3075
Sök

Paranormal activity (tankar)

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
sett båda versionerna av den trodde jag skulle skita ner mig för tjejen blåste mig att den va verklighets baserad , stora frågan nu vilka mer fick rysningar av den big_smile ?

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
30 december 2009
Jo då är vi 2 smile Men tycker den nya "paranormal entity" var lite läbbigare faktiskt =P

-utan 940
1 728 Inlägg
30 december 2009
Jag tycker det var lite läskigt när hon blev släpad ur sängen och sen ut ur rummet av nåt osynligt väsen, resten var bara fånigt, speciellt slutet.

...
171 Inlägg
30 december 2009
Tycker den var lite seg faktiskt tongue Började bara hända lite i slutet, tyckte det mest läskiga var när hon stog vid sängen i typ 4timmar eller var det var (Iaf om man själv skulle sova och se nån stå och kolla på en tongue ) Annars var filmen inte speciellt läskig, 2.5/5 betyg från mej xD

846 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
men vilket slut är de riktiga tongue? sett den me 2 slut en när poliserna kommer och ett annat xD kollade på den igår igen trodde i slutet nu kommer polisen så satt där och va helt lugn , sen dom har sett andra slutet vet att de blir lite chockat slut big_smile trodde jag skulle skita ner mig .. smile

DFFL
9 020 Inlägg
30 december 2009
Sög apröv...

Varken läskig eller rolig.
Normalt kan man fnissa lite åt dåliga skräckfilmer, men denna var inte ens värd det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
30 december 2009
Andreas 940 skrev:
Jag tycker det var lite läskigt när hon blev släpad ur sängen och sen ut ur rummet av nåt osynligt väsen, resten var bara fånigt, speciellt slutet.

Någonting liknande brukade hända mig och riksdagen, vi kunde vakna på natten av att det blev kallt i sängen.
När vi tittade upp så såg vi att täcket sakta steg mot taket i rummet som om någonting lyfte det. Stannade mot taket en stund för att sedan sakta och mjukt segla ner på sängen igen. Och en hiskelig inte av denna värld stank uppstod en tag därefter.
Det mystiskaste med det hela är att det helt har upphört sedan vi slutade med ärtsoppan på Torsdagarna.
Men vi har fortfarande ingen förklaring på "fenomenet", Skrämmande...

4 005 Inlägg
30 december 2009
Kan någon berätta dealen för mig som inte har sett den?

Hur kan en rysare vara så extremt "läskig" ? Är det något speciellt med denna film mot alla andra?

Jag sitter mest och skrattar åt alla rysare och blir extremt sällan rädd för filmer längre, kan detta vara filmen som ändrar allt och gör mig rädd?

mystiskt.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 december 2009
Tyckte de va en frisk fläkt i rysargenren. Det som är lite speciellt med filmen är väl att den har en budget på 15000 dollar, filmad med handkamera hela tiden, inget direkt manus finns utan skådespelarna fick veta vad som kommer hända och sedan improvisera vad som skulle sägas och reaktionerna själva. Vilket gör att det krävs lite av skådisarna faktiskt smile Till skillnad från filmer som Mr and Mrs Smith tongue

...
171 Inlägg
30 december 2009
linuslinje skrev:
Kan någon berätta dealen för mig som inte har sett den?

Hur kan en rysare vara så extremt "läskig" ? Är det något speciellt med denna film mot alla andra?

Jag sitter mest och skrattar åt alla rysare och blir extremt sällan rädd för filmer längre, kan detta vara filmen som ändrar allt och gör mig rädd?

mystiskt.

Jag skulle nog tippa på att du inte tycker den är speciellt läskig tongue

3 714 Inlägg
30 december 2009
Låter som en film att somna till.....

Hatar iofs skräckfilmer så
Men senaste skräckisen var nog jeeper creepers 1 & 2 och dom var kassa dom med

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

712 Inlägg
30 december 2009
Merc_ skrev:
Jo då är vi 2 smile Men tycker den nya "paranormal entity" var lite läbbigare faktiskt =P

Nån uppföljare eller?

846 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
T16_AeRo skrev:
Merc_ skrev:

Nån uppföljare eller?

dom e lika gamla smile bara 2 vertioner smile

jag tyckte den va läskig bara för de va verkligen inlevelse trodde först den va verklighets baserad där av blev man ännu mer i filmen smile allt verkade så troligt

648 Inlägg
30 december 2009
Den var helt ok och visst kan jag erkänna att den byggde upp en rätt skön stämning och jag lyfte faktiskt från soffan när "smällen och vrålet" kom..ni som sett den vet vilken scen jag menar tongue

men ska man se den hemma så är ett hemmabio-system ett måste och hög volym

Född sån,kommer dö sån ;)
19 Inlägg
1 januari 2010
vadå.e den inte verklighets baserad? tongue haha,så har jag trott iaf tongue
vänta sej värsta skräckisen och att inte kunna sova efteråt men men de två sista minuterna va någorlunda,man va ju inte direkt beredd att han skulle flyga mot kameran

Född sån,kommer dö sån ;)

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
9 januari 2010
bollen1986 skrev:
Låter som en film att somna till.....

Hatar iofs skräckfilmer så
Men senaste skräckisen var nog jeeper creepers 1 & 2 och dom var kassa dom med

Hehe dom é ju komiska. satt å flabbade när jag såg dom.

Nää då är Enity - okänt väsen bra mycket bättre. Dessutom baserad på en verklig händelse.
Brr jag ryser bara jag tänker på filmen.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 januari 2010
Tyckte den var så jävla genomfjantig. Så jävla överhypad alltså! "Världens läskigaste film hittills". Ja, okej... tror man på spöken så fine. Men jag tror inte på sådant och tycker det är ungefär lika fjantigt när folk gnäller om spöken som när folk gnäller om att dom tror på Gud, Allah, Kalla Anka, Darth Vader eller något annat som inte finns.

Så jag satt mest och var uttråkad genom hela filmen. Cool idé, men någonstans så klickar det helt enkelt inte. Och det beror nog mest på att som försöker att få det så verkligt. T.ex så gillar jag Blair Witch Project, vilket eventuellt kan ses som någon form av "föregångare" till denna film. Men den leker lite mer med fantasin och myten kring något. Paranormal Activity kändes bara så jävla dålig för att det helt enkelt var ett spöke som jävlades. Åh... läskigt, nu vågar jag säkert inte att sova med släckta lampor inatt...

...jo, det för jag visst. För filmen sög!

Sök