3199
Sök

Bilen är skrot men jag står ändå på den å får betala försäkring?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Kroka för någon månad sedan. Försäkringen säger att jag inte har tagit någon försäkringen ( Halvförsäkringen ) som gör att dom ska laga eller ge ersättning för bilen. O bilen står på Hedbergs nu i Malmö, men jag får ändå betala försäkringen på bilen fast jag inte använder denna? Ska jag skicka in pappper på att bilen är skrotad eller vad?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

88 Inlägg
16 april 2009
Du får ställa av bilen.

Sen om du nu bara har halvförsäkring och bilen inte kommer att lagas (ditt fel vid skadan) så får du själv se till att bilen kommer till någon skrot. Hör med Hedbergs om dom har något bra avtal med bärgare som kan köra den till skroten.

Din bil kan inte stå och ta plats, du kan få betala parkeringsavgift om bilen står förlänge.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
ställa av ? Kan jag inte skriva på det gula pappert att bilen är skrotad? och sen ringa hedbergs å prata med dom ?

Har fått domen att det va mitt fel, men har ej fått något med min självrisk att betala m.m!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
å när jag ställer av måste jag har mitt kontrolls märke som sitter på skatten med ju? och det kommer jag inte till ?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Annan sak Ewrs. Finns tre Hedbergs i Malmö. Så frågan är vilken?

2 337 Inlägg
16 april 2009
Ring den första, om de inte har din bil, be dem kolla vem som har det, alternativt ring vidare tills du hittar rätt.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Aa, men måste säga att Hedbergs är sämst? pga när man ringer piper de upptaget å sen har dom inget direkt nummer till verkstaden?

sen, hur ska jag kunna ställa av bilen om jag inte har koontrollsnummeret?

2 337 Inlägg
16 april 2009
Har du provat alla Malmönummer på http://www.hedbergs.se/manual/oppettide … vdelar.htm ? Det är ju bara att du ber den verkstaden som har kärran att de skrapar ugglan och ger dig koden.
Senast redigerat av Sarge (16 april 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Aa, har testat att ringa! Ska testa vid tio när servicen öppnar!

88 Inlägg
16 april 2009
emijl skrev:
Annan sak Ewrs. Finns tre Hedbergs i Malmö. Så frågan är vilken?

Ring den i Arlöv. Där reparerar dom bilskador.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
IROC, vad e nret dit? samma som det andra då?

12 086 Inlägg
16 april 2009
När man skrotar en bil så skriver man ju på papper? Då blir bilen skrotad, hur fan har du gjort? Ställt bilen där och hoppats på att den skulle försvinna ? tongue

DFFL
9 020 Inlägg
16 april 2009
JapMax skrev:
När man skrotar en bil så skriver man ju på papper? Då blir bilen skrotad, hur fan har du gjort? Ställt bilen där och hoppats på att den skulle försvinna ? tongue

Undrar jag också.
Out of sight, out of mind.

Den blir inte skrotad bara för att den ser ut som skrot...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 april 2009
emijl skrev:
Kroka för någon månad sedan. Försäkringen säger att jag inte har tagit någon försäkringen ( Halvförsäkringen ) som gör att dom ska laga eller ge ersättning för bilen. O bilen står på Hedbergs nu i Malmö, men jag får ändå betala försäkringen på bilen fast jag inte använder denna? Ska jag skicka in pappper på att bilen är skrotad eller vad?

Om din bil står på någon verkstad och ser ut som skrot så är bilen inte skrotad för det, skrotar bilar gör man på en skrot och inte en skadeverkstad. Hade bilen varit skrotad hade du inte behövt betala försäkring men nu är den ett registrerat och påställt fordon och det innebär att bilen ska vara försäkrad oavsett om den ligger utspridd på E4:an i tusen små delar, sån är lagen.

Och det du kan göra för att slippa detta är i första hand att ställa av bilen, det gör du genom att ta fram regbeviset och logga in på antingen vv.se eller transportstyrelsen.se med behörighetskoden som står på regbeviset, därifrån kan du ställa av bilen utan att skrapa skattemärket. Efter det är det bara till att ordna en riktig skrotning och avregistrering av bilen så är det bekymmret ur världen.
Senast redigerat av TBOC_Razor (16 april 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök