De va för några årsen så de va ine den motorn i dom..Fy satan en 3,5a i en såndär liten sak
Hehe, den är inte nådig kan jag säga. Dessutom går det att ändra utväxlingen i automatlådan osv helt sjuk bil. Det roligaste jag har gjort med den är att möta en Evo 6 på "streetrace" haha hade med mig min lille bil och fråga om någon vågade möta mig. Gissa vem som vann
Själv så kör jag numera endast bensindrivna bilar från FG, då det blir mkt mkt mer körning än meck o strul vilket jag var van vid när jag körde metanol....och sen så är ju dom inte direkt små och klena direkt heller:P
här kommer iaf lite bilder på min gamla FG Monster Beetle Vs. Min nya vråltrimmade M3:a GTR:D
Självklart håller man på med radiostyrt! Eller ja, för tillfället ligger det lite på hyllan då jag numera håller på med stora bilen istället. Men min första radiobil fick jag när jag var 5 år gammal (Kyosho Big Boss för dom som undrar) och började tävla i 1:10 touring när jag var 13år om jag inte minns fel. Är numera 19år och har tävlat med Mini-Z i några år och har utvecklat det hela ganska så långt. Har haft ett antal Mini-Zor genom åren samt även andra eftermarknadschassin, men bilen jag har nu är denklart bästa hittills! Bara chassit som är original, allt annat är utbytt (även elektroniken) och den är riktigt trevlig att köra på bana.
Den går att dreva så den gör 100km/h utan problem, med fräscha nyladdade batterier då såklart. Har förresten en liten film på den på youtube där jag testar den på en "Speedchecker", dock med gamla batterier, lågt drevad och racedäck (alltså lågprofil):
Utöver ett antal Mini-Zor och min gamla Big Boss så har jag även en bil som jag byggde ihop i vintras, tog ett antal timmar och var inte direkt gratis, men så blev den precis så som jag ville ha den å.
Den bilen bygger på Traxxas Revo bak/framvagn, E-maxx tranmission och ett special chassi. Dock så är det inte många delar på den som är från originalbilar, det mesta är eftermarknads eller hemmagjort. Går riktigt bra gör den såklart också! Har inte testat toppfarten på den men teoretiskt så ska den göra ungefär 75km/h på 2ans växel och har ett grymt vrid. Har testat den lite på bana, dock så är den inte riktigt färdig chassimässigt, men det var inga större problem att hänga på buggys och truggys med den. Testade den innomhus i våran klubblokal i vintras, underlaget är nålfillt och däcken är av nabbtyp (Proline Bow Tie):
Har haft ett stort antal elbilar och en metanolare, kan säga att det kommer inte bli någon mer metanolare för min del. Utvecklingen har gått så sjukt fort framåt på elsidan så en metanolare har i dagens läge inte en chans att hänga med en elbil mer rätt grejer i, bara att mata på med fler batterier så går det ännu fortare.
Ursäktar mitt långa inlägg, blir lite ivrig ibland...
ja mini-z var kul, men kostade mer än man trodde, c.a 13k slutade det på, allt utbytt, men sen gick den ju bra med , ska leta upp filmen
men ingen som har nåt o säga om fs trucken? hänger den bättre i kurverne, eller voltar den lika lätt som mad force
Hehe ja nog kan det kosta en del allt, inga problem. Vågar faktist inte räkna på hur mycket jag har lagt ut på Mini-Z hittills, är iochförsig lite svår också då man hållt på med det i så pass många år och köpt, bytt, sålt och haft sig. Men mycket pengar är det!
Sen så är jag inte säker på om du menar FGs truck eller vilken du nu menar? Men jag antar det iaf, och jag kan säga som så att det är en helt annat bil! På alla sätt och vis. Den är större, tyngre och stabilare. Istället för att välta som en Mad Force så sladdar den runt, så den är betydligt enklare att hantera i kurvorna.
usch ja nog har man hålllt på med miniracing men min bror har alltid varit värst av oss två när det gäller detta....kommer lite bilder här nere på vad han kör för något. Endast el då det är det enda rätta! 1/10 pancar..
Tamiya top force...gammal tävlingsbil som har på en hylla.