Jag har en 854 SE 96:a och har tröttnat på 144 ynkliga hästar
Nu planerar jag att byta topp bara till en 20V (för jag pallar inte turbo:D) och undrar om någon har någon aning om allt stämmer för o bara sätta dit eller om man måste byta kamdrev, spridare osv.
Uppskattar all hjälp man kan få
My calipers are red and my headlights are blue.
My manifold is glowing but it's cool compared to you.
Om vi bortser från den lilla teknikaliteten att du inte kan besikta den ärligt efter bytet så är det en hel del att byta. Du lär till att börja med byta topp, vattenpump, insug och grenrör. Sen har inte 10 och 20v samma elsystem till motorn, så du lär byta ut det med allt vad det innebär med styrboxar, krypteringsbox, antennring och nycklar.
Jag har en 854 SE 96:a och har tröttnat på 144 ynkliga hästar
Nu planerar jag att byta topp bara till en 20V (för jag pallar inte turbo:D) och undrar om någon har någon aning om allt stämmer för o bara sätta dit eller om man måste byta kamdrev, spridare osv.
Uppskattar all hjälp man kan få
Om nu 144 Hkr är så grymt tråkigt så tror jag inte att dom 26 Hkr till du kommer få (Om det nu är samma kompressionsförhållande mm på motorerna) kommer att göra det till en "ny" bil för dig direkt. Dessutom kommer kraften bara i det övre registret.