2764
Sök

Volvo 740 skramlande ljud bakifrån vid svängning

5 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Hej.
När jag svänger kraftigt och kör väldigt sakta så skramlar det bakifrån ordentligt. Låter som om att bak hjulen skulle sitta löst och att skivorna var lösa (men så är inte fallet).. Verkar vara som om att hjulen har svårt att snurra olika fort. Som att hjulen innerst i svängen vill rulla lika som det yttre som har mycket längre sträcka. Har under det senaste året hört en liten smäll varje gång jag kör iväg. misstänker att det är bakaxeln som är lite sliten. kan det ha nått med det här nya ljudet att göra?.. när jag rätar upp bilen så försvinner ljudet mer och mer sen när jag kör rakt så är det helt borta. kommer tillbaka när jag svänger max på låg hastighet igen.
Senast redigerat av Luck (23 maj 2009)

Egen företagare
864 Inlägg
23 maj 2009
kan vara ett bakaxel lager som gått, eller kass diff.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

5 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
kan vara ett bakaxel lager som gått, eller kass diff.

Kan man köra med bilen? eller är det risk att det blir total stop? så att det inte blir svårare att laga dvs...

1 562 Inlägg
23 maj 2009
är det diffen kan de bli tvärstopp lr rensat.prova å öppna locket å kolla efter spån.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 maj 2009
min merca va likadan o diffen såg ut såhär ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22688/627831_6pavbt.jpg

5 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
är det diffen kan de bli tvärstopp lr rensat.prova å öppna locket å kolla efter spån.

om jag lyfter upp bilens ena bakhjul och ser ifall jag kan snurra det lätt utan att det andra bakhjulet rör på sig? ska testa det om en liten stund.. kommer med mer info inom kort...

Sök