2036
Sök

Byta högtalare eller köpa slutsteg?

1 631 Inlägg
24 februari 2012
Pontaaa skrev:
Tycker du att dämpamatta är dyrt, så kan du ju alltid köra på biltemas 4mm bitumen. Jag tycker det fungerar bra! Har dock inget att jämföra med, men det är klart att de andra märkena som bilstereobutikerna säljer är bättre. Men som sagt, jag tycker det fungerar helt ok smile

Visst funkar det. Men vi som har jämfört anser att skillnaden i prestanda är så stor att det absolut är värt att köpa riktig dämpmatta. Det blir en liten merkostnad sett till helheten.

I en riktig budget-installation hade jag övervägt att använda den igen.

Prova själv nästa gång!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

493 Inlägg
24 februari 2012
gurenius skrev:
Pontaaa skrev:
Tycker du att dämpamatta är dyrt, så kan du ju alltid köra på biltemas 4mm bitumen. Jag tycker det fungerar bra! Har dock inget att jämföra med, men det är klart att de andra märkena som bilstereobutikerna säljer är bättre. Men som sagt, jag tycker det fungerar helt ok smile

Visst funkar det. Men vi som har jämfört anser att skillnaden i prestanda är så stor att det absolut är värt att köpa riktig dämpmatta. Det blir en liten merkostnad sett till helheten.

I en riktig budget-installation hade jag övervägt att använda den igen.

Prova själv nästa gång!

Precis smile Det fungerar, om man inte har så jättehöga krav. Men som sagt, riktig matta är bättre.

Jag ska själv inhandla riktig matta till mitt bygge sen, men just nu sitter det biltemas bitumen monterad då jag hade en del hemma, och det gör trots allt grym skillnad!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

Sök