hmm..har skummat igenom tråden lite.. har du åtgärdat de folk sagt?.
Så som:
*Extra jordning till batteriet
*Ordentlig jordning samt matning på generator.
*plåtrena kopplingpunkter (gäller även bilens originalpunkter för jordning av batteriet)
är detta fixat, då ska du ha kring 14v när bilen är igång (utan musik).. har du inte de MÅSTE du se över generatorn..
fixar du inte spänningsproblemet så kommer du få köpa fler sådana steg och kasta resten på tippen, eftersom att du kommer bränna steg efter steg om du lyckas få de att hålla en längre tid för spelning..
samt, får du ordentlig jord till batteri osv och rejält med ström, då kommer steget orka leverera mera, och kommer då spela högre (märkte stor skillnad i min V50 när ja gjorde detta)..
sen som sagt..är ett batteri gammalt och kasst, kasta hellre bort de och kör med ett färscht batteri, du får omvänd effekt om du har ett dåligt och ett fräscht, de är typ "lite" bättre än att köra med de kassa men MKT sämre än att köra med ett fräscht..
kondningen är lite överskattad må jag säga. har du ett bra batteri som orkar lämna ström snabbt så behövs ingen kondning, men där emot har anläggningen med lång kabel i mellan så kan de hjälpa för att få bort mindre strömdippar.
har inte kört med kondning i nån av mina bilar..kanske inga dunderstora mängder Wrms, men inte heller haft ett större batteri än 65Ah heller, aldrig sjunkigt lägre än 13V..
sen, varför skulle inte basen spela högre än en viss nivå? bara för att du kopplat 2ohm. är snarare så att kopplar du 2ohm så är basen MKT lättare att driva än 4ohm. vilket gör att den spelar högre..
men som sagt.se till att få nog med ström fram till steget.annars får du problem..