2476
Sök

v40 t4 Dump

hallsberg
74 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Tjenare e det någon som vet om jag kan ha en öppen dump ventil på min fas 2 t4 lr nån som vet vad för dump man ska köpa helt öppen ! Tack på förhand /tobbe

-=tObbY=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 mars 2008
Det funkar inget vidare, det man brukar göra för att få upp ljudet är att köra med öpepr sportfilter och ev ta bort isoleringen under huven.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

509 Inlägg
7 mars 2008
Funkade bra med öppen dump på min orginal t4 motor.

2 283 Inlägg
7 mars 2008
Skulle rekommendera öppet filer, låter lika gott som en dump och lite coolare enligt mig smile

R.I.P. Michael Jackson!

224 Inlägg
7 mars 2008
Då tar vi detta en gång till (vet inte hur många gånger jag skrivit detta nu big_smile )..
Ok våra bilar har en luft masse mätare sitter efter filtret (LMM) som mäter upp våran luft som bilen suger i sig.
ok säg nu att vi sätter på en öppen dump och när du släpper på gasen så dumpas den uppmätta luften ut som precis LMM hade mätt upp, vad händer jo iom att bilen fortfarande tror att det finns luft kvar i systemet så när du trampar på gasen igen så kommer bilen gå för fet med bränsle under en liten kort stund.
Bilen kommer inte gå sönder men nackdelen är att du förlorar hk och kortar ner livslängden på katten..... då har vi redat ut detta igen cool

//martin

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

220 Inlägg
7 september 2011
MST4 skrev:
Då tar vi detta en gång till (vet inte hur många gånger jag skrivit detta nu big_smile )..
Ok våra bilar har en luft masse mätare sitter efter filtret (LMM) som mäter upp våran luft som bilen suger i sig.
ok säg nu att vi sätter på en öppen dump och när du släpper på gasen så dumpas den uppmätta luften ut som precis LMM hade mätt upp, vad händer jo iom att bilen fortfarande tror att det finns luft kvar i systemet så när du trampar på gasen igen så kommer bilen gå för fet med bränsle under en liten kort stund.
Bilen kommer inte gå sönder men nackdelen är att du förlorar hk och kortar ner livslängden på katten..... då har vi redat ut detta igen cool

//martin

en hybrid dump borde ju vara ett alternativ då släpper den ju ut luft och skickar tillbaka:)?

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
7 september 2011
HKS SSQV + öppet filter smile

Audis in Scandinavia Crew

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2011
Grn_e34 skrev:
en hybrid dump borde ju vara ett alternativ då släpper den ju ut luft och skickar tillbaka:)?

NEJ!!   Vi behöver inte lyfta en 3år gammal tråd som redan har ett bra och rätt svar. mer info se här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök