3852
Sök

Centrallåsproblem! e36 325i -93

2 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
Hej alla BMW älskare!! Känner att jag behöver lite erfarna råd och hjälp för att fixa elproblem.

För ett tag sedan så slutade larmet fungera korrekt. Man låste den men den låste upp sig direkt och sen om man låste upp och ner igen så stängdes bara förardörren och bagageluckan. Testade sen att inte använda larmet utan bara centrallåset och då om jag låser från förardörren så beter den sig likadant, den låser sig och sen upp direkt och om jag låser igen direkt efter så låses bara förardörren. Det skumma är att om jag låser från passagerardörrens lås så fungerar allt korrekt!..? Bilen verkar tro att en dörr är öppen så kollade med automatlampan inne i bilen, förardörren och passagerar dörren fungerar, men inget tänds inne i cupen om jag öppnar bagageluckan? ska det göra det? Jag såg att det finns en slags pinne som trycks in på bagageluckan när man stänger den men den verkar inte påverka någonting när jag trycker ner eller inte och låser. Troligen trasig?

Tacksam för snabb hjälp!!
Mvh. Mattias

BMW once - BMW forever!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 oktober 2011
Jobbigt när det händer.
Har du kollat säkringar eller reläer till larm och central lås?
Vad händer om du låser bilen med nyckel i låset utan använda knappen (fjärkontrol) till central lås.

Tänk också att det kan vara batteri i fjärkontrol som är slut och du bara behöver byta den.

Eller är det din bilbatteri som är för svag.
Senast redigerat av alain (30 oktober 2011)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Det löste sig för några månader sen, men stort tack grabbar!!

Lämnade in den och det visade sig att Mekonomen som hade gjort en felsökning för ca 2 år sedan (hittade inget fel) hade kopplat in centrallåset helt knasigt så hittade en bränd larmbox under ratten......, men löste sig till slut.

Sök