2963
Sök

Fukt i xenon strålkastare

9 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Jag har fukt i strålkastarna. Inte jätte mycket och jag kan tänka mig att det går bort med lite hel ljus. Men då fortstår ju antagligen problemet. Jag kan inte se ngn spricka i glaset. Någon som har ngt tips över vad man skall göra?

ElectroRaggare
885 Inlägg
13 januari 2009
jag har lite fukt i mina xenonlysen på min audi, men inget såpass allvarligt att det skulle vara ivägen för funktionen.  svårt att bli av med, men man kan ju testa att ha ett litet dräneringshål i botten och sen heltäta hela ramen där lyktglaset möter plasten med något passande silicon eller liknande.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

9 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Jag har inte kollat än men tror att det finns ett lock eller två förresten på insidan och däri tätningar. man kan ju ta loss lampan och torka ur den, täta och se om det kommer tillbaks. Det är ju sant att det kan vara fukt som har kommit in av en dålig tätning.

150 Inlägg
13 januari 2009
hur ny är bilen? det går ju på garantin om den är såpass ny wink

//Redigerad av moderator

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

1 488 Inlägg
13 januari 2009
KungKjell: Uppmaning till brott är förbjudet, vill inte se något sådant igen.

Mvh
Moderator

9 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Nja jag tog det inte som någon uppmaning til brott, garanti är inte nödvändigt vis försäkringsbedrägeri.. Nej jag tror bilen är för gammal för ngn garanti "-03". Men xenonljusen kostar kan väl bli en 6000 st. Tror det är  6000 för de som inte svänger.

9 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Men jag tror som NxV det är inget som sabbar funktionen. Så man får väl låta det vara. Men pedant som man är vill man ju pilla om det går!!!

Sök