3205
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Eliminator
1 441 Inlägg
30 juli 2008
#141
Fy f-n för skyline, vem vill köra högerstyrt, sök jobb på posten.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
#142
Sokrates skrev:
Fy f-n för skyline, vem vill köra högerstyrt, sök jobb på posten.

/Tommy.

Är inte så jäkla komplicerat so det låter.

Är mest fördelar, man får massa snygga tjejer som måste åka med för att kunna beställa i driven, annars får man backa igenom vilket är kul det med:)

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
30 juli 2008
#143
Sokrates skrev:
Fy f-n för skyline, vem vill köra högerstyrt, sök jobb på posten.

/Tommy.

Det är bara envisa, fördomsfulla människor som inte ens vill prova. varenda person jag mött som åtminstone testat säger "ävafan det gör ju faktiskt detsamma"  Man går ju miste om en hel uppsjö unika och roliga bilar med den inställningen.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 juli 2008
#144
Stoltz skrev:
Japanskt eller amerikanskt? svaret är enkelt TYSKT!

Han frågade japps eller jänk! Varför då svara tyskt när han redan har europas bästa bil? smile

Rock'n Roll

164 Inlägg
30 juli 2008
#145
Turbomatte skrev:
Sokrates skrev:
Fy f-n för skyline, vem vill köra högerstyrt, sök jobb på posten.

/Tommy.

Är inte så jäkla komplicerat so det låter.

Är mest fördelar, man får massa snygga tjejer som måste åka med för att kunna beställa i driven, annars får man backa igenom vilket är kul det med:)

Haha det skulle vara roligt att se, han eller hon i kassan lär ju bra paff när det kommer en bil och backar runt tongue!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Oldschool
299 Inlägg
30 juli 2008
#146
Amerikanskt utan tvekan!

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#147
Svårt att bestämma sig har man ju alla gånger iallafall..

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 255 Inlägg
30 juli 2008
#148
hedley skrev:
Svårt att bestämma sig har man ju alla gånger iallafall..

Men vad ska du ha bilen till? Bara glida runt, drifta, åka fort, köra barna, strippen?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

2 021 Inlägg
30 juli 2008
#149
Han vill väll ha tips och råd om vad han ska välja?
"jänk förfan inge plastskit" är väll knappast nått bra råd.
Jag tycker att du ska provköra o välja därefter, e två helt skilda världar, gå ju inte o bestämma utifrån va ett gäng ett forum tycker o tänker.


Bilmekaniker
1 354 Inlägg
30 juli 2008
#150
Masterworks skrev:
zijaa skrev:
beror på om du vill ha sportbil så e det japansk

Eller supersportbil så e det amerikanskt! hehehe... wink

hehe sant

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#151
Ska ha bilen både för att köra allmänt samt glida runt och få en del pulver i osv..

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 255 Inlägg
30 juli 2008
#152
hedley skrev:
Ska ha bilen både för att köra allmänt samt glida runt och få en del pulver i osv..

ok bara rakt fram eller en gaträser för ska du bara glida o trycka på rakt fram så är de väl amerikanare du ska ha om du tycker om sånna bilar. Men vill du ha med lite väghållning är ju jappsarna rätt överlägsna även om du moddar amerikanaren.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#153
så amerikanaren får inte bra väghållning ens med annan krängningshämmare och dämpare?

"Liberty of thought is the life of the soul"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#154
hedley skrev:
så amerikanaren får inte bra väghållning ens med annan krängningshämmare och dämpare?

Haha jodå, det får den. Du kan få grymt schysst väghållning på 80 tals Camaron. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 255 Inlägg
30 juli 2008
#155
hedley skrev:
så amerikanaren får inte bra väghållning ens med annan krängningshämmare och dämpare?

Jo klart som fan att de blir stor skillnad men kolla på en japps som bara slängt på Coilovers som exempel rätt stor skillnad om du inte ska köpa dig en Nyare Corvette eller Viper som ligger grymt bra på vägen

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

7 120 Inlägg
30 juli 2008
#156
hedley skrev:
så amerikanaren får inte bra väghållning ens med annan krängningshämmare och dämpare?

Du kan få "okej" väghållning, men japsarna är helt klart överlägsna på den punkten.

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#157
Jo japsarna har nice väghållning. Största problemet är att dom japsarna jag vill ha som inte känns kebab är dyrare än vad jag har råd med just nu hmm

Hade vart bättre om man kunde få en mkiv tt eller r33 gtr eller nyare RX7 för pengarna.. nu får man inte någon av dom tyvärr hmm

"Liberty of thought is the life of the soul"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#158
Aerodynamik skrev:
Du kan få "okej" väghållning, men japsarna är helt klart överlägsna på den punkten.

Du kan få bra väghållning, men det finns alltid någonting som är bättre. Borde väl ändå du fatta?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Masterworks
30 juli 2008
#159
Anubis skrev:
hedley skrev:
så amerikanaren får inte bra väghållning ens med annan krängningshämmare och dämpare?

Jo klart som fan att de blir stor skillnad men kolla på en japps som bara slängt på Coilovers som exempel rätt stor skillnad om du inte ska köpa dig en Nyare Corvette eller Viper som ligger grymt bra på vägen

Blir rätt stor skillnad på nyare corvetter oxå med coilover! wink

218 Inlägg
30 juli 2008
#160
Tillåt mig att tokgarva åt vissa i denna tråden!!!

Skall ni jämföra bilar så får dom väl för tusan vara i standard skick? Kan ju inte säga "ja men om man bara byter stötdämpare så är den bättre" jaha? so what då byter väl killen med skylinen dämpare på sin med då så är den bättre igen?

Att rb26dett skulle varit skickad till tyskland för att dom skulle utveckla dom skulle jag vilja se på papper med egna ögon innan jag ens överväger att tro det.

Sen har naturligtvis alla bilar plus och minus. en orginal r33a kanske åker på däng när det gäller rakt fram åka av en hel del standard jänkare men plocka ut den på en knixig bana så är det inte många som hänger med.

Och jag jag äger en skyline själv vilket helt klart gör mig partisk, eller? visst är det mäktigt med v8muller när man stämplar, själv tycker jag dock att sången från en turbomatad 6 låter betydligt trevligare att lyssna på. Tycker på något sätt att ljudet låter om man nu kan säga så, mer exakt. det låter som att allt är finare instämt.

Därmed råder JAG dig till att handla en japanare, Men som sagt...jag är ju partisk. =P

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE


Sök