte köra som man vill .

och då är ju summan att de absolut inte ska få någon bana om de inte kan följa några regler då heller.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök