3814
Sök

Nissan "skyline" GTR R35

17 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Funderar starkt på att köpa den nya GTR R35, det jag undrar är om någon har sett bilen live, provkört den eller något liknande. Den har ju fått riktig bra betyg i alla tidningar men man vill ju ha lite åsikter ifrån andra!

Mvh

DFFL
9 020 Inlägg
19 augusti 2008
Har för mig att R-ted har beställt en.

EDIT:
Heter väl förövrigt bara Nissan GTR?
Senast redigerat av FireTraXX (19 augusti 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

17 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Ja den heter bara GTR, därför skrev jag skyline inom citationstecken men det är en skyline smile inte minst till utseendet. Tänkte beställa ifrån USA där jag har en bra kontakt och får det till hyfsat bra pris.
Men det måste vara någon som har sett den som kan ge lite info om tex ljudet osv.

127 Inlägg
19 augusti 2008
Om man tar hem den från utlandet får du räkna med att inte få någon service i Sverige..

Mästare
2 947 Inlägg
19 augusti 2008
beatone skrev:
Om man tar hem den från utlandet får du räkna med att inte få någon service i Sverige..

Inte ens om det är någon ny bil som i detta fallet?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

629 Inlägg
20 augusti 2008
En aukt. Nissan verkstad ska klara av att ta imot en sådan. Dock så skulle jag tro att de får nog flyga in mekaniker ifrån japan som kan sin sak tongue
Ford här nere i malmö kan t.ex. ta imot deras SUV-modeller medans ford verkstaden i Lund ca 2mil ifrån malmö inte kan de smile

956 Inlägg
20 augusti 2008
Eller får man göra som den där sheijken det stod om i tidningen och ta och flyga sin bil på service. http://www.affarsvarlden.se/hem/graddfi … 389731.ece

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

2 014 Inlägg
20 augusti 2008
KimVsWorld skrev:
beatone skrev:

Nissans policy i angående dessa bilar är att endast svensksålda nybilar ska få servas på auktoriserade Nissan-verkstäder. Detta just för att folk inte ska importera billigare bilar från andra länder.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

227 Inlägg
20 augusti 2008
Kan själv säga att den låter helt ok, både med orginal avgas och eftermarknadsystem...Den ser mycket större ut på film och bilder osv, men är inte så gigansisk som man först kan tro...Har dock inte kört en utan bara sett några när jag var på semester i Japan för en 2 veckor sedan...Kan även säga att det finns rikligt med trim och diverse där också smile

Dum spiro, spero...

Teddan
2 495 Inlägg
SpaceCowboy
86 Inlägg
20 augusti 2008
ladda upp med kväve så du kan pumpa däcken bara tongue

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."

17 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Alecci skrev:
KimVsWorld skrev:
beatone skrev:

Nissans policy i angående dessa bilar är att endast svensksålda nybilar ska få servas på auktoriserade Nissan-verkstäder. Detta just för att folk inte ska importera billigare bilar från andra länder.

Så om något händer så vägrar dem att fixa det?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 augusti 2008
Är inte den dyrare än nya Corvette ZR1? Känns lite meningslöst att köpa en sån isåfall då den blir totalt torkad av en ZR1'a på ringen med hela 2.6 sekunder! wink
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei … _lap_times
Senast redigerat av FL3JM (20 augusti 2008)

831 Inlägg
20 augusti 2008
Surt och skrattretande!

Alecci skrev:
KimVsWorld skrev:
beatone skrev:

2 014 Inlägg
20 augusti 2008
AudiRs4b7 skrev:
Alecci skrev:
KimVsWorld skrev:

Så om något händer så vägrar dem att fixa det?

Troligtvis. Dock finns det ju andra verkstäder att vända sig till. Bilens värdeminskning blir däremot sannolikt större om man inte lämnar den till av Nissan auktoriserade verkstäder.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 augusti 2008
Man får sikta på att aldrig sälja den, då är det ju lungan! wink

333 Inlägg
20 augusti 2008
FL3JM skrev:
Är inte den dyrare än nya Corvette ZR1? Känns lite meningslöst att köpa en sån isåfall då den blir totalt torkad av en ZR1'a på ringen med hela 2.6 sekunder! wink
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei … _lap_times

ZR1 är ca 30% dyrare i USA. Tror att ZR1an skulle kosta run 1.3miljoner här har jag för mig att jag läst nånstans. Bra mycket dyrare än GTRen med andra ord.
Det finns bara en Nissan handlare i Sverige som kommer serva nya GTRen och det är Hedin bil i Göteborg.

Alla svensksålda kommer under garantitiden få gratis upphämtning och lämning. Men jag antar att de kommer att serva importer också sen nästa år efter att den släppts i Sverige vilket borde bli i Mars, April nångång.

Tänk på att importer inte har nån garanti. Kan bli lite jobbigt med tanke på de gigantiska priserna på motorer och växellådor om nån av dom skulle gå sönder. Ny motor kostar i Japan 150k kr tror jag. Skulle tippa på ca 250k här i Sverige från Nissan.
Senast redigerat av yakozan (20 augusti 2008)

OEM <3
6 957 Inlägg
20 augusti 2008
r-ted skrev:
våren 2010

Väntar med spänning big_smilebig_smile

OEM <3

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 augusti 2008
yakozan skrev:
ZR1 är ca 30% dyrare i USA. Tror att ZR1an skulle kosta run 1.3miljoner här har jag för mig att jag läst nånstans. Bra mycket dyrare än GTRen med andra ord.

Du har rätt att utgånspriset är 1.3 mille här, men i usa ligger priset på runt 720 loppor (fullt utrustad), importerar man en sån hamnar man väl på runt 900 papp va? Är det 25% moms? Är inte riktigt säker, men man lär ju iaf hamna under millen. Och man kan serva den rätt lätt. (Dock loosar man garantin förmodar jag, men om man importerar via nån importfirma brukar dom kunna fixa garanti ändå.)

http://jalopnik.com/396344/2009-corvett … bhp-103000

Sök